  • 1. Data: 2005-09-11 20:55:51
    Temat: Zakupy na raty i brak realizacji
    Od: "Mgielq" <m...@C...pl>

    Witam,
    zostalam skierowana na ta grupe z "konsumentow" wiec moze ktos mi pomoze.
    Moja sprawa wyglada nastepujaco- 25 czerwca podpisalam umowe w sklepie
    meblowym na zrobienie na zamowienie komody. Na moje nieszczescie, zakup ten
    zrobilam na raty. Do dnia dzisiejszego nie dostarczono mnie zamowionej
    komody. Gdy dzwonie do wlasciciela, on zapewnia mnie, ze "dzis" bedzie na
    100% i oczywiscie nie przyjezdza. Co mozna w takiej sytuacji zrobic? Jak
    mozna rozwiazac taka umowe, skoro to sa raty? Czy moge zarzadac od wykonawcy
    zwrot kosztow za przekroczony termin / to juz w koncu prawie 3 miesiac/?
    Dodam, ze wplacilam zaliczke i splacilam juz 2 raty z 10. Na umowie mam
    napisane, ze usluga ma byc wykonana w ciagu 15-30 dni.
    Wdzieczna bede za wszystkie rady, bo juto chcialam sie wybrac osobiscie do
    tego sklepu i rozwiazac umowe i zrobic "mala" awanture, ale musze miec
    jakies argumenty a
    niestety na dzien dzisejszy nie mam pojecia co mozna w takiej sytuacji
    zrobic.

    --

    pozdrawiam cieplutko
    M.

  • 2. Data: 2005-09-11 22:35:24
    Temat: Re: Zakupy na raty i brak realizacji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mgielq" <m...@C...pl> napisał w wiadomości

    Nie dalej, jak kilka godzin temu odpisywałem na analogiczny post.
    Tylko chodziło o okna. news:dg1o5g$mt8$1@opal.futuro.pl Tytuł "Firma
    mnei oszukała". Proponuję lekturę tamtej odpowiedzi.

  • 3. Data: 2005-09-12 06:59:14
    Od: "Mgielq" <m...@C...pl>

    Przeczytalam, ale nie uzyskalam odpowiedzi na moje pytania. Chce wiedziec,
    co robic w takiej sytuacji, bo chyba mam jakies prawa? Czy z tego powodu, ze
    zakupy zrobilam na raty, mam potulnie czekac az gosc laskawie sie zjawi z
    zamowiona komoda?

    --

    pozdrawiam cieplutko
    M.

  • 4. Data: 2005-09-12 09:54:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przeczytałam, ale nie uzyskałam odpowiedzi na moje pytania. Chce
    wiedzieć,
    > co robić w takiej sytuacji, bo chyba mam jakieś prawa? Czy z tego
    powodu, ze
    > zakupy zrobiłam na raty, mam potulnie czekać aż gość łaskawie się
    zjawi z
    > zamówiona komoda?

    Znowu pytanie, czy czasem nie podpisałeś oświadczenia dla banku, że
    towar dostarczono?

  • 5. Data: 2005-09-12 17:47:19
    Od: "Mgielq" <m...@C...pl>

    Nie podpisywalam takiego oswiadczenia.

    --

    pozdrawiam cieplutko
    M.

  • 6. Data: 2005-09-12 18:00:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie podpisywalam takiego oswiadczenia.

    Jeśli faktycznie nie podpisywałeś, czy to na osobnym dokumencie, czy
    to jako jednej z klauzul wniosku kredytowego to wezwij wykonawcę
    dzieła do ukończenia dzieła w jakimś tam terminie a po jego upływie
    możesz od umowy odstąpić. Równocześnie powiadom bank, że do wykonania
    dzieła nie doszło z winy wykonawcy i że wobec faktu, iż kredyt był
    związany nieodłącznie z tym dziełem odstępujesz również od umowy
    kredytu, a w szczególności mają mu pod żadnym pozorem nieprzelewać
    pieniędzy.

  • 7. Data: 2005-09-12 18:02:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mgielq" <m...@C...pl> napisał w wiadomości
    > Nie podpisywalam takiego oswiadczenia.

    Powątpiewam. Może było małym drukiem wciśnięte gdzieś w długim tekście
    umowy? Albo było wydrukowane w jednym egzemplarzu, który leży w banku a ty
    nie masz kopii?

  • 8. Data: 2005-09-12 18:05:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dg4fpa$125$1@inews.gazeta.pl...

    > mają mu pod żadnym pozorem nieprzelewać pieniędzy.

    Zauważ, że minęły ponad dwa miesiące. W praktyce sprzedawca dostaje
    pieniądze z banku w ciągu dwóch-trzech dni.

  • 9. Data: 2005-09-12 19:38:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > to jako jednej z klauzul wniosku kredytowego to wezwij wykonawcę
    > dzieła do ukończenia dzieła w jakimś tam terminie a po jego upływie

    Przy umowie o dzieło nie zawsze jest to niezbędne (art.635 kc).

> [...]
    > związany nieodłącznie z tym dziełem odstępujesz również od umowy
    > kredytu, a w szczególności mają mu pod żadnym pozorem nieprzelewać

    Na jakiej podstawie bank ma odpowiadać za wykonawcę? To nie jego sprawa.

    KG

  • 10. Data: 2005-09-12 20:20:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:dg4frv$17q$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    tekście
    > umowy? Albo było wydrukowane w jednym egzemplarzu, który leży w

    Jestem tego samego zdania. Ale skoro pytający Twierdzi, ze jest
    pewien, ze nie podpisywał, to może jest gdzieś taka firma, że w chwili
    zlecania dają jedynie promesę kredytową, a wypłata następuje po
    potwierdzeniu przez klienta wykonania. Teoretycznie nie ma
    przeciwwskazań prawnych do takiej realizacji umowy. Ale osobiście nie
    spotkałem się z tym.