  • 11. Data: 2024-04-06 17:49:52
    Temat: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

    > Ale nie ginekologami.
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/slask/zaskoczenie-w-zus-i
    e-okazalo-sie-ze-orzecznikiem-jest-zakonnica/cspybyj

    1. Poszkodowana orzeczeniem/leczeniem jest?
    2. Zakonnica nie może być ginekologiem nawet jeśli żadna pacjentka nie jest
    (nie była) na nią "skazana" a ona nie ukrywa kim jest bo jest w habicie?
    Zakaz by zakonnica była ginekologiem to nie byłby czysty zamordyzm?
    Szczególnie jak jest "Jedna na (całą) Polskę"?

    *Jeśli* pacjentki miały/mają realnie wybór i mogły/mogą zmienić lekarza
    to IMHO (przeważnie+) działa zasada "Chcącemu nie dzieje się krzywda".
    IMHO Na grupie PRAWO różnica między "ogólnie to można się obawiać"
    a "da się udowodnić w konkretnym przypadku" jest bardzo+ znacząca.

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2024-04-06 18:26:19
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-06 o 17:04, Shrek pisze:

    > To może z innej strony - nie miałbyś nic przeciwko, żeby na przykład
    > zakonnica była sędzią i szlajała się w habicie po sądzie?

    cyt.
    Prawo kanoniczne zabrania duchownym przyjmowania publicznych urzędów, z
    którymi łączy się udział w wykonywaniu władzy świeckiej (kan. 285 § 3
    Kodeksu Prawa Kanonicznego).

  • 13. Data: 2024-04-06 18:49:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 17:04, Shrek pisze:

    > Temuż, że zakonnica nie jest zakonnicą tylko prywatnie a w czasie
    > wykonaywania innego zawodu już nie.

    Cóż takiego może ona złego wyrządzić swojej pacjentce z powodu, że jest
    wierząca?
    Czyli głęboko wierzący ginekolog też budzi niechęć Twą?

    Robert

  • 14. Data: 2024-04-06 20:32:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 17:47, nadir pisze:

    > Ale że co habit? "Mundur" jak każdy inny.

    "zawód" żbieko specyficzny.

    > Poza tym czy zakonnik/zakonnica to zawód?

    To nie ja wymyśliłem "zawód".

    > Akurat u nas historia zna takie przypadki.;)

    A nie powinna;)

    > Też nie widzę w tym nic zdrożnego.

    Poza tym, że to nieprawda.

    > Habit czy toga co za różnica?

    Konflikt interesów między prawem cywilnym a kanonicznym?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-04-06 20:34:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Cóż takiego może ona złego wyrządzić swojej pacjentce z powodu, że jest
    > wierząca?

    Na przykład mieć swoje zdanie (niekoniecznie zgodne z wiedzą medyczną)
    na temat antykoncepcji.

    > Czyli głęboko wierzący ginekolog też budzi niechęć Twą?

    Nie chodzę do ginekologa, ale jakbym chodził to wybrałbym takiego co nie
    jest księdzem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2024-04-06 20:53:06
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-06 o 20:34, Shrek pisze:
    > Na przykład mieć swoje zdanie (niekoniecznie zgodne z wiedzą medyczną)
    > na temat antykoncepcji.

    W sumie tego nie wiesz tylko sobie przypuszczasz:)

    A jeśli nawet to ...
    Na państwówce mówią: wicie rozumicie, możecie zgłosić się
    do mnie na wizytę prywatnie i wtedy da się jakoś przyśpieszyć/zapewnić
    lepsiejsze miejsce w klejce na zabieg już na NFZ.

    I takie cosik nikomu nie przeszkadza.

  • 17. Data: 2024-04-06 21:11:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.04.2024 o 20:34, Shrek pisze:

    > Na przykład mieć swoje zdanie (niekoniecznie zgodne z wiedzą medyczną)
    > na temat antykoncepcji.

    A jakie poglądy medyczne może mieć niezgodne z wiedzą medyczną?
    Forsuje kalendarzyk jako nie gorszą metodę od prezerwatywy?

    > Nie chodzę do ginekologa, ale jakbym chodził to wybrałbym takiego co nie
    > jest księdzem.

    Dlaczego? Czym by Tobie wyrządził krzywdę? ;)

    Robert

  • 18. Data: 2024-04-06 21:46:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 06.04.2024 o 17:49, nadir pisze:

    > Jesteś pewna, że nie?
    > Poza tym co za różnica czy ginekolog czy okulista? Lekarz jak każdy
    > inny, ważne żeby orzekał w swojej specjalizacji.

    Ona oddała się służbie Bogu, a nie cipkom.

    --
    animka

  • 19. Data: 2024-04-06 21:49:40
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 06.04.2024 o 18:26, alojzy nieborak pisze:

    > cyt.
    > Prawo kanoniczne zabrania duchownym przyjmowania publicznych urzędów, z
    > którymi łączy się udział w wykonywaniu władzy świeckiej (kan. 285 § 3
    > Kodeksu Prawa Kanonicznego).

    Pownnno się ją wywalić z Kościola i niech sobie pracuje w tym ZUS-ie itd.

    --
    animka

  • 20. Data: 2024-04-06 21:52:46
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Na przykład mieć swoje zdanie (niekoniecznie zgodne z wiedzą medyczną)
    > na temat antykoncepcji.

    > Nie chodzę do ginekologa, ale jakbym chodził to wybrałbym takiego co nie
    > jest księdzem.

    LOL

    --
    animka