  • 1. Data: 2004-10-08 13:57:58
    Temat: Zadatek i jego zwrot
    Od: "/refugee/" <s...@p...com>

    Witam

    Sytuacja: Spodobał mi sie samochod w komisie, rozmawiałem z włascicielem,
    zastrzegłem, że będę mógł kupić tylko na raty, a mam umowę na czas
    określony, właściwiel skontaktował mnie z bankiem, z którym wg niego "nie
    powinno być problemów".

    W banku powiedziano mi, że rzeczywiście nie powinno być problemów, ale aby
    uruchomić procedurę muszę mieć umowę przedwstępną (umowę o zadatek).
    Oczywiście zależało mi, więc zapłaciłem.

    Następnego dnia odrzucono mi wniosek o kredyt, do czasu aż moja umowa nie
    zostanie przedłużona na czas nieokreślony. Próbowałem innych poręczeń, ale
    kilkukrotnie nie udało się dostać pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Musiałem
    się poddać. Próbowałem też w dwóch innych bankach, ale wszędzie taka sama
    historia.

    Pan w komisie na dzień dzisiejszy odmawia zwrotu zadatku.

    I teraz pytanie: koniec sprawy, czy rzeczywiście nie jestem w stanie
    odzyskać tych pieniędzy? 2 tys pln pieszo nie chodzą zwłaszcza dla mnie. Z
    tego co pamietam to w paragrafie o zadatku jest mowa o tym, ze jesli na
    niewypenienie umowy zadna ze stron nie ma wplywu to zadatek jest zwracany
    mnie.

    A z drugiej strony, skoro wlasciciel nie zwraca mi zadatku to rozumiem, ze
    samochodu nie moze sprzedać, bo ja go zadatkowałem?

    Sorki za chaos w mailu, moze macie jakiś pomysł?

    Pozdrawiam

    /ref /

  • 2. Data: 2004-10-08 15:14:42
    Temat: Re: Zadatek i jego zwrot
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "/refugee/" <s...@p...com> napisał w
    wiadomości news:ck66d2$fri$1@news.onet.pl...

    > Pan w komisie na dzień dzisiejszy odmawia zwrotu zadatku.
    >
    > I teraz pytanie: koniec sprawy, czy rzeczywiście nie jestem w stanie
    > odzyskać tych pieniędzy?

    bez dobrej woli komisu - nie

> [...]
    na
    > niewypenienie umowy zadna ze stron nie ma wplywu to zadatek jest

    transakcja niezostala przeprowadzona z Twojej winy

    pozdro

  • 3. Data: 2004-10-08 15:24:39
    Od: "Kasia Tyburska \(o2.pl/tlen.pl\)" <K...@f...o2.pl>

    > transakcja niezostala przeprowadzona z Twojej winy

    tak, ale art. 394 k.c mowi tez, ze jesli umowa nie doszla do skutku z
    przyczyn niezaleznych od ktorejs ze stron, zadatek musi zostac zwrocony.
    bank jak widze był trzecia strona przez ktora do umowy dojść nie mogło.

    > pozdro

    pozdrawiam
    kasia

  • 4. Data: 2004-10-08 15:32:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzyttkownik Kasia Tyburska (o2.pl/tlen.pl) <K...@f...o2.pl> w
    poscie news:ck6bfe$h5i$1@news.onet.pl napisal, co nastepuje:

    > tak, ale art. 394 k.c mowi tez, ze jesli umowa nie doszla do skutku z
    > przyczyn niezaleznych od ktorejs ze stron, zadatek musi zostac
    > zwrocony. bank jak widze był trzecia strona przez

    Umowa nie zostala zawarta, bo gosc nie mial kasy.
    Co innego, gdyby np. z nieba spadl meteor i zniszczyl samochod, albo byla
    powodz lub trzesienie ziemi.
    To ze kupujacy spisal umowe przedwstepna pomimo, braku posiadania zdolnosci
    kredytowej jest jego ewidentna wina.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 5. Data: 2004-10-08 15:32:42
    Od: "Kasia Tyburska \(o2.pl/tlen.pl\)" <K...@f...o2.pl>

