  • 1. Data: 2008-09-17 15:05:38
    Temat: Re: mandat wstecz ? uwaga emerytowany policjant donosi ! zenada - takie rzeczy tylko w ... polsce
    Od: "#1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka" <Motylińs...@t...ciota.pizda.i.kłamca>

    >Uznajmy, ze przypadkowo auto wpadlo w polsizg na pustym rondzie.

    przeciez mial racje. na rondzie przypadkowo auto wpada w poslizg jedynie na
    sypkim sniegu.
    a i to w wyniku niedostosowania. jestes jednym z tych debili w rozpadajacych
    sie beemkach co to po rondzie zapierdalaja bokami ?

  • 2. Data: 2008-09-17 15:07:41
    Od: "#1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka" <Motylińs...@t...ciota.pizda.i.kłamca>

    > przeciez mial racje.

    aha i zeby nie bylo - nie lubie ani policji, ani donosicieli. a najbardziej
    oszolomow na drogach publicznych.

  • 3. Data: 2008-09-17 15:14:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stef" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co moge zrobic w tej sytuacji ?

    Przyjąć mandat, albo odmówić i sprawa trafi do sądu. Sąd rozsądzi, kto ma
    rację. Innej możliwości generalnie nie widzę.

    > czy maja w ogóle możliwość wystawienia mi mandatu z data wstecz o kilka
    > tyg ?
    > czy maja jakis dowod ?

    Zeznanie świadka. A być może jeszcze coś, o czy nie powiedzieli.

    > czy mam tego mandatu nie przyjąć, sprawa trafi do sadu do grodzkiego ?

    Tak, sporawa trafi do sądu.

    > czy ja w ogole popelnilem jakies wykroczenie ?!

    To trudno powiedzieć, bo opis skąpy.

  • 4. Data: 2008-09-17 15:15:51
    Od: "stef" <s...@w...pl>

    Witam, mam takie pytanie..

    Dotknela mnie dziwna i nieco irytujaca sytuacja.
    Otoz dostalem wezwanie na komende, w charakterze swiadka - w celu
    wyjasnienia pewnej kwestii...

    Okazuje sie ze 4tyg temu, emerytowany (byly) policjant stojac na chodniku
    spisal moje numery i wybral sie do swojego bylego miejsca pracy, aby doniesc
    na moja osobe, stwierdzil, ze stwarzalem wg jego oceny - zagrozenie w ruchu
    drogowym. Uznajmy, ze przypadkowo auto wpadlo w polsizg na pustym rondzie.

    Sprawa wyglada tak, ze chca mi wystawic mandat na sume 500zl i 6pkt
    karnych.

    Reasumujac na miejscu nie zatrzymal mnie zaden patrol policji, nie bylo tez
    zadnej kamery.
    Po prostu dziadek po fachu, z nudow spisal moje numery i wybral sie na
    komende.

    co moge zrobic w tej sytuacji ?
    czy maja w ogole mozliwosc wystawienia mi mandatu z data wstecz o kilka tyg
    ?
    czy maja jakis dowod ?
    czy mam tego mandatu nie przyjac, sprawa trafi do sadu do grodzkiego ?
    czy ja w ogole popelnilem jakies wykroczenie ?!

    z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi w tej zenujacej sytuacji

  • 5. Data: 2008-09-17 15:20:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "stef" <s...@w...pl> wrote
    > drogowym. Uznajmy, ze przypadkowo auto wpadlo w polsizg na pustym rondzie.

    Akurat przypadkowo..., nikt jakoś Ci nie wierzy;)

    > Sprawa wyglada tak, ze chca mi wystawic mandat na sume 500zl i 6pkt
    > karnych.

    Miałbym wątpliwości co do trybu mandatowego. Policjant nie schwytał Cię na
    gorącym uczynku ani nie ujawnił urządzeniem rejestrującym. Jednakże zzawsze
    zostaje tryb zwyczajny (sądowy).

    > Reasumujac na miejscu nie zatrzymal mnie zaden patrol policji, nie bylo
    > tez zadnej kamery.
    > Po prostu dziadek po fachu, z nudow spisal moje numery i wybral sie na
    > komende.

