  • 1. Data: 2011-02-14 13:49:28
    Temat: Zakup na rachunek i zwrot
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Taka z życia sytuacja wzięta. Kupowałem dzisiaj szczotki do silnika
    elektrycznego w sklepie AGD prowadzonym przez jakąś babcie i jej syna -
    tak na oko. Zakup raczej na małą kwotę więc i tak nie będzie mi się
    chciało narażać kobiety na zawał serca przy ewentualnym sporze, ale tak
    dla zasady zapytałem się czy jeżeli nie będą pasowały czy mogę zwrócić.
    A ona i jej syn że kategorycznie nie ma zwrotu. Ewentualnie mogę kupić u
    nich inny towar na taką samą kwotę co zwracane szczotki. I tu moje
    pytanie. Czy dobrze mi się wydaje, że nie mają prawa nie przyjąć z
    powrotem sprzedanego i nie używanego towaru? Nadmienię, że towar nie
    jest rozpakowywany, ponieważ jest sprzedawany luzem w woreczkach strunowych.

  • 2. Data: 2011-02-14 13:51:24
    Temat: Re: Zakup na rachunek i zwrot
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-14 14:49, PesTYcyD pisze:

> [...]
    > powrotem sprzedanego i nie używanego towaru? Nadmienię, że towar nie
    > jest rozpakowywany, ponieważ jest sprzedawany luzem w woreczkach

    Mają prawo.
    Tylko przy tzw. 'zakupach na odległość' możesz zwrócić zakupiony towar
    (a i to nie zawsze).

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-02-14 13:51:33
    Od: Zenek <n...@w...pl>

> [...]
    > powrotem sprzedanego i nie używanego towaru? Nadmienię, że towar nie
    > jest rozpakowywany, ponieważ jest sprzedawany luzem w woreczkach

    Tak moga odmowic w mysl zasady widzialy gal;y co braly. Zwrocic towar
    mozesz przy zakupach na odleglosc.

  • 4. Data: 2011-02-14 14:05:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.02.2011 14:49), PesTYcyD wrote:
> [...]
    > powrotem sprzedanego i nie używanego towaru? Nadmienię, że towar nie
    > jest rozpakowywany, ponieważ jest sprzedawany luzem w woreczkach

    20 lat albo i dalej nie ma przepisów które by nakazywały przyjąć zwrot
    ... Jakaż to pamięć w narodzie.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-02-14 16:32:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 15:05:40 +0100, mvoicem napisał(a):

    > 20 lat albo i dalej nie ma przepisów które by nakazywały przyjąć zwrot
    > ... Jakaż to pamięć w narodzie.

    Niektóre sklepy idą na rękę klientowi i pozwalają zwrócić. Chyba OBI jako
    przykład. No i okoliczne sklepy z dywanikami też nie robiły problemu mojej
    żonie jak chciała przymierzyć czy będzie dywanik pasował.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2011-02-14 16:41:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.02.2011 17:32), Henry(k) wrote:

    > Niektóre sklepy idą na rękę klientowi i pozwalają zwrócić. Chyba OBI jako
    > przykład. No i okoliczne sklepy z dywanikami też nie robiły problemu mojej
    > żonie jak chciała przymierzyć czy będzie dywanik pasował.

    Większość sklepów jest samoobsługowa, ale nie ma jakoś w narodzie
    przekonania że przepisy nakazują pozwolić klientowi wziąść sobie samemu
    z półki.

    p. m.