  • 1. Data: 2005-10-03 05:11:33
    Temat: Zakład Energetyczny - problem :(
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    Witam

    Kupię działkę z domkiem w 2001 roku. Ostatnio stwierdziłem ze zmienię
    licznik na dwu-taryfowy. Przyjechała ekipa z zakładu energetycznego i
    zmieniła. Stwierdzono jednocześnie ze nie ma zabezpieczenia przelicznikowego
    na słupie energetycznym.
    Teraz otrzymałem pismo z informacjom ze mam na własny koszt zrobić
    zabezpieczenie przelicznikowe, przenieść układ pomiarowy na zewnętrzną
    ścianę budynku (aktualnie jest w kuchni), linie zasilającą poprowadzić po
    zewnętrznej ścianie budynku w rurze elektroinstalacyjnej.

    Moje pytanie brzmi dlaczego ja mam to wykonać na własny koszt?
    Skoro do tej pory było dobrze, poprzedni inwestor wykonał przyłącze, ktoś z
    ZE odebrał to przyłącze.

    Czy ZE może tak naciągać?

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2005-10-03 06:10:58
    Temat: Re: Zaklad Energetyczny - problem :(
    Od: "M.A.K." <k...@i...edu.pl>

> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi dlaczego ja mam to wykonać na własny koszt?
    > Skoro do tej pory było dobrze, poprzedni inwestor wykonał przyłącze, ktoś

    ....na własny koszt ponieważ ZE wykonuje jedynie tzw. przyłącze kablowego, a
    dalej ty (skrzynka licznikowa, z zabezpieczeniami i dalej do
    budynku)....Inna sprawa, że ty już masz przyłącze oraz jak wnoszę umowę na
    dostarczanie energii elektrycznej. Taka umowa zwykle zawiera warunki
    techniczne, więc może warto by do niej zajrzeć i zobaczyć co tam napisano.
    Nie mniej jeśli masz wszystkie odbiory to możesz spać spokojnie i sprawę
    olać...

    --
    M.A.K.

  • 3. Data: 2005-10-03 14:38:57
    Od: "lolo" <c...@c...to.pp>

    Użytkownik "M.A.K." <k...@i...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie mniej jeśli masz wszystkie odbiory to możesz spać spokojnie i sprawę
    > olać...

    Nie chciałbym być złym prorokiem. Wydaje mi się, ze nie bardzo może olać.
    Jeszcze niedawno sytuacja wyglądała tak, ze dopóki nie dokonuje się żadnych
    zmian, to wszystko OK. Kolega jednak sam poprosił o zmianę licznika(taryfy)
    i w związku z tym, oni mają chyba, niestety, podstawy do zobowiązania do
    wykonania instalacji zgodnie z obowiązującymi (teraz) normami.
    Znajomy elektryk powiedział mi kiedyś, ze gdyby z jakichś przyczyn chcieli
    mi zdjąć licznik np. niepłacenie rachunku (chodzi o lokal usługowy) to mam
    do tego nie dopuścić. Dlaczego? Ano dlatego, ze potem to nie założą, jeśli
    instalacja nie będzie zgodna z obowiązującymi aktualnie normami. W moim
    przypadku równałoby się to z wymianą całej instalacji gdyż nie ma różnicówki
    i przewody nieprzystosowane do jej założenia.

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-10-03 20:18:20
    Od: "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl>

    > ....na własny koszt ponieważ ZE wykonuje jedynie tzw. przyłącze kablowego,
    > dalej ty (skrzynka licznikowa, z zabezpieczeniami i dalej do

    O ile sie nie myle zabezpieczenia przedlicznikowe sa na linii ZE przed
    licznikiem i wchodza w sklad przylacza kablowego. Przeciez to ZE okresla
    wartosc zabezpieczenia przedlicznikowego na podstawie wlasnych tabel i
    poboru mocy.
    Oczywiscie za licznikiem, czyli zabezpieczenia zalicznikowe to juz w gestii
    inwestora. Oczywiscie mniejsze od przedlicznikowych. Koniecznosc
    stopniowania zabezpieczen od ZE do odbiornika.
    Pozdrawiam TU

  • 5. Data: 2005-10-03 20:18:43
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 paź o godzinie 16:38, na pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo, lolo
    napisał(a):

> [...]
    > przypadku równałoby się to z wymianą całej instalacji gdyż nie ma różnicówki
    > i przewody nieprzystosowane do jej założenia.

    A skąd ma wynikać rzekomy nakaz stosowania wyłączników różnicowo-prądowych?

    Nie ma takiego obowiązku. W wydawanych przez ZE WTP mowa jest z reguły o
    *zalecaniu* stosowania ochronników przepięciowych, nie widziałem jeszcze
    *nakazu* o stosowaniu wył. róż.-prąd.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-10-03 20:28:10
    Temat: Re: Zakład Energetyczny - problem :(
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 paź o godzinie 07:11, na pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo, futrzak
    napisał(a):

> [...]
    > ścianę budynku (aktualnie jest w kuchni), linie zasilającą poprowadzić po
    > zewnętrznej ścianie budynku w rurze elektroinstalacyjnej.

