  • 601. Data: 2024-04-29 12:53:32
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 12:28, Kviat pisze:
    > Czegokolwiek nie używał, im bardziej sobie wymyślisz co używał (o ile w
    > ogóle takie zdarzenie miało miejsce), to tym bardziej nie był to cud,
    > czy interwencja boska.

    O ile ja pamiętam, to tam chodzi o to, że "wiara czyni cuda", a nie, że
    Bóg ludzi po wodzie przenosi.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 602. Data: 2024-04-29 14:16:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Skoro medycyna rozkłada ręce.

    A egzorcyzm może?

    > Dla jednych się kończy inni szukają do końca.

    I dla jednych i dla drugich się kończy.
    Że szukają u oszustów? No szukają.
    Nie tylko klechy na tym żerują.

    > Bo egzorcyzmy nie pomagają w chorobach psychicznych.

    Zdarza się, że pomagają, gdy pacjent jest zdrowy w sensie fizycznym, nie
    ma żadnych zaburzeń natury biologicznej (na które mogą działać prochy) i
    tylko sobie (albo ktoś jemu naiwnemu) wmówił, że go diabeł opętał.
    I odprawienie takiego "rytuału" przekonuje (odwrotnie od wmówienia)
    takiego człowieka, że diabeł z niego wyszedł.
    Uwierzył, że w niego wszedł i tak samo uwierzył, że z niego wyszedł.
    Podczas takiego "opętania" zmanipulowany człowiek zachowuje się
    stereotypowo - jak typowy "opętany" - bo się nasłuchał i naoglądał jak
    się tacy ludzie zachowują i tak właśnie się zachowuje.

    Z tego nijak nie wynika, że w niego wszedł, czy z niego wyszedł jakiś
    diabeł.

    Gorzej, kiedy rodzice są pierdolnięci i wysyłają dziecko do egzorcysty,
    bo nie chciało dojeść kartofli.

    Gdyby nie religijne pranie mózgu od dzieciństwa, to zwykła racjonalna
    rozmowa by wystarczyła. Nie wspominając o tym, że gdyby nie religijne
    pranie mózgu od dzieciństwa, to nie dostałby żadnego "opętania".
    Bo tak się jakość dziwnie składa, że na "opętanie" zapadają ludzie
    bardzo religijni, czyli bardzo podatni na manipulacje.
    Im bardziej religijny i podatny na manipulacje, tym łatwiej dostaje
    "opętania" i z niego wychodzi. Wystarczy go przekonać, że diabeł sobie
    już poszedł (a potem, że znowu wrócił, jeśli klecha polubi zabawy z
    salcesonem, przywiązywaniem do łóżka i nacieraniem "świętymi olejami"
    miejsc intymnych, szczególnie u młodych dziewcząt...).

    W skrócie: nie byłoby religii, to nie byłoby "opętań".

    > KK nie twierdzi, że egzorcyzmy są medycyną.

    To nie są moje słowa i do tego się odniosłem: "gdy konwencjonalna
    medycyna nie może nic więcej zrobić"
    - z tego wynika, że w takim razie egzorcyzmy to niekonwencjonalna medycyna.
    Co oczywiście jest manipulacją.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna_niekonwencjon
    alna

    "Zwraca się uwagę, iż bliskoznaczne określenia ,,medycyna
    niekonwencjonalna", ,,paramedycyna", ,,pseudomedycyna" i ,,medycyna
    alternatywna" są z gruntu mylące i wewnętrznie sprzeczne - choć
    zawierają one słowo ,,medycyna" sugerujące leczenie, to określenia te
    stosowane są wobec metod, które nie leczą lub którymi ,,leczenie" nie ma
    potwierdzonej skuteczności. "

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 603. Data: 2024-04-29 14:25:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 29.04.2024 o 12:30, alojzy nieborak pisze:

    > Nauka kłamie.
    >  ICD-10: F. 44.3, jako zaburzenie transowe i opętanie

    Po prostu nie rozumiesz.
    To zaburzenie u ludzi, którzy są o tym (że są opętani) głęboko przekonani.
    Podobni jak ci, którzy twierdzą, że sąsiad podsłuchuje ich myśli przez
    ścianę, tylko trochę inaczej.
    Mają swój numerek w klasyfikacji i tyle.
    Z tego nijak nie wynika, że nauka twierdzi, że wchodzi w człowieka jakiś
    diabeł i z niego wychodzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 604. Data: 2024-04-29 14:33:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Z tego samego powodu zakładam, że dentysta nie wyrwie mi jedynki, skoro
    > przyszedłem z ósemka.

    Gdyby bóg chciał, to by ci ósemki nie zepsuł.
    Ksiądz dentysta wyrwie ci jedynkę (skoro koniecznie domagasz się żeby
    coś wyrwał), a zepsutą ósemkę zostawi, bo taka była wola boża żeby była
    zepsuta.
    Będzie się usprawiedliwiał (bo przecież się nie przyzna, że bóg mu tak
    kazał...), że się pomylił, ale obaj będziecie znać prawdziwe powody
    dlaczego już nie masz jedynki.

