  • 1. Data: 2014-07-24 10:45:38
    Temat: Zaginiona przesylka/list - Poczta Polska - uznanie reklamacji - mala kwota zwrotu
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Wyslalem jakis czas temu list polecony Poczta Polska.
    W srodku nie bylo kartki ale paczuszka (w środku fabrycznie nowy produkt).
    Warta ok. 500 pln.
    Przed nadaniem zapytałem Panią czy wysłać to jako paczka czy jako list
    polecony.
    Paczka nie była duża i Pani z okienka powiedziała, że wystarczy list
    polecony.
    W systemie śledzenia przesyłek sprawdziłem, że przesyłka nie wyszła z
    miejsca nadania.
    Paczka zaginęła.
    Złożyłem reklamację, wyceniłem paczkę na 500 pln, Poczta uznała reklamację
    ale oferuje mi zwrot tylko 153 zł (50x2,90 pln).

    I teraz mam pytanie. Czy mam szansę na zwrot 500 złotych. Albo chociaż 400
    czy 300 pln? Jak to zrobić?
    Nie wiem czemu ale mam przeczucie, że ktoś na poczcie fajnie to sobie
    skalkulował. Produkt w liscie za 500 pln, w razie zaginięcia zwrot tylko 150
    pln, ktoś jest do przodu na 350 zł.

  • 2. Data: 2014-07-24 11:10:38
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > I teraz mam pytanie. Czy mam szansę na zwrot 500 złotych.

    Nie masz szans. Zgodziłeś się wysłać zgodnie z regulaminem przesyłek,
    który mówi, że odszkodowanie wynosi max tyle, ile Ci powiedzieli.

    > Nie wiem czemu ale mam przeczucie, że ktoś na poczcie fajnie to sobie
    > skalkulował. Produkt w liscie za 500 pln, w razie zaginięcia zwrot tylko
    > 150 pln, ktoś jest do przodu na 350 zł.

    No i co z tego? Trzeba było się zainteresować jaką usługę kupujesz przed
    faktem a nie po fakcie.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2014-07-24 11:36:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2014 10:45, Vikku pisze:

    > Złożyłem reklamację, wyceniłem paczkę na 500 pln, Poczta uznała
    > reklamację ale oferuje mi zwrot tylko 153 zł (50x2,90 pln).

    Zgodnie z regulaminem, więc sorry winnetou...

    > I teraz mam pytanie. Czy mam szansę na zwrot 500 złotych. Albo chociaż
    > 400 czy 300 pln? Jak to zrobić?

    Musisz cofnać się w czasie i wysłać przesyłkę tym razem jako paczkę z
    określoną wartością a nie jako list polecony.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 4. Data: 2014-07-24 11:38:46
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 10:45:38 +0200, Vikku napisał(a):

> [...]
    > skalkulował. Produkt w liscie za 500 pln, w razie zaginięcia zwrot tylko 150

    Za polecony nie dostaniesz więcej. Wartościowe przedmioty wysyła się paczką
    z zadeklarowaną wartością. Masz nauczkę na przyszłość.

  • 5. Data: 2014-07-24 11:40:54
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 24 Jul 2014 10:45:38 +0200
    "Vikku" <B...@w...pl> wrote:

    Mogłeś wysłać przesyłkę z zadeklarowaną wartościa, czemu tego nie zrobiłeś?

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 6. Data: 2014-07-24 11:44:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.07.2014 11:40, szerszen pisze:
    > On Thu, 24 Jul 2014 10:45:38 +0200
    > "Vikku" <B...@w...pl> wrote:
    >

    > Mogłeś wysłać przesyłkę z zadeklarowaną wartościa, czemu tego nie zrobiłeś?

    Czekaj... Niech zgadnę... Bo było taniej? ;->

  • 7. Data: 2014-07-24 12:03:38
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > Czekaj... Niech zgadnę... Bo było taniej? ;->

    Było taniej ale było też (chyba tak mówiła ta kobieta z poczty) szybciej.
    Generalnie przekonała mnie pracownica poczty. Stąd moje podejrzenie czy aby
    to nie jest jakiś biznes.

    ps. A swoją drogą nie uważacie, że to jest podejrzane, że przesyłka ginie
    już w miejscu nadania?

  • 8. Data: 2014-07-24 12:11:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2014, Kapibara wrote:

> [...]

    Tak z ciekawości, powiedziałeś ile przesyłka jest warta?

    > Za polecony nie dostaniesz więcej. Wartościowe przedmioty wysyła się paczką
    > z zadeklarowaną wartością. Masz nauczkę na przyszłość.

    W sumie nie wiem jak ugryźć Twoją uwagę w części o paczce - bo nie ma
    przeszkód, aby wysłać *list* z zadeklarowaną wartością, z drugiej strony,
    AFAIR w regulaminie zmienili (już sporo czasu temu) jakoś tak, że
    w zasadzie, jeśli to nie np. dokumenty wartościowe (weksel na przykład),
    to rzeczywiście powinna być paczka.
    Zna ktoś przykład sporu z pocztą o to, że odmówili wypłaty odszkodowania
    z zarzutem że "to był towar i powinien iść paczką"?
    Bo na razie towary z allegro listami dochodzą :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-07-24 12:25:30
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Musisz cofnać się w czasie i wysłać przesyłkę tym razem jako paczkę z
    > określoną wartością a nie jako list polecony.

    I ubezpieczyć na najmniejszą możliwą kwotę czyli koszt 1 zł. Paczka na pewno
    nie zginie, bo jest inaczej traktowana ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2014-07-24 12:27:32
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > ps. A swoją drogą nie uważacie, że to jest podejrzane, że przesyłka ginie
    > już w miejscu nadania?

    To nie jest tak, że Pani sobie wrzuciła paczkę do torebki i po wszystkim.
    Tam jest normalne postępowanie i jak znajdą winnego to ma namieszane...

    --
    pozdrawiam, wromek