    Dziadek ma prawo spisać numery jak każdy obywatel. Jak mu uwierzą to sprawa
    pójdzie do Sądu Grodzkiego, który jak uwierzy to może skazać na grzywnę.

    > co moge zrobic w tej sytuacji ?

    Iść w zaparte, że mu się wydawało albo dla świętego spokoju przyjąć mandat.
    Albo iść do sądu i liczyć, że to jakość po ludzku rozwiąże (tzn. odmówić
    mandatu i czekać na SG).

    > czy maja w ogole mozliwosc wystawienia mi mandatu z data wstecz o kilka
    > tyg ?

    Z datą wsteczną _wystawienia_mandatu_ na blankiecie - nie mają możliwości
    (oficjalnie).
    Co do ukarania za wcześniejsze wykroczenia mają.

    > czy maja jakis dowod ?

    Mają. Zeznania świadka.

    > czy mam tego mandatu nie przyjac, sprawa trafi do sadu do grodzkiego ?

    może trafić. I moim zdaniem tam w bardziej legalny sposób zostaniesz ukarany
    niż tym "cichym" mandatem.

    > czy ja w ogole popelnilem jakies wykroczenie ?!

    pewnie zarzucają Ci art. 86 kw.

  • 6. Data: 2008-09-17 16:19:20
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Otoz dostalem wezwanie na komende, w charakterze swiadka - w celu
    > wyjasnienia pewnej kwestii...

    Zawsze powtarzam - nie odbierać nie zamówionej i nie pochodzącej od firm/osób z
    którymi robimy interesy, korespondencji .

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-09-17 16:31:55
    Od: "#1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka" <Motylińs...@t...ciota.pizda.i.kłamca>

    > Zawsze powtarzam - nie odbierać nie zamówionej i nie pochodzącej od
    > firm/osób z którymi robimy interesy, korespondencji .

    jasne. i dac sie zatrzymac w celu doprowadzenia po jakims czasie. albo
    dostac zaoczny wyrok i kwote do zaplaty.

  • 8. Data: 2008-09-17 17:18:03
    Od: gacek <g...@w...pl>

    stef wrote:
    > czy maja jakis dowod ?

    Tak sobie czytam, i mysle, ze po prostu sonduja ciebie. Bo dostali
    zgloszenie - wiec sprawdzaja.

    Domyslam, ze sie zdarza, ale na ile realne jest uznanie go winnym tylko
    na podstawie zeznan swiadka?

    W sytuacji gdzie 'pojdzie w zaparte' - i zezna, ze:
    a) nie przypomina sobie jakoby stworzyl jakies zagrozenie,
    b) jest przekonany ze jechal spokojnie, bo wiozl jajka i wszystkie
    dojechaly.

    gacek

  • 9. Data: 2008-09-17 17:29:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "#1 Fan Motylińskiego Tomasza z Włocławka"
    <Motylińs...@t...ciota.pizda.i.kłamca> wrote in message
    > jasne. i dac sie zatrzymac w celu doprowadzenia po jakims czasie. albo
    > dostac zaoczny wyrok i kwote do zaplaty.

    Dokładnie tak. Ten kto twierdzi inaczej nie słyszał pewnie o postępowaniu
    nakazowym i jego sławnej zasadzie: kto się nie sprzeciwia ten się
    przyznaje:) Chyba, że ktoś ma dużo kasy na adwokata, który udowodni, że nie
    było się wielbłądem i po latach cofnie bieg terminów... zresztą tylko po to,
    aby ponownie dać się skazać, tym razem stając przed sądem;)

  • 10. Data: 2008-09-17 18:04:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "gacek" <g...@w...pl> wrote
    > Domyslam, ze sie zdarza, ale na ile realne jest uznanie go winnym tylko na
    > podstawie zeznan swiadka?

    Zdarza się. Ale na pewno bardziej byłoby to prawdopodobne, gdyby dotyczyło
    to konkretnego czynu typu: przejechanie na czerwonym świetle, wyprzedzenie
    itp. Tutaj jest dość ślisko czy faktycznie stworzył zagrożenie czy nie, czy
    ostro przejechał przez skrzyżowanie to realnie zagrażał itp.