  • 1. Data: 2008-06-21 19:24:15
    Temat: Zajęcie komornicze domeny internetowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam!

    Jak sądzicie, czy da się zająć przez komornika domenę internetową
    należącą do
    dłużnika, a następnie ją sprzedać? Zakładam, że domena zarejestrowana jest w
    Polsce.

    L.

  • 2. Data: 2008-06-21 20:27:55
    Temat: Re: Zajęcie komornicze domeny internetowej
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > należącą do
    > dłużnika, a następnie ją sprzedać? Zakładam, że domena zarejestrowana

    A czy domena jest własnościa? To równie dobrze można spytać, czy
    komornik może zająć złoty numer GSM, który jest warty np, kilkaset zł i
    sprzedać go.

  • 3. Data: 2008-06-21 20:30:31
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Prawicowiec pełną gębą. pisze:

    > A czy domena jest własnościa? To równie dobrze można spytać, czy
    > komornik może zająć złoty numer GSM, który jest warty np, kilkaset zł i
    > sprzedać go.

    a czy można zająć nieruchomość będącą w użytkowaniu dłużnika do
    roku 2099 roku ?
    6008

  • 4. Data: 2008-06-21 20:34:27
    Od: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > a czy można zająć nieruchomość będącą w użytkowaniu dłużnika do roku
    > 2099 roku ?

    tak, ale to co innego. Ja nie twierdze, że domeny nie można zająć, też
    mnie to zastanawia.

  • 5. Data: 2008-06-21 21:05:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > należącą do
    > dłużnika, a następnie ją sprzedać? Zakładam, że domena zarejestrowana

    Myślę że można. Art. 909 kpc i następne. Ale kto by sie bawił w takie
    bzdury.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-06-22 11:26:19
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > należącą do
    > dłużnika, a następnie ją sprzedać? Zakładam, że domena zarejestrowana

    prawa majatkowe mozna zajac

  • 7. Data: 2008-06-22 15:42:09
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Prawicowiec pełną gębą. pisze:

    > To równie dobrze można spytać, czy
    > komornik może zająć złoty numer GSM, który jest warty np, kilkaset zł i
    > sprzedać go.

    może? :)

  • 8. Data: 2008-06-23 06:25:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jun 2008, prefi wrote:

    > prawa majatkowe mozna zajac

    Kiedy pytanie brzmi, czy taka odpowiedź jak Twoja nie jest przypadkiem
    ortogonalna do problemu. A przynajmniej ja takie pytanie widzę :)

    Tym co naprowadza na pomysł "prawa majątkowego" prawdopodobnie jest
    fakt, iż operatorzy w .pl (z NASKiem, który był prekursorem wszelkich
    form rejestracji domen w .pl na czele) domagali się wykazania prawa
    do nazwy w celu "przydzielenie" domeny. Ale nie działało to z automatu
    (bo i nie mogło z przyczyn jak niżej).
    Wielokroć w różnych dyskusjach przedstawiano tu pogląd, że "domena
    internetowa" to realizacja umowy abonenckiej - coś tak, jak dla
    przykładu numer telefonu.
    Przydział domeny w oparciu o prawo do nazwy (prawo *odrębne* od tej
    domeny!) IMHO można porównać do dawania abonentowi możliwości otrzymania
    tylko takiego numeru telefonicznego, który na klawiaturze alfanumerycznej
    "pasuje" do jakiejś posiadanej przez niego nazwy :) - znaczy "prefi"
    może dostać numer 77334 :O
    W zasadzie... są przeciwwskazania, aby operator postanowił *tak*
    (i tylko tak) przydzielać numery? Powiedzmy, że poza prefiksami,
    ("strefy numerayjne") które AFAIR są ustalone rozporządzeniem.
    I nie pytaj co ma zrobić kandydat na abonenta, którego "przysługujący"
    numer już został zajęty przez inną nazwę (abonenta "psedi" na przykład),
    bo dokładnie tak wygląda sprawa przy domenie.

    Czy (tak otrzymany) numer telefonu można zająć traktując go jako "prawo"?
    Czy jak operator zmieni zasadę na "kto pierwszy ten lepszy" można
    zająć otrzymany przez kogokolwiek numer, powołując się iż będzie
    on "prawem majątkowym"?

    Postawię jeszcze jedną wersję pytania: czy można przymusić *operatora*
    do zawarcia umowy "z daniem konkretnego numeru telefonu" jakiemuś
    konkretnemu abonentowi?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-23 09:58:44
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Myślę że można. Art. 909 kpc i następne. Ale kto by sie bawił w takie
    > bzdury.

    no dobra zalozmy ze nasza-klasa miala by jakis dlug i sie nie wywiazywala,
    czy komornik moze sprzedaz
    domene nasza-klasa za 100 zl ? przeciez za cos takiego powinna by
    codpowiedzialnosc karna komornika, a z tego co slyszalem
    (bo nie znam sie w tym zakresie) czesto razaco zanizaja ceny

    P.

  • 10. Data: 2008-06-23 12:14:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Troll pisze:

> [...]
    > codpowiedzialnosc karna komornika, a z tego co slyszalem
    > (bo nie znam sie w tym zakresie) czesto razaco zanizaja ceny

    Przeczytaj przepisy które podałem, a potem dopiero treluj ...

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."