  • 1. Data: 2011-10-21 11:29:13
    Temat: Rozprawa w sądzie za granicą
    Od: "pogpol@g mail.com" <p...@g...com>

    Witam.
    Latem br. ojciec, który jest kierowcą ciężarówki i podróżuje na
    trasach międzynarodowych, był uczestnikiem wypadku drogowego na
    Słowenii. Sprawa skończyła się w sądzie, ojciec ma przydzielonego
    adwokata. Niedawno otrzymał wezwanie do udziału w rozprawie, która ma
    się odbyć w listopadzie w sądzie słoweńskim z informacją, że może w
    tej rozprawie nie uczestniczyć po uprzednim poinformowaniu o tym
    fakcie sądu. No i moje pytanie - czy rzeczywiście można w takiej
    sprawie nie uczestniczyć i zdać się na adwokata? Czy w piśmie do sądu
    należy podać jakieś przyczyny nieuczestniczenia (ojcu po prostu nie
    chce się jechać taki kawał drogi) czy też wystarczy sama informacja,
    że nie przyjedzie i wyznacza takiego a takiego obrońcę do
    reprezentowania swojej osoby? Czy miał ktoś tego typu doświadczenia?
    Może są gdzieś jakieś wzory takich oświadczeń?
    Pozdrawiam i z góry dziękuję

  • 2. Data: 2011-10-21 23:02:19
    Temat: Re: Rozprawa w sądzie za granicą
    Od: smiechu <s...@i...pl>

    W dniu 2011-10-21 13:29, pogpol@g mail.com pisze:
> [...]
    > Słowenii. Sprawa skończyła się w sądzie, ojciec ma przydzielonego
    > adwokata. Niedawno otrzymał wezwanie do udziału w rozprawie, która ma
    W Polsce już robi się przesłuchania na odległość (videokonferencje)
    Może ichnie prawo przewiduje coś takiego? Zapytaj, może zorganizują.

    Pozdr,
    śmiechu

  • 3. Data: 2011-10-24 15:07:53
    Od: "Estera Sotecka" <Estera .Sotecka@hotmaiil.com>

    > adwokata. Niedawno otrzymał wezwanie do udziału w rozprawie, która ma

    morze spokojnie olać... Nie ma obowiązku uczestnictwa. Sugeruje (mam
    doświadczenie w sprawach we Słowacji i Słowenii) wysłanie pełnomocnika.

    Estera

  • 4. Data: 2011-10-25 12:21:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Estera Sotecka" <Estera .Sotecka@hotmaiil.com> napisał w
    wiadomości news:j83v0l$h9s$1@news.onet.pl...

    > morze spokojnie olać... Nie ma obowiązku uczestnictwa. Sugeruje (mam
    > doświadczenie w sprawach we Słowacji i Słowenii) wysłanie pełnomocnika.

    Morze to mnie zaraz zaleje. Ja wiem, że każdy moŻe zrobić błąd, że nikt
    nie jest nieomylny,
    że czasami też mi się to zdarza. Ale ludzie, miejcie trochę samokrytycyzmu,
    jak można robić błędy w tak podstawowych słowach? Normalnie pozostaje tylko
    śmiech, albo płacz.

  • 5. Data: 2011-10-26 05:50:32
    Od: "Estera Sotecka" <Estera .Sotecka@hotmaiil.com>

    >jak można robić błędy w tak podstawowych słowach? Normalnie pozostaje tylko

    o ryformie ortografi słyszałeś?

  • 6. Data: 2011-10-26 10:38:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.10.2011 07:50, Estera Sotecka pisze:

    > o ryformie ortografi słyszałeś?

    Stokrotka, trollico durna - paszła won!

  • 7. Data: 2011-10-26 14:17:05
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 12:38, Andrzej Lawa pisze:

    > Stokrotka, trollico durna - paszła won!
    To nie stokrotka tylko kolina. A może kolina to stokrotka?:>

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 8. Data: 2011-10-26 18:35:21
    Temat: [OT] Re: Rozprawa w sądzie za granicą
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Estera Sotecka" <Estera .Sotecka@hotmaiil.com> napisał w
    wiadomości news:j88739$dnk$1@news.onet.pl...
    > o ryformie ortografi słyszałeś?

    Jeśli już to o rEformie ortografiI.

    Moje zdanie na ten temat jest takie:
    aby coś reformować, to trzeba na ten temat posiadać dogłębną wiedzę, np.
    skończyć filologię
    polską i się zająć dogłębnie tematem.
    Niestety obawiam się, że w twoim przypadku to problem z poznaniem zasad
    pisowni we własnym języku, a nie reforma.

    Powiem tak:

    Brać się za reformę ortografii zwyczajnie jej nie znając, to tak jakby brać
    się za reformę finansów nie wiedząc czym jest procent.