  • 1. Data: 2013-10-17 13:33:04
    Temat: Zablokowany rower
    Od: Wileński <f...@g...com>

    Witam wszystkich,

    Mam dość dziwną sytuację i nie mam pojęcia co począć. Otóż ponad 8 miesięcy temu
    przypiąłem swój stary rower do bloku do wystającej poręczy, jednak po około dwóch
    tygodniach ktoś przypiął tam swój rower, w taki sposób, że przypiął go do tej samej
    poręczy przez środek ramy mojego roweru, no i teraz nie mogę sam wydostać swojego.
    Rower stoi w takim stanie już ósmy miesiąc... Nikt z sąsiadów nie wie, do kogo należy
    ten rower - ja też pojęcia nie mam.

    Co mam zrobić w takiej sytuacji? Czy mam prawo wydostać swój rower za wszelką cenę?
    Przyznam, że chciałem już obciąć tamto zapięcie, wyjąć swój rower i założyć nowe wraz
    z moim numerem telefonu, ale niestety mam wątpliwości, czy ta osoba zareaguje jak
    normalny człowiek (rower wygląda na dość drogi) - a nie chciałbym robić sobie
    problemów z prawem z powodu jakiegoś rupiecia (mojego). Dodatkowo jest to zapięcie
    typu "U" do którego przecięcia potrzebna jest szlifierka kątowa, a to już wiadomo...
    dość inwazyjna metoda. No i samo zapięcie według informacji z internetu kosztuje 180
    zł.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2013-10-17 13:41:33
    Temat: Re: Zablokowany rower
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.10.2013 13:33, Wileński pisze:
> [...]
    dość inwazyjna metoda. No i samo zapięcie według informacji z internetu kosztuje 180

    1. zbyt niewiarygodne żeby było prawdziwe. Przyznaj że to zadanie domowe
    z zajęć czy coś w tym stylu ...

    2. jeżeli drogi rower jest przypięty ponad pół roku, to warto by było
    zainteresować tym policję. Policja powiąże to z doniesieniem że gdzieś
    tam od 8 miesięcy dziwnie śmierdzi na klatce, wyważą drzwi i wyniosą
    zmumifikowanego cyklistę który poślizgnął się na mydle, tak że nie mógł
    się ruszyć, nikt nie słyszał jego wołania bo akurat leciał mecz ...

    p. m.

  • 3. Data: 2013-10-17 13:44:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 października 2013 13:33:04 UTC+2 użytkownik Wileński napisał:
    > Witam wszystkich,
    Jeśli chcesz postąpić zgodnie z prawem i nie miec kłopotów musisz kupić nowy rower.
    Wszelkie inne działania narażą Ciebie na powazne konsekwencje prawne.
    I pamiętaj że masz obowiązek pilnowac rowerów przypiętych do poręczy- odpowiadasz za
    nie zgodnie z prawem i jak zginą lub cokolwiek sie z nimi stanie będziesz miał
    poważne kłopoty.

  • 4. Data: 2013-10-17 14:05:35
    Od: f...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 13:41:33 UTC+2 użytkownik m napisał:
    > 1. zbyt niewiarygodne żeby było prawdziwe. Przyznaj że to zadanie domowe
    > z zajęć czy coś w tym stylu ...

    Sytuacja jest komiczna, ale prawdziwa - co ciekawe, ja ten rower tam widziałem już od
    początku, ale o niemożności wypięcia własnego zorientowałem się dopiero w zeszłym
    tygodniu :)

> [...]
    > zmumifikowanego cyklistę który poślizgnął się na mydle, tak że nie mógł
    > się ruszyć, nikt nie słyszał jego wołania bo akurat leciał mecz ...

    Myślałem, aby zadzwonić na policję - choć faktycznie, nie myślałem o tym w taki
    sposób. Choć mieszkam w bardzo małym, wręcz kameralnym bloku gdzie wszyscy się znają
    i raczej wątpliwe, aby ktoś umarł i nikt o tym nie wiedział. Niemniej zadzwonię,
    zobaczymy jak rozwinie się sytuacja

  • 5. Data: 2013-10-17 14:08:17
    Od: f...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 13:44:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jeśli chcesz postąpić zgodnie z prawem i nie miec kłopotów musisz kupić nowy rower.

    To znaczy, że jeśli ktoś zablokuje mi samochód, to też nie mam prawa nic zrobić?
    jeśli jego samochód jest zaparkowany zgodnie z przepisami...?

