  • 1. Data: 2003-04-28 18:36:38
    Temat: Zagubiony dowod osobisty - jak sie uchornic przed malwersacja ?
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    Witam serdecznie,

    Zona pojechala dzis zlozyc dokumenty w sprawie nowego dowodu osobistego (w
    starym byly jeszcze panienskie dane). Zalatwila wszystko w urzedzie i
    oplacila co trzeba. Niestety, wracajac zgubila stary dowod osobisty :-(
    Rozumiem, ze stary dowod jest wazny do chwili odebrania nowego. Jak sie w
    tej sytuacji uchronic przed mozliwa jakas malwersacja dokonana przez ew.
    znalazce (w stylu kupiona jakas aktywacja kom. czy kredyt w lukasie ?!?).
    Troche sie wokol slyszy o nieuczciwych delaerach sieci kom czy wzietych na
    lewy dowod kredytach. A potem windykator puka do drzwi wlasciciela dowodu
    ;-)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2003-04-28 19:30:21
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    WaSyL wrote:
> [...]
    > znalazce (w stylu kupiona jakas aktywacja kom. czy kredyt w lukasie ?!?).

    1. Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie
    zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie
    o utracie dowodu osobistego, ważne do czasu wydania nowego dokumentu.
    2. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, zgłoszonego jako
    utracony, należy niezwłocznie zawiadomić o tym organ gminy, któremu
    złożono wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego, jeżeli w miejsce
    zgłoszonego jako utracony nie został jeszcze wydany nowy dokument.
    3. W razie znalezienia własnego dowodu osobistego, w miejsce którego
    wydano już nowy dowód osobisty, lub cudzego dowodu osobistego, należy
    niezwłocznie złożyć znaleziony dokument najbliższemu organowi gminy.

    KG

  • 3. Data: 2003-04-28 19:30:24
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lewy dowod kredytach. A potem windykator puka do drzwi wlasciciela dowodu

    Do zawarcia tego typu umów potrzeba przeważnie dwóch
    dowodów tożsamości.
    Ale na wzelki wypadek zagubienie trzeba zgłosić
    w urzędzie - i tak zażadają jego zwrotu lub choćby okazania
    w celu unieważnienia przy wydawaniu nowego. A jeśli teraz
    odnotują zagubienie, można bądzie się na to powołać w razie potrzeby.
    Zresztą wykazanie, że się nie zawierało umowy, np. ratalnej, jest do
    wykazania w postępowaniu karnym (opinia z zakresu badań dokumentów).

  • 4. Data: 2003-04-28 20:35:45
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > 1. Osoba, która utraciła dowód osobisty, jest obowiązana niezwłocznie
    > zawiadomić o tym najbliższy organ gminy. Organ ten wydaje zaświadczenie

    [...]

    Dizkei za informacje :-)

  • 5. Data: 2003-04-28 20:37:33
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Marcyś" <m...@n...pl> wrote in message

> [...]
    > Zresztą wykazanie, że się nie zawierało umowy, np. ratalnej, jest do
    > wykazania w postępowaniu karnym (opinia z zakresu badań dokumentów).

    To zes mnie troche uspokoil. Wysylam jytro zone do gminy, heh :-)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2003-04-28 21:51:14
    Od: "WuWu" <d...@n...tlen.pl>

    WaSyL wrote:
> [...]
    > wokol slyszy o nieuczciwych delaerach sieci kom czy wzietych na lewy
    > dowod kredytach. A potem windykator puka do drzwi wlasciciela dowodu

    Mam w tym wzgledzie doswiadczenia. Na moj dowod ktos, do dzis nieustalony,
    pozakladal konta w kilkunastu bankach i narobil debetow. Sprawa ciagnie sie
    juz od kilku ladnych lat. Przezylem najazd komornika, nakazy platnicze i
    rozne firmy windykacyjne (znacie "KRUKA" z tymi ich smiesznymi pismami;).
    Ten "ktos" zakladal konta, mimo zgloszenia na policji faktu kradziezy
    dowodu... Ale to historia o dzialalnosci bankow i ich zabezpieczeniach na
    dlugie jesienne wiczory.
    Reasumujac: Dowiedzialem sie, ze jedynym zabezpieczeniem jest zgloszenie
    faktu kradzezy (zagubienia) w Urzedzie Gminy. Policja nie udostepnia
    informacji o takich rzeczach na zewnatrz.

    PZDR
    WuWu

  • 7. Data: 2003-04-28 23:28:39
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "WuWu" <d...@n...tlen.pl> wrote in message

> [...]
    > Ten "ktos" zakladal konta, mimo zgloszenia na policji faktu kradziezy
    > dowodu... Ale to historia o dzialalnosci bankow i ich zabezpieczeniach na

    Mam nadzieje, ze jest juz spoko :-)

    Pozdrawiam, Przemek

  • 8. Data: 2003-04-29 10:32:37
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Policja nie udostepnia
    informacji o takich rzeczach na zewnatrz.

    > PZDR
    > WuWu

    Policja z urzędu nie informuje nikogo o fakcie zgłoszenia kradzieży,
    ponieważ nie ma takiejgo obowiązku, z urzędu natomiast rejestruje w "takiej
    swojej" bazie danych.

    Therion

  • 9. Data: 2003-04-29 19:54:51
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "t...@w...pl" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Policja z urzędu nie informuje nikogo o fakcie zgłoszenia kradzieży,
    > ponieważ nie ma takiejgo obowiązku, z urzędu natomiast rejestruje w
    "takiej
    > swojej" bazie danych.

    I dotyczy to tylko - jak sam zauważyłeś - dokumentów skradzionych,
    a nie zgubionych. Zgubę trzeba po prostu zgłosić w stosownym
    urzędzie, który wyda nowy dokument.

    O fakcie zgłoszenia kradzieży dokumentu policja może poinformować,
    o ile pytający poda przyczynę zapytania. Jednak banki nie pytają
    ani policji, ani też urzędu gminy, czy dany dokument jest ważny, wiedzione
    chęcią zysku zakładać będą niedługo konta po okazaniu karty pływackiej.
    Dopiero po powstaniu debetu kierują sprawy do policji lub prokuratury.