    Raczej wręcz przeciwnie :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 605. Data: 2024-04-29 17:03:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo egzorcyzmy nie pomagają w chorobach psychicznych.

    A w jakich?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 606. Data: 2024-04-29 23:12:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 11:53, Kviat pisze:

    > I salceson pomógł?

    Pewnie nie, skoro już nie jest egzorcystą.

    Robert

  • 607. Data: 2024-04-29 23:20:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.04.2024 o 17:03, Shrek pisze:

    > A w jakich?

    Wiem, że wiesz, ale tka Twoja maniera.

    Robert

  • 608. Data: 2024-04-30 01:33:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wyjaśniesz?

    W dowolnym, otwartym zbiorze, gdzie sam sobie mogę zdefiniowac
    krasnoludka zawsze można go zdefiniowac tak, że będzie istniał lub nie
    istniał.

    > Dokładnie - ale to tak nie działą.

    Dokładnie tak to działa na poziomie nauki. Tylko rzecz jasna nikt się
    nie upiera przy stosowaniu ogólnych stwierdzeń bez konkretnych
    referencji czy objaśnień. Jak ktos mi da coś do analizy z pytaniem czy
    tam jest np. chrom, to jak nie znajdę chromu, to mu przeciez nie powiem,
    że tam nie ma chromu, a że go tam nie znalazłem. I tak jest z każdą
    jedną naukową rzeczą w takiej czy innej formie. Jesli ktos palnie, że
    tam nie ma chromu, to przy złosliwie nastawionym odbiorcy usłyszy
    pytanie, skąd to wie i nasłucha się np. o czułości metody, błędach i
    innych takich. Życzliwy przyjmie, że uproszczenie w wypowiedzi.

    > Czyli jednak "nie"?

    Nie, tak, zalezy od kontekstu i rozmówcy. Przedszkolakowi na pogadance o
    bogach greckich powiem pewnie, że nie, Tobie moge spokojnie powiedziec,
    "nie wiem" :)

    > I mniej więcej tak lecą w chuja, ci co twierdzą że nie można powiedzieć
    > że bóg nie istnieje:P

    Ale po co sie nimi przejmować skoro wiadomo, że nic to do dyskusji nie
    wnosi? Wyjaśniasz jeszcze tylko, że to nie jest dowód na istnienie, jak
    łykną to dobrze, jak nie łykna to masz psokój i nie musisz się już z
    nimi męczyć :)

    --
    Marcin

  • 609. Data: 2024-04-30 01:43:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-29, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
    > O ile jeszcze o niektórych wojnach religijnych można powiedzieć, że to
    > wojna o zasoby materialne (i tylko pod płaszczykiem religijnym żeby mieć
    > chętnych do boju - co na jedno wychodzi...), to co powiedzieć np. o
    > "wojownikach" religijnych, którzy z wielką satysfakcją skopią jakiegoś
    > geja pod akademikiem, albo oplują w tramwaju, bo ich bóg tak chce.

    Mozna np. powiedziec, że ich bóg nie ma z tym nic wspólnego. Jakby to
    był wojującu ateizm to tez by tego geja skopali. Realizują w ten sposób
    nie jakieś religijne obrzędy a tym bardziej "wole boża" a własne
    potrzeby wynikające z deficytów emocjonalnych. Np. potrzebę akceptacji
    grupy czy aspiracje wynikające z osobowści narcystycznej.

    > I gdyby nie obawa o konsekwencje, to by zabili i nawet im brewka by nie
    > pykła.
    > Za darmo. Bez wynagrodzenia i obietnicy zostania posłem.

    Za darmo to zdecydowanie nie jest. Tak zaspokajają swoje potrzeby.

    --
    Marcin

  • 610. Data: 2024-04-30 02:32:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-29, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Ponownie, to dlaczego nie akceptują, że chodzenie po wodzie jest niemożliwe?

    A jest niemozliwe? :)

    > No przecież wiadomo, że chodzenie po wodzie jest niemożliwe...

    Skąd takie kategorycznie twierdzenie? To co zgaduję chcesz powiedziec,
    że przy pewnych założeniach co do tego co wtedy tam zaszło, podług stanu
    obecnej wiedzy, coś takiego wydaje się być/jest niemozliwe. Ale nauka
    nie jest zerojedynkowa. Nauka jest świadoma swojej niedoskonałości i
    operuje prawdopodobieństwem, przedziałami ufności i innymi istrumentami,
    które pozwalaja oszacować wynik. Tyle, że to szacunek. Nigdy 1 lub 0.
    Przynajmniej na poziomie empirycznym.

    > Jak nie wiedzą, skoro wiedzą?

    Ja tam nie wiem, co sie tam w sumie wydarzyło. Podejrzeam, że Ty
    równiez. Znamy relację jakiegos faceta, który pewnie była tym wszystkim
    nieźle zakręcony i właściwie nie wiadomo co on tam zobaczył.