> [...]
    > powodz lub trzesienie ziemi.
    > To ze kupujacy spisal umowe przedwstepna pomimo, braku posiadania

    Pomimo iż wlasciciel komisu zglosil go do tego banku i wiedzial o co
    chodzi??
    No wlasnie musze zapytac dokladnie profesora, bo w tym wypadku cos mi sie
    nie wydaje.
    A jesli bank da pismo, ze odmowil kredytu z takich i takich przyczyn dla
    tego i tego komisu?

  • 6. Data: 2004-10-08 15:33:50
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kasia Tyburska (o2.pl/tlen.pl)" <K...@f...o2.pl>
    napisał w wiadomości news:ck6bfe$h5i$1@news.onet.pl...

> [...]
    zwrocony.
    > bank jak widze był trzecia strona przez ktora do umowy dojść nie

    rzeczywiscie masz racje
    ale pod warunkiem, ze w podpisanej umowie wstepnej jest zapis mowicy, ze
    kupujacy bedzie staral sie o kredyt na zakup owego samochodu.
    jezeli go tam niema to bedzie ciezko odzyskac pieniadze.

    pozdro

  • 7. Data: 2004-10-08 15:34:41
    Od: "Kasia Tyburska \(o2.pl/tlen.pl\)" <K...@f...o2.pl>

> [...]
    > kupujacy bedzie staral sie o kredyt na zakup owego samochodu.
    > jezeli go tam niema to bedzie ciezko odzyskac pieniadze.

    a tego to już nie wiem... jednak bank może chyba napisać orzeczenie dla kogo
    i z jakiej przyczyny nie przyznał kredytu. z tego co wiem wlasciciel komisu
    sam chlopaka skierowal do tego banku.

  • 8. Data: 2004-10-08 15:44:02
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:ck6c28$kup$1@news.onet.pl...

    jednak bank może chyba napisać orzeczenie dla kogo
    > i z jakiej przyczyny nie przyznał kredytu.

    Ty i ja tez mozemy mu napisac takie oswiadczenia, ale co one obchodza
    wlasciciela komisu?

    z tego co wiem wlasciciel komisu
    > sam chlopaka skierowal do tego banku.

    to wlasnie trzebaby miec na pismie, bo na gebe......

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-10-08 17:38:07
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > tak, ale art. 394 k.c mowi tez, ze jesli umowa nie doszla do skutku z
    > przyczyn niezaleznych od ktorejs ze stron, zadatek musi zostac zwrocony.
    > bank jak widze by? trzecia strona przez ktora do umowy doj?? nie mog?o.

    Tak, ale nie sądzę żeby oni podpisywali jedna wspolna umowę - to chyba
    dwie umowy(klient/bank i klient/diler), wiec ten art. nie ma tu
    zastosowania...
    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 10. Data: 2004-10-09 17:26:15
    Od: "Kasia Tyburska" <k...@n...yahoo.co.uk>

    > Ty i ja tez mozemy mu napisac takie oswiadczenia, ale co one obchodza
    > wlasciciela komisu?

    właściciel komisu ma umowę z tym bankiem.
    dowiadywałam się. bank musi wystawić pismo, że chłopak ubiegał się o kredyt
    na samochód, ktoóry był w tym komisie. a żeby dostać kredyt musiał mieć
    umowę przedwstępną. żeby zaś podpisać umowę przedwstępną musiał zapłacić
    zadatek.

    poza tym mozna jeszcze jeden haczyk zarzucic. komis nie może sprzedać tego
    auta, gdyż umowa przedwstępna nie została zerwana na piśmie...
    jeśli sprzeda za jakiś czas, właściciel nie wywiazał sie z umowy...