    Jak zwykle ZE stara się oskubać odbiorcę.
    Po pierwsze:
    - masz przecież zawarta Umowę o sprzedaż energii, w niej jest zawarta
    granica eksploatacji. Obstawiam że będą to zaciski prądowe na
    zabezpieczeniu przedlicznikowym w kierunku instalacji odbiorcy. I teraz
    powstaje zasadnicze pytanie - skoro granica jest tak określona a
    zabezpieczenia przedlicznikowego nie ma to..... jak została zawarta Umowa o
    sprzedaż energii? Ba - gdzie sie podziało zabezpieczenie ? ;)

    Gdzie masz umiejscowiony układ rozliczeniowo - pomiarowy w umowie o
    sprzedaż energii? Na zewnętrznej ścianie budynku?
    Jeżeli nie masz, a określone jest że wewnątrz mieszkania - to wszystko jest
    w porządku :)

    > Moje pytanie brzmi dlaczego ja mam to wykonać na własny koszt?

    Jeżeli nie występowałeś do ZE o zmianę WTP i nie zostały wydane nowe, to
    nie masz się czym przejmować że będziesz ponosił koszty modernizacji.

    > Skoro do tej pory było dobrze, poprzedni inwestor wykonał przyłącze, ktoś z
    > ZE odebrał to przyłącze.

    Dokładnie, poprzedni właściciel poniósł tzw. opłatę przyłączeniową - niech
    ZE teraz "przemagluje" swojego pracownika który dokonywał odbioru
    technicznego przed podłączeniem do sieci Twojej (obecnie) nieruchomości.

    > Czy ZE może tak naciągać?

    Śmiało możesz sie udać do URE najbliższego Twojego miejsca zamieszkania.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2005-10-03 20:31:19
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 paź o godzinie 08:10, na pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo, M.A.K.
    napisał(a):

    > ....na własny koszt ponieważ ZE wykonuje jedynie tzw. przyłącze kablowego,

    A np. przyłącz napowietrzny może być?

    > a dalej ty (skrzynka licznikowa, z zabezpieczeniami i dalej do
    > budynku)....

    Z tym się zgadzam.

    > Inna sprawa, że ty już masz przyłącze oraz jak wnoszę umowę na
    > dostarczanie energii elektrycznej.

    Dokładnie.

    > Taka umowa zwykle zawiera warunki techniczne,

    Nie - Umowa o sprzedaż energii nie zawiera WTP - umowa o sprzedaż energii
    zawierana jest *na podstawie* wydanych Warunków Technicznych Przyłączenia.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-10-04 04:53:44
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    Witam

> [...]
    > powstaje zasadnicze pytanie - skoro granica jest tak określona a
    > zabezpieczenia przedlicznikowego nie ma to..... jak została zawarta Umowa

    Poprzedni właściciel miał umowę i ja zmieniając licznik rowniez zmieniłem
    umowe na siebie. Bo te 4 latka przychodzily rachunki na niego. Nie robilo mi
    to roznicy.

    >Ba - gdzie sie podziało zabezpieczenie ? ;)

    Budynek postawiony zostal w latach 70 lub 80, wiec byc moze wtedy olali
    zabezpieczenia i odebrali przylacze oraz zalozyli licznik.

> [...]
    > sprzedaż energii? Na zewnętrznej ścianie budynku?
    > Jeżeli nie masz, a określone jest że wewnątrz mieszkania - to wszystko

    Aktualnie jest w mieszkaniu w kuchni.

    > Jeżeli nie występowałeś do ZE o zmianę WTP i nie zostały wydane nowe, to
    > nie masz się czym przejmować że będziesz ponosił koszty modernizacji.

    Ja tylko wystapilem o zmiane licznkia na dwutaryfowy i nic wiecej.
    Goscie z ZE przyejcali zalozyli licznik, zobaczyli ze nie ma zabezpieczenia,
    spisali protokol odbioru, wpisali ze nie ma zabezpieczenia i tyle.

    [...]
    > Śmiało możesz sie udać do URE najbliższego Twojego miejsca zamieszkania.

    I tak zrobie.

    Pozdrawiam
    AF

  • 9. Data: 2005-10-04 06:09:54
    Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl>

    Użytkownik "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > licznikiem i wchodza w sklad przylacza kablowego. Przeciez to ZE okresla
    > wartosc zabezpieczenia przedlicznikowego na podstawie wlasnych tabel i
    Określa tak, ale to Ty sobie za własne pieniądze instalujesz szafkę z
    licznikiem a w niej za własne pieniądze zabezpieczenie przedlicznikowe.

    Pooh

    http://www.pooh.priv.pl/

  • 10. Data: 2005-10-04 06:48:29
    Od: "M.A.K." <k...@i...edu.pl>

    > Określa tak, ale to Ty sobie za własne pieniądze instalujesz szafkę z
    > licznikiem a w niej za własne pieniądze zabezpieczenie przedlicznikowe.

    ...nie sa dwie skrzynki. jedna na przyłącze kablowe z zabezpieczeniem, a
    druga na licznik z "korkami"...Na to trzeba oczywiście projekt, który
    wykonuje Zakład i w zależności od niego mogą być nieco odbiegające
    rozwiązania....

    --
    M.A.K.