  • 21. Data: 2010-11-14 20:07:25
    Temat: Re: Założenie spółki z o.o.
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-14 20:47, BAREK pisze:
    > Dyskusja zrobiła się soczysta :-)
    > Ale zakładając, że kapitału zakładowego miało by być dość na spółkę
    > akcyjną, to jakie plusy i minusy ma spółka akcyjna względem takiej z
    > ograniczoną odpowiedzialnością i vice versa?

    Spółka akcyjna | Sp. z o.o.

    Na szczycie hierarchii | W hierarchii poniżej spółki akcyjnej
    form prowadzenia |
    działalności gospodarczej |

    Prestiż | Obciach

    Pełna swoboda obrotu | BARDZO utrudniony obrót udziałami.
    akcjami - kiedy chcesz, | Wymaga notarialnej umowy oraz zwykle
    jak chcesz i komu chcesz | zgody pozostałych udziałowców
    proste zastawienie ich | (mają prawo pierwokupu).

    Akcje na okaziciela | Udziały zawsze imienne
    to praktycznie pełna |
    anonimowość |

    Możliwość wejścia na | Brak możliwości wejścia na giełdę.
    giełdę | Konieczność przekształcenia firmy
    | na S.A. co oznacza koszty (co najmniej
    | 12 tys. złotych i stracony czas (~rok)

    Opierając się na zdobytym przez 20 lat prowadzenia firm doświadczenia
    NIE WIDZĘ ŻADNEGO SENSU w zakładaniu spółki z o.o. zamiast akcyjnej.
    Ale jak ktoś chce sobie spieprzyć interesy to proszę bardzo - niech
    zakłada spółkę z o.o.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 22. Data: 2010-11-14 20:23:06
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.11.2010 BAREK <b...@p...pl> napisał/a:
    > Dyskusja zrobiła się soczysta :-)
    > Ale zakładając, że kapitału zakładowego miało by być dość na spółkę
    > akcyjną, to jakie plusy i minusy ma spółka akcyjna względem takiej z
    > ograniczoną odpowiedzialnością i vice versa?

    3 osobową rade nadzorczą, nawet w spółce prowadzonej do smallbussinessu.

  • 23. Data: 2010-11-14 20:59:02
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Ty arek jednak solidnie jebniety jestes facet chce spolke zoologiczna
    otworzyc a ty mu SApolecasz. Sa debilu to sie robi jak potrzebujesz
    dla zoo forsy na inwestycje.

  • 24. Data: 2010-11-15 09:07:35
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnie0h9a.5na.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > 3 osobową rade nadzorczą, nawet w spółce prowadzonej do smallbussinessu.

    A to wg Ciebie plus czy minus i w jakim przypadku? :)

  • 25. Data: 2010-11-15 09:47:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:07:35 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > A to wg Ciebie plus czy minus i w jakim przypadku?

    Minus. Wszelkie WZ-ty u notariusza, a więc za pieniądze.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 26. Data: 2010-11-15 09:51:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-15 10:47, Olgierd pisze:

    > Minus. Wszelkie WZ-ty u notariusza, a więc za pieniądze.

    A od kiedy jest taki wymóg?
    I co wspólnego ma rada nadzorcza z walnym zgromadzeniem?

    --
    spp

  • 27. Data: 2010-11-15 10:08:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-11-2010 10:07, Krzysztof pisze:

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    > napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > A to wg Ciebie plus czy minus i w jakim przypadku? :)

    To zależy od punktu siedzenia.

    SA bez względu na rozmiar wymaga np. corocznego badania i publikowania
    sprawozdania finansowego (a nie tylko wzmianki o złożeniu, za ryczałtową
    opłatą 250zł). Łącznie będzie to parę tysięcy za samo posiadanie tej
    prestiżowej spółki.

    Uchwały walnego zgromadzenia muszą być umieszczane w protokole
    sporządzonym przez notariusza - wyjazdowa sesja notariusza kosztuje
    ekstra, ale jak jest mało akcjonariuszy to od biedy da się zrobić wlane
    w biurze notarialnym.

    Sprawozdanie finansowe SA musi zawierać rachunek przepływów - jeden z
    najbardziej nielubianych raportów księgowych i nie każdy księgowy
    potrafi w praktyce go zrobić, sporo biur nie przyjmuje klientów którym
    trzeba robić przepływy.
    To oznacza mniejsze pole wyboru księgowego czyli większe koszty. Jak się
    prowadzi biznes w małej miejscowości wybór może być naprawdę niewielki.
    Znajomy szukał w swoim niespełna 100 tysięcznym mieście biura, które mu
    zrobi cash flow (sp. z o.o., na życzenie, nie miał obowiązku) i do
    wyboru miał jedno, to najdroższe. Miał ten komfort, że cash flow to była
    jego fanaberia.
    W SA to jest obowiązek i nie ma zmiłuj.

    Ale jak ktoś chce się bawić w rachunkowość zarządczą, controlling itp
    wypasy to mała SA daje więcej danych w pakiecie obowiązkowym niż mała
    sp. z o.o - wiec można to potraktować jako plus.

    Niemniej dla małej i średniej działalności SA to strzelanie z dubeltówki
    do komara.

    Ale rożne są gusta.
    Co dla jednego mankamentem, dla drugiego jest zaletą.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2010-11-15 10:08:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 10:51:41 +0100, spp napisał(a):

    > A od kiedy jest taki wymóg?

    Art. 421 par. 1 ksh.

    > I co wspólnego ma rada nadzorcza z walnym zgromadzeniem?

    Spadł mi enter po "minus". To oczywiście miała być osobna myśl.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 29. Data: 2010-11-15 10:23:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-11-2010 11:08, Olgierd pisze:

    > Art. 421 par. 1 ksh.

    > Spadł mi enter po "minus". To oczywiście miała być osobna myśl.

    Ogólnie minimalne koszty utrzymania (tzw. siedzi, nic nie robi i
    kosztuje) sp z o.o z grupy MiSP są dużo niższe niż takiej samej SA.

    Ale każdy musi sobie sam policzyć, ile jest w stanie oddać z zysku
    spółki za komfort większej anonimowości właścicieli i mniejszej
    odpowiedzialności zarządu.

    No i oczywiście mniejszy poziomu obciachowości". ;)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 30. Data: 2010-11-15 15:47:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 15.11.2010 Krzysztof <k...@a...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:slrnie0h9a.5na.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > A to wg Ciebie plus czy minus i w jakim przypadku? :)

    Na początku działalności koszty utrzymania SA mogą być nieakceptowalne
    w przypadku smallbusinesu. Rada kosztuje, więcej operacji notarialnych itd.
    Może się okazać że utrzymanie ww. bałaganu przez powiedzmy 2 lata przed
    przekształceniem w SA będzie kosztowało więcej niż koszt przekształcenia,
    a zyski z "bezobciachowości" będą mniejsze niż co warte.

    Inna sprawa że łatwa zbywalność akcji przez wspólnika bez mojej aprobaty to też
    często wada - dla mnie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".