    > I pamiętaj że masz obowiązek pilnowac rowerów przypiętych do poręczy- odpowiadasz
    za nie zgodnie z prawem i jak zginą lub cokolwiek sie z nimi stanie będziesz miał
    poważne kłopoty.

    Ja mam pilnować czyichś rowerów? Nie wydaje mi się, abym miał taki obowiązek, będąc
    zwykłym mieszkańcem. Mi wystarczyło, że mój rower jest tam przypięty i raz na kilka
    tygodni widziałem, że nikt go nie ukradł.

  • 6. Data: 2013-10-17 14:09:55
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.10.2013 14:05, f...@g...com pisze:

    > Sytuacja jest komiczna, ale prawdziwa - co ciekawe, ja ten rower tam widziałem już
    od początku, ale o niemożności wypięcia własnego zorientowałem się dopiero w zeszłym
    tygodniu :)

    Oczywiście. Tak się twój rower wygrzewał na słońcu, aż teraz, w sam raz
    na początek sezonu rowerowego postanowiłeś pojeździć?

> [...]
    i raczej wątpliwe, aby ktoś umarł i nikt o tym nie wiedział. Niemniej zadzwonię,

    Przyjechał kurier, pomylił drzwi i zamiast do klatki wpadł do piwnicy z
    węglem. Połamał nogi, nikt nie słyszał wołania .... węgla jeszcze nikt
    nie potrzebował ...

    p. m.

  • 7. Data: 2013-10-17 14:24:42
    Od: f...@g...com

    W dniu czwartek, 17 października 2013 14:09:55 UTC+2 użytkownik m napisał:
    > Oczywiście. Tak się twój rower wygrzewał na słońcu, aż teraz, w sam raz
    > na początek sezonu rowerowego postanowiłeś pojeździć?

    Postanowiłem go schować do piwnicy bo w końcu mam na to miejsce. To był rower który
    kupiłem i miałem zamiar odrestaurować, ale w międzyczasie kupiłem dwa inne których
    odrestaurowanie zajęło mi kilka miesięcy, więc tamten stał i czekał na swoją kolej,
    tam jest zadaszenie, więc na słońce jak i kąpiel w deszczu nie miał za bardzo szans
    :)

    Zadzwoniłem na policję, dyżurny stwierdził, że w ciągu 30 min przyjedzie patrol i
    sprawdzi czy rower nie widnieje jako zaginiony, jeśli nie, to niestety nic nie mogą
    zrobić.

  • 8. Data: 2013-10-17 14:51:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 października 2013 14:08:17 UTC+2 użytkownik f...@g...com
    napisał:
    > To znaczy, że jeśli ktoś zablokuje mi samochód, to też nie mam prawa nic >zrobić?
    jeśli jego samochód jest zaparkowany zgodnie z przepisami...?
    Dokłądnie tak. Masz jeszcze obowiązek pilnowac tehgo samochodu i np gdybys zobaczył
    że grad pada musisz ten samochód odpowiednio przykryć
    > Ja mam pilnować czyichś rowerów?
    Czemu czyichś? Ten rower jest spięty z Twoim więc w świetle prawa musisz go pilnować
    bo jest Twoją współwłasnością. Jednak jako współwłaściciel nie możesz nic z nim robić
    bez wiedzy drugiego współwłaściciela.
    TAK STANOWI PRAWO

    >ie wydaje mi się, abym miał taki obowiązek, będąc zwykłym mieszkańcem. Mi
    >ystarczyło, że mój rower jest tam przypięty i raz na kilka tygodni widziałem, >e
    nikt go nie ukradł.
    Byłes mało przewidujący i styąd Twoje terazniejsze i potencjalne problemy.
    Przypinając rowewr mogłeś przewidzieć że ktoś inny przypnie tam Swój rower i zgodnie
    z prawem zostaniesz zobowiązany do pilnowania tegoo drugiego roweru równiez.

  • 9. Data: 2013-10-17 14:53:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2013 14:51, Kris pisze:
    > W dniu czwartek, 17 października 2013 14:08:17 UTC+2 użytkownik f...@g...com
    napisał:
    [ciach dłuuuuuuuuuugie linie]

    Trollujesz?

    Czy autentycznie wierzysz w te swoje brednie o narzuconej blokadą
    współwłasności?

    PS: zawijaj wiersze.

  • 10. Data: 2013-10-17 14:59:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 października 2013 14:53:32 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Czy autentycznie wierzysz w te swoje brednie o narzuconej blokadďż˝
    > wsp�w�asno�ci?
    TAK STANOWI PRAWO