    From: "Chris" <k.gajdzik.@mulpa@.geoinvest.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zachowek, mieszkanie a jego wycena - pomocy.
    Date: Sun, 30 Jan 2005 18:26:33 +0100

    Użytkownik "Andre NH" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ctigam$l0p$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Dziadek z babcia posiadaja mieszkanie wlasnosciowe. Ja jestem
    > spadkobiercem testamentowym. Po smierci dziadkow, zgodnie z prawem, 50 %
    > wartosci mieszkania przysluguje zstepnym, wobec ktorych to JA mam
    > obowiązek uregulować przypadającą im należność. Moj problem, moje pytanie
    > jest związane z wyceną mieszkania przez rzeczoznawcę. Jako, ze w owym
    > mieszkaniu jestem zameldowany i mieszkam tam planuje zrobic tam jeszcze za
    > życia dziadków generalny remont lokalu.
    > Czy nie podniose tym samym wartości mieszkania, która to wartosc bedzie
> [...]

    Wiec tak ........
    Moim zdaniem, Ci w przeprowadzeniu remontu lokalu.
    Pamietaj jednak aby przed przeprowadzeniem remontu sporzadzic dokumentacje
    fotograficzna lokalu, tak na wszelki wypadek. Koniecznie niech właściciele
    lokalu sporzadza oswiadczenie ze dnia tego i tego przeprowadziles remont
    lokalu z twoich srodkow, wymianie/naprawie zostały poddane następujące
    elemnty ......
    Kolejna rzecz, wszystkie rachunki za remont koniecznie zachowaj dla wlasnej
    wygody i pozniejszego przedstawienia ewentualnych podkladek.
    Rzeczoznawca wyceni lokal wedlug aktualnej wartosci rynkowej, bedzie
    szacowal najprawdopodobniej metoda porownawcza.
    Przedstawienie mu rachunków nie wiem czy cos da, koszty ktore poniosles
    posluza glownie do przedstawienia zstepnym w postepowaniu spadkowym.
    Czyli moim zdaniem wartość lokalu minus Twoje naklady i to po polowie.

    P.S.
    Istotnie wartosc lokalu zostanie zostanie podwyzszona o okolo (5-20%).

    Pozdrawiam Krzysztof