    > Jeżeli twierdzi, że nie istnieją manifestacje woli bożej, to jakim cudem
    > jest zakonnicą?
    > Sama sobie wybiera co jest manifestacją, a co nie jest?

    No juz odpowiedziałeś Robertowi o wyrywaniu zdrowej jedynki gdzie
    ósemka jest chora, ale doświadczenie wskazuje. że jednak tak to na
    codzień nie działa.

    > Ale jakich zdarzeń z przeszłości?
    > Sugerujesz, że w przeszłości ludzie chodzili po wodzie?
    > Kiedyś potrafili, teraz już nie potrafią?

    Sugeruję, że interpetacja tego co się wtedy wydarzyło nie musi miec
    jakiegokolwiek wpływu na to jak nasza zakonnica leczy.

    > Właśnie zanegowałeś cud chodzenia po wodzie :)

    E-e. Zanegowałem jedną z pierdyliona interpretacji tamtych wydarzeń :)

    > Zakonnica nosząca habit też tak może?

    Móc może, ale pewnie nie będzie chciała :)

    > A ma?
    > W sensie, że biblii jest opis innego modelu rzeczywistości?
    > Przecież w tej książce nic się kupy nie trzyma...

    Bo to nie jest napisane aby się Tobie kupy trzymało :)

    > No bez jaj :)
    > Każdy może samodzielnie eksperymentalnie potwierdzić, że chodzenie po
    > wodzie jest w 100% niemożliwe.

    A jakie są warunki przegowe i skąd wiadomo, że wtedy były akurat własnie
    takie?

    > Ma bałagan w głowie.

    Przeciez to rzecz powszechna, że rózne modele opisują lepiej lub gorzej
    pewien wycinek rzeczywistości, bo zwykle nie całość.

    > Biblia, to nie jest jakiś alternatywny, równoprawny naukowo, opis-model
    > rzeczywistości.

    Ale nikt tu nie mówi o jakims opisie naukowym. Mówimy o mojej
    interpretacji bibli.

    > Wręcz przeciwnie.
    > Niemożliwość chodzenia po wodzie, to nie jest moja subiektywna
    > interpretacja.

    Póki nie ustalisz warunków brzegowych to jest. Co gorsza, nawet jak je
    ustalisz, to wcale nie wiadomo czy mozna czy nie, bo jw., nauka nie jest
    zerojedynkowa.

    > Nie ma czegoś takiego jak chodzenie po wodzie.

    Jak nie ma? Próbowałes kiedyś zimą, jak ścisnie mróz tak z kilka dni? A
    próbowałeś podwieszony na jakiejś uprzeży? Da się jak najbardziej.

    > Tak jak nie ma czegoś takiego jak torebka Hermiony z Harrego Pottera.
    > Chyba nie twierdzisz, że taka torebka istnieje (albo istniała w
    > przeszłości), a to że nie istnieje i to co zaszło w tej książce, to
    > tylko moja subiektywna interpretacja?

    Różnica jest taka, że wiemy dość dobrze skąd się ta torebka wzięła co
    jest też dość dobrze udokumentowane. Co tam zaszło na jeziorze to nie za
    bardzo wiadomo.

    > Oczywiście, że może oznaczać pierdylion rzeczy od zwykłej iluzji zaczynając.
    > Tyle, że w/g wiernych, to nie była żadna z tych pierdyliona rzeczy.
    > Tylko konkretnie: cud.
    > A każdy, kto twierdzi inaczej, z definicji nie jest wiernym.

    Ale cud to tylko takie słowo, które de facto oznacza, ze się czegos nie
    potrafi wytłumaczyc. Wierni utozsamiają cud z bogiem. Część boga widzi
    jako dziadka, cześć jako niedziadka. Nie wiem co tu drążyć skoro są to
    de facto pewne modele. Jakby się finalnie okazało, że to wszystko to
    faktycznie ci wspomniani kosmici, czy to uczyniłoby z Ciebie wiernego a
    z obecnych wierzących niewiernych? :)

    > Ależ skąd... nie wymagam :)
    > Rozmawiamy sobie, pytam po prostu dlaczego akurat to w tej książce jest
    > metaforą, a coś innego nie jest. I dlaczego akurat to, a nie np. wszystko?

    Ale co konkretnie? :)

    > Ale tak nie jest.
    > Zakonnica nie może sobie indywidualnie osobniczo stwierdzić, że akurat
    > chodzenie po wodzie, to nie była interwencja boska.
    > To znaczy może, ale chyba tego nie zrobiła, bo jest zakonnicą.

    Zakonnica może uważać, że to interwencja boska bo tak wierzy, a
    krytyczne myslenie nie jest jedną z jej flagowych zalet. Ja mogę uznać,
    że to np. zaaranzowana scena mająca uwarunkować populację celową na
    łykanie przykazań Starego czy Nowego Testamentu.

    To dobrze :)

    --
    Marcin