  • 1. Data: 2009-02-18 00:17:11
    Temat: Lucas konto e-pro debet na koncie / zamknięcie konta
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    W 2005 roku udałam się do Lukasa, aby zamknąć konto e-pro. Niestety pani
    mnie obsługująca odmówiła zamknięcia konta. Procedura jest taka, że należy
    najpierw zastrzec kartę i zgłosić się do nich ponownie po 7 dniach
    osobiście - konta nie można zamknąć przy okazji jednej wizyty. Kartę
    zastrzegłam, ale nie zgłosiłam się ponownie, bo akurat wyjechałam. Od tego
    czasu prawdopodobnie narosła zaległość w kwocie kilkaset złotych z tytułu
    prowizji mimo, że na koncie nie było żadnych ruchów. Nie dostawałam żadnej
    korespondencji w tej sprawie od banku, ale podejrzewam, że tam może być i
    lada moment znajdę się w BIKu i może dostanę liścik od Kruka. Czy jest jakaś
    możliwość wybrnięcia z tej sytuacji? W zasadzie mam zamiar w najbliższym
    czasie udać się do oddziału i zapłacić tą kwotę i ostatecznie zamknąć konto.
    Zastanawiam się tylko, czy te praktyki Lukasa odnośnie odmowy zamknięcia
    konta i późniejsze naliczanie prowizji i odsetek oraz nie informowanie
    posiadacza rachunku o jakimkolwiek zadłużeniu są zgodne z prawem.

  • 2. Data: 2009-02-18 08:13:09
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    yonnie pisze:
> [...]
    > konta i późniejsze naliczanie prowizji i odsetek oraz nie informowanie
    > posiadacza rachunku o jakimkolwiek zadłużeniu są zgodne z prawem.

    Ja miałem podobny przypadek w PEKAO SA - tyle, że tam pani powiedziała,
    że konto zamknęła, a jednak tego nie uczyniła, nic też nie podpisywałem,
    tylko złożyłem ustną dyspozycję.
    Po roku przyszła informacja z banku,że mam jakieś tam ujemne saldo.
    Poszedłem do banku, powiedziałem, że to konto zamykałem rok wcześniej.
    Sprawdzili, że nie było żadnych operacji poza naliczeniem prowizji i
    anulowali tą prowizję, a konto zamknęli.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 3. Data: 2009-02-18 09:29:10
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    Mam taki punkt w umowie: "Dla zabezpieczenia roszczeń Lukas banku
    wynikających z niniejszej umowy posiadacz konta oświadcza, że poddaje się
    egzekucji w trybie określonym w art. 97 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo
    Bankowe do kwoty 10 000PLN. Oświadczenie to uprawnia Lukas Bank do
    wystawienia bankowego tytułu egzekucyjnego do dnia 25.01.2005 roku" Czy to
    oznacza, że po tej dacie bank już nie może skorzystać z tego zapisu?

  • 4. Data: 2009-02-18 14:04:22
    Od: "yonnie" <y...@o...eu>

    Czy w razie czego mogę powołać się na art. 731 k.c. i wnieść o przedawnienie
    roszczeń wcześniejszych (zakładając, że winna jestem opłat tylko za ostatnie
    2 lata)?