  • 11. Data: 2011-04-13 19:47:49
    Temat: Re: Zakaz palenia na klatce schodowej bloku
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-13 21:46, g...@o...pl pisze:

    > Zainteresowałem się, bo jeden buc mi bez przerwy pali pod drzwiami. Może po
    > prostu ma prawo i wcale nie jest bucem, tylko zwykłym obywatelem korzystającym
    > ze swoich praw? Proszę o wyjaśnienie.

    To proste.
    Bucem można być także korzystając ze swoich praw.

    Prosiłeś go aby nie palił pod Twoimi drzwiami?

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-04-13 20:26:55
    Od: g...@o...pl

    > To proste.
    > Bucem można być także korzystając ze swoich praw.

    > Prosiłeś go aby nie palił pod Twoimi drzwiami?

    Rozmowa i porozumienie międzyludzkie to podstawa ;) Oczywiście, że prosiłem.
    Odpowiedź standardowa - że jestem bucem i chamem, bo przeszkadzam ludziom palić.
    Być może palący rzeczywiście jest w prawie, bo na klatce schodowej pojawił się
    fotel i popielniczki.

    Nie przeszkadza mi, że śmierdzi na klatce, gorzej że strasznie śmierdzi mi w
    mieszkaniu. No więc jak zobaczyłem ten zakaz, to zainteresowałem się, co on
    właściwie oznacza.

  • 13. Data: 2011-04-13 20:39:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/13/2011 2:46 PM, g...@o...pl wrote:

    > Bo właśnie u mnie wisi "zakaz palenia" i chciałbym się dowiedzieć, jakie ma
    > umocowanie. Na jakiej podstawie wspólnota zakazuje swoim członkom palić na
    > klatce schodowej?

    zapewne na podstawie uchwały kiedys tam podjetej.
    zapytaj w zarzadzie spółdzielni.

> [...]
    > ze swoich praw? Proszę o wyjaśnienie.
    >
    > Natomiast jeśli zakaz jest bezpodstawny, to czy wolno wywieszać wywieszki z

    wywieszac sobie (po za wyjatkami) możesz co chcesz.

  • 14. Data: 2011-04-14 20:10:13
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo właśnie u mnie wisi "zakaz palenia" i chciałbym się dowiedzieć, jakie
    > ma
    > umocowanie.

    Jak nie widać śrubek, czy gwoździ to pewnie na klej ;)

    dK

  • 15. Data: 2011-04-18 00:05:08
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Hades <w...@v...pl> wrote:

    > No tak. Ciekawe tylko jak sie nazywaja te miejsca: szpitale, szkoly,
    > urzedy, budynki biurowe, inne?

    Nazywają się szpitale, szkoły, urzędy itp.

    Telewidzu.

  • 16. Data: 2011-04-19 16:37:05
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał:

    > Ulica też jest miejscem publicznym, a nie ma zakazu palenia
    > na ulicy (o ile to nie jest akurat przystanek).

    Bo ulica nie jest pomieszczeniem.

    "Art. 5 1. Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych [...]
    11) w innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego".

    Podejrzewam, że zakazy na klatkach pojawiły się po nowelizacji
    ustawy, a konkretnie dodaniu art. 1a. "Właściciel lub zarządzający obiektem
    lub środkiem transportu, w którym obowiązuje zakaz palenia wyrobów
    tytoniowych, umieści w widocznych miejscach odpowiednie oznaczenia
    słowne i graficzne informujące o zakazie palenia [...]"

    Krystian

  • 17. Data: 2011-04-19 17:53:19
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w wiadomości

    > Bo ulica nie jest pomieszczeniem.
    >
    > "Art. 5 1. Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych [...]
    > 11) w innych pomieszczeniach dostępnych do użytku publicznego".

    Fakt. Ale czy klatka schodowa jest pomieszczeniem
    dostępnym do użytku publicznego? Jest w ogóle gdzieś
    definicja takiego miejsca?

    Piotr

  • 18. Data: 2011-04-19 18:41:44
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Fakt. Ale czy klatka schodowa jest pomieszczeniem
    > dostępnym do użytku publicznego?

    U mnie np. tak. Każdy może sobie wejść i pochodzić.

    Krystian

  • 19. Data: 2011-04-19 18:59:09
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-13 22:26, g...@o...pl pisze:

> [...]
    > Być może palący rzeczywiście jest w prawie, bo na klatce schodowej pojawił się

    jak będzie następnym razem palił, to wyjdź z wiadrem wody i zgaś mu tego
    papierosa

  • 20. Data: 2011-04-20 07:46:11
    Od: "dK" <c...@c...pl>

> [...]
    > palić.
    > Być może palący rzeczywiście jest w prawie, bo na klatce schodowej pojawił

    Ta popielniczka i fotel wstawiony przez "kogoś" ma usankcjonować prawo do
    palenia.
    W Twoim ostatnim zdaniu własnie sie na to złapałeś :)
    Na zwróconą uwagę palacz pewnie odpowiada - Jak to nie można palić? Można!!
    Nawet fotel dla wygody palaczy wstawiono... pewnie ktoś ze spółdzielni ;)

    dK