  • 1. Data: 2008-09-17 16:38:42
    Temat: Zakup na działalność gospodarczą innej osoby
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    Witam

    Chcę kupić sobie prywatnie sprzęt elektroniczny - za ok. 15 tysięcy PLN.
    To dość duża suma, więc logiczne, że chcę możliwie dużo zaoszczędzić.

    Jest taka możliwość, aby sprzęt ten kupić formalnie na inną osobę, która
    ma działalność gospodarczą - formalnie będzie ona więc właścicielem tego
    sprzętu, a ja go wezmę na wieczne nieoddanie. Zapłacę natomiast tylko
    kwotę netto.

    Chciałbym dowiedzieć się, jakie są plusy i minusy tego rozwiązania?

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 2. Data: 2008-09-17 18:06:50
    Temat: Re: Zakup na działalność gospodarczą innej osoby
    Od: r...@o...pl

    On 17 Wrz, 18:38, Patryk Włos <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kwotę netto.
    >
    > Chciałbym dowiedzieć się, jakie są plusy i minusy tego rozwiązania?

    Plusy znasz, potencjalnych minusow jest kilkanascie, sa pionowe i
    poziome
    i z zimnego metalu :-)

  • 3. Data: 2008-09-17 18:34:07
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Plusy znasz, potencjalnych minusow jest kilkanascie, sa pionowe i
    > poziome
    > i z zimnego metalu :-)

    Ale pytam się poważnie.

  • 4. Data: 2008-09-17 19:05:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <a...@o...pl> napisał

    > Ale pytam się poważnie.

    Sprawa jest poważna i odpowiedź także.
    Planujesz przestępstwo skarbowe.

  • 5. Data: 2008-09-17 19:10:01
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Sprawa jest poważna i odpowiedź także.

    g*wno prawda
    + - sprzęt jest tańszy
    - - sprzęt nie jest Twój no i rękojmia nie działa

    A skarbówka niech się buja. Ze szwagrem nie takie numery się wycinało (np.sprzęt RTV
    w cenach netto to standard był) i wielu wycina do tej pory.

    *piotr'ek*

  • 6. Data: 2008-09-17 19:14:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał

    > A skarbówka niech się buja. Ze szwagrem nie takie numery się
    > wycinało (np.sprzęt RTV w cenach netto to standard był) i wielu
    > wycina do tej pory.

    Wiele przestępstw uchodzi płazem. To nie zmienia faktu,
    że przestępstwo jest przestępstwem a ryzyko wpadki istnieje.

  • 7. Data: 2008-09-17 19:35:25
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > A skarbówka niech się buja. Ze szwagrem nie takie numery się wycinało (np.sprzęt
    RTV w cenach netto to standard był) i wielu wycina do tej pory.

    Prawdę mówiąc, to najbardziej mnie ciekawią kwestie licencyjne: jeśli
    sobie np. dokupię nowy system operacyjny (bo część tej elektroniki to
    komputer), to czy będę mógł go uruchamiać na nieswoim komputerze?

    A także wszelkie inne efekty bardziej skomplikowanych zależności
    powstałych z udziałem formalnie nie mojego sprzętu.

  • 8. Data: 2008-09-17 19:38:28
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Chciałbym dowiedzieć się, jakie są plusy i minusy tego rozwiązania?

    Sprzęt nie będzie nigdy twój, chyba ze po amortyzacji odkupisz go od
    "firmy", no i na dodatek jest to po prostu przestępstwo.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 9. Data: 2008-09-17 20:16:04
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > a ryzyko wpadki istnieje.

    Zerowe zapomniałeś dopisać!

    *piotr'ek*

  • 10. Data: 2008-09-17 20:20:17
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > no i na dodatek jest to po prostu przestępstwo.

    Raczej poprawny obrót kasą. Wiele domów powstało na firmy, że o wyposażeniu nie
    wspomnę, hektolitry wódki dziennie się przelewa na firmę, biliony prywatnych rozmów
    telefonicznych zostało na firmę zaksięgowanych i miliardy e-maili prywatnych zostało
    wysłanych przy użyciu firmowego kompa i łącza. Więc jak mawia poeta "Weź nie
    pier*ol!"*

    *piotr'ek*

    * - zespół Video