  • 41. Data: 2014-07-26 14:20:19
    Temat: Re: Zaginiona przesylka/list - Poczta Polska - uznanie reklamacji - mala kwota zwrotu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2014, Kapibara wrote:

    > Sprawdziłem teraz na stronie poczty i faktycznie jest coś takiego jak "list
    > wartościowy". Wcześniej takiej usługi chyba nie było.

    Co najwyżej nazywała się inaczej, ale była.
    Było od PRLu - przecież czeku nie wysłałbyś normalnym listem :)
    (no dobra, nikt normalny nie wysłałby normalnym listem)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2014-07-26 14:43:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-07-26 08:10, Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Pedały - tak, topposting - nie.
    > Smacznego.
    >

    > -----

    To widzę że jednak nie rozumiesz co piszesz i na co odpowiadasz.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2014-07-26 14:44:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Co najwyżej nazywała się inaczej, ale była.
    > Było od PRLu - przecież czeku nie wysłałbyś normalnym listem :)
    > (no dobra, nikt normalny nie wysłałby normalnym listem)

    Akurat czek i weksel to nie jest dobry przykład, bo gubiąc czek lub
    weksel nie tracimy roszczenia, a jedynie ponosimy koszty postępowania
    umarzającego.

    Ergo: nie ma podstaw do wypłaty przez pocztę nominału czeku/wekslu po
    jego zgubieniu.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2014-07-28 09:50:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Co najwyżej nazywała się inaczej, ale była.
    > Było od PRLu - przecież czeku nie wysłałbyś normalnym listem :)
    > (no dobra, nikt normalny nie wysłałby normalnym listem)

    Akurat czeki zawsze (w tych krajach, gdzie istniał/istnieje powszechny
    obrót czekami) wysyłało się zwykłym listem.

    MJ

  • 45. Data: 2014-07-29 10:41:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2014, Liwiusz wrote:

    > Akurat czek i weksel to nie jest dobry przykład,

    No dobra, wycofuję się rakiem z przykładu, nie ze zdania że "było" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2014-07-29 23:19:01
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    BTW wielokrotnie wysyłałem gotówkę za granicę (głównie do Niemiec, ale
    bywało i do innych krajów) listami wartościowymi (w czasach sprzed
    europrzelewów i paypala).
    Na Poczcie Głównej spisywali liczbę i nominały banknotów.
    Jak policzyć, to taniej wychodziło, niz późniejsze przelewy ;-)
    Tym niemniej potrzebna elementarna uczciwość po stronie adresata (na
    kilkudziesięciu Niemców tylko jeden wyciął numer "idź sobie Polaku na
    niemiecką policję" - za 20 euro czy jakoś podobnie wiadomo sens był marny).

    -----

  • 47. Data: 2014-08-04 18:10:32
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    wromek wrote:
    > I ubezpieczyć na najmniejszą możliwą kwotę czyli koszt 1 zł. Paczka na pewno
    > nie zginie, bo jest inaczej traktowana ;)

    To wtedy już na pewno zginie, a nadawca otrzyma zadeklarowaną
    kwotę ubezpieczenia czyli 1 zł.
    Hahaha...

  • 48. Data: 2014-08-04 19:01:21
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Vikku wrote:
    > słuchawki. Z tym, że one były ciężkie i pewnie to wzbudziło
    > zainteresowanie.
    > Samo pudełko nie było duże.

    Czytałem o takim zdarzeniu że osoba kupowała złote monety
    bulionowe na fakturę w sklepie (mennica/jubiler). I wysyłała to
    do swoich niby klientów pozyskanych w sklepie internetowym
    (własny cms) do różnych cześci polski. Wszystko w takim ładnym
    opakowaniu że aż kapało złotem i kusiło do kradzieży. Oczywiście
    ubezpieczona przesyłka - ale w środku był złom ołowiany.