  • 11. Data: 2006-03-02 13:52:09
    Temat: Re: Zaiks, Stoart ????
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    Dnia 2006-03-02 14:37, Użytkownik Lukasz napisał:

    > Ciekawe ile z tego mają muzycy...

    Z tego co obiło mi się o uszy firmy fonograficzne oraz wydawcy płacą
    należność ryczałtem. Przecież nikt nie będzie liczył ilości wytłoczonych
    i sprzedanych płyt. Jest masa gratisów itp przypadków. Jednakże zauważ
    też, że to nie artysta a wydawca pakuje kasę w wykonanie, promowanie i
    reklamowanie produktu. Więc oprócz tego, że artysta dostaje kasę z
    ZAIKSu zyskuje też na popularności, co później przekłada się np na popyt
    na koncerty oraz ceny biletów.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 12. Data: 2006-03-02 16:27:27
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    On Thu, 02 Mar 2006 14:37:29 +0100, Lukasz wrote:

    > A swoją droga jakbym był muzykiem i nie pozwalał na pobieranie haraczu dla
    > mnie przez ZAiKS?
    Nie musisz, nie ma obowiązku podpisywania umowy z ZAiKS, tym bardziej że
    przenosisz na nich swoje prawa majątkowe do utworów i do tego wszystkich
    obecnych i przyszłych.
    Z drugiej jednak strony OIMW to i tak ZAiKS będzie pobierał opłaty dla
    Ciebie - w jakimś niewielkim %. Oczywiście mogę się mylić, jest to
    moja interpretacja słów prawników ZAiKS zasłyszana w jednym z podcastów.

    pozdr

    Radek