  • 1. Data: 2005-05-04 08:29:07
    Temat: Okulary do komputera
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Mam pytanie. Duzo pracuje przy komputerze i lekarz zalecil mi okulary
    ochronne z lekką korekcją i powloka "antyrefleks". Fajnie by bylo, gdyby
    dofinansowal mi sie do tych okularkow pracodawca (pracuje w miejskiej
    budzetowce), ale.. - u lekarza bylem prywatnie, z tego co wygrzebalem w KP i
    aktach wykonawczych wynika, iz pracodawca jest OBOWIAZANY do takiej
    refundacji, gdy tak stwierdzi lekarz w ramach badan profilaktycznych... -
    jednym slowem musi to wyjsc dopiero na badaniach okresowych...

    1. Czy rzeczywiscie tak jest, ze dopiero wynik badan okresowych moze
    zobligowac pracodawce do refundacji okularkow?
    2. Czy pracodawca moze DOBROWOLNIE dolozyc sie do takich okularkow? - mam tu
    na mysli rzecz jasna takie dolozenie, ktore poskutkuje zaliczeniem takich
    okularkow w KUP - pracodawca jest jednostka organizacyjna nie posiadajaca
    osobowosci prawnej, rozliczamy sie wg CIT

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-05-04 21:39:24
    Temat: Re: Okulary do komputera
    Od: "andie" <a...@m...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Czy rzeczywiscie tak jest, ze dopiero wynik badan okresowych moze
    > zobligowac pracodawce do refundacji okularkow?

    Spróbuj się zwrócić do pracodawcy o dodatkowe skierowanie na badania
    okulistyczne, w związku z pogorszeniem się wzroku . U mnie w zakładzie
    przeszło, ale nie wiem, jak wygląda to od strony prawnej.

    pzdr
    andie

  • 3. Data: 2005-05-05 11:37:43
    Od: "RK" <r...@s...com.pl>

    U mnie też przyjmują takie rozwiązanie. Badania profilaktyczne mam co 3
    lata a po roku zwróciłem się o skierowanie do okulisty. Po badaniu dostałem
    szkła ze względu na pracę przy komputerze. Ważne że zakład nie musi zwrócić
    Ci za całe szkła. U mnie zwracali po 200,00 zł. jeśli chciało się ładniejsze
    oprawy trzeba było dopłacić z własnej kieszenie.

  • 4. Data: 2005-05-05 12:07:02
    Od: "RomanO" <r...@k...chip.pl>

    Użytkownik "RK" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ładniejsze
    > oprawy trzeba było dopłacić z własnej kieszenie.
    <...>
    No, bo to są okulary _firmowe_ -ochronę na poziomie podstawowym zakład Ci
    zapewnia.
    One są własnością firmy... (przedstawiasz rachunek za nie), a jak chcesz
    "bajer", dopłacasz.
    RomanO