  • 1. Data: 2011-02-13 11:30:45
    Temat: Re: Wysoki rachunek za energię_-_płacić3F
    Od: "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn>

    W dodatku
    brakuje w tej fakturze jakiegokolwiek odniesienia do faktury za grudzień,
    która w 100% opierała się na prognozach (w grudniu nie chodził inkasent).
    Tak naprawdę jest to więc prognoza z prognozy. Można zmusić energetykę do wstawienia
    daty i stanu jeśli nic nie zadziała to pisać do Urzędu Regulacji Energetyki Vigo
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu e-Prawnik.pl Zajrzyj na http://e-prawnik.pl

  • 2. Data: 2011-02-13 13:02:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.02.2011 12:30), Kazik wrote:

> [...]
    wstawienia daty i stanu jeśli nic nie zadziała to pisać do Urzędu Regulacji

    To chyba dość naturalne, że skoro faktura za grudzień była prognozą, to
    na następnych fakturach brakuje do niej odniesienia.

    I aczkolwiek to chwytliwie brzmi, to nie nazwałbym tego prognozą z
    prognozy, tylko prognozą z tej samej faktury na podstawie której była
    prognozowana faktura grudniowa.

    p. m.

  • 3. Data: 2011-02-13 19:55:17
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-13 12:30, Kazik pisze:

> [...]
    wstawienia daty i stanu jeśli nic nie zadziała to pisać do Urzędu Regulacji

    Ja teraz co miesiąć podaję dane licznika na stronie Stoenu. Jakieś 40 zł
    zaoszczędziłam w ten sposób, chociaż i tak pacę dużo.

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-02-13 22:35:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2011 14:02:31 +0100, mvoicem napisał(a):

    > To chyba dość naturalne, że skoro faktura za grudzień była prognozą, to
    > na następnych fakturach brakuje do niej odniesienia.

    A dlaczego to wg Ciebie jest takie naturalne?
    Dla mnie naturalne by było gdyby było jednak te odniesienie.
    Prognozowaliśmy ci XX kWh, wykorzystałeś XY kWh, płacisz za XYZ
    kWh/zwracamy za ...
    To by było naturalne. Natomiast w obecnej sytuacji jestem zmuszony
    wyciągnąć z archiwum u księgowego wszystkie dotychczasowe faktury i sobie
    porównam za co tak naprawdę płacę. Ja wynajmuję ten lokal od lekko ponad
    pół roku; dziś porównałem stan licznika obecny (czyli prawie m-c po
    ostatnim odczycie) i początkowy i wyszło mi, że domagają się kilku tysi za
    dużo. W imię czego? Nie odpuszczę im.

    PS. Tak, to RWE. A jakość ich pracy jest fatalna, zaniki napięcia są
    praktycznie codziennie.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2011-02-13 23:05:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.02.2011 23:35), scream wrote:

    > A dlaczego to wg Ciebie jest takie naturalne?

    No jest to tak naturalne że aż trudno mi to wytłumaczyć :)

    > Dla mnie naturalne by było gdyby było jednak te odniesienie.
    > Prognozowaliśmy ci XX kWh, wykorzystałeś XY kWh, płacisz za XYZ
    > kWh/zwracamy za ...

    Żeby mogło być odniesienie, to musiałby najpierw być pomiar. A zazwyczaj
    przy okazji pomiar jest faktura "rzeczywista". Skoro zarówno faktura za
    grudzień jak i obecna są prognozami, to duże prawdopodobieństwo że
    pomiaru nie było. Stąd wydaje mi się naturalne że jedna faktura nie
    powołuje się na drugą.

    Należy wg mnie porównać prognozy z fakturami "rzeczywistymi" - jeżeli
    jest znacząca różnica, wtedy dymić.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-02-14 07:27:55
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    animka wrote:

    > Ja teraz co miesiąć podaję dane licznika na stronie Stoenu. Jakieś
    > 40
    > zł zaoszczędziłam w ten sposób, chociaż i tak pacę dużo.

    Jeśli podanie danych licznika na jakiejś stronie pozwala tyle
    zaoszczędzić to podawaj je jeszcze na forum Onetu, Pudelka itp.,
    będziesz miała prąd za darmo.

  • 7. Data: 2011-02-15 00:33:16
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-14 08:27, Alek pisze:

    > Jeśli podanie danych licznika na jakiejś stronie pozwala tyle
    > zaoszczędzić to podawaj je jeszcze na forum Onetu, Pudelka itp.,
    > będziesz miała prąd za darmo.

    Że co? Stan licznika podaję/wpisuję co miesiąc na stronie Stoenu, na
    moim koncie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-02-15 20:32:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    animka wrote:

    > Że co? Stan licznika podaję/wpisuję co miesiąc na stronie Stoenu, na
    > moim koncie.

    I z tego tytułu dają ci 40 zł rabatu?

  • 9. Data: 2011-02-16 00:52:58
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-15 21:32, Alek pisze:

    > I z tego tytułu dają ci 40 zł rabatu?

    Jakiego rabatu? To był po prostu mój wiarygodny stan licznika. Prognozę
    mniejszą musieli mi potem ustalić. 40 zł to jest mało w porównaniu z tym
    co płacę, ale dobre i to.

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-02-16 19:38:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    animka wrote:

    > Jakiego rabatu? To był po prostu mój wiarygodny stan licznika.
    > Prognozę mniejszą musieli mi potem ustalić. 40 zł to jest mało w
    > porównaniu z tym co płacę, ale dobre i to.

    Nadal nie wiem o jakiej oszczędności pisałaś. Gdyby prognoza była
    wyższa to przy najbliższym odczycie zostałoby to skorygowane.
    Ostateczny wynik jest taki sam, więc gdzie oszczędność?