  • 11. Data: 2004-03-06 16:04:03
    Temat: Re: Zabezpieczenie umowy.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:30:59 +0100, na pl.soc.prawo, Feanor napisał(a):

    > Czyli mogę powiedzieć tej osobie , że jego żona ma iść do piachu bo ja nie
    > mogę pozyczyć pieniędzy na lichwiarski procent , trudno.

    A co ci zabrania pożyczyć na * nie lichwiarski* procent.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2004-03-06 16:28:08
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > A co ci zabrania pożyczyć na * nie lichwiarski* procent.
    Chce zarobić!!!! Duzo!

    Pozdr.

  • 13. Data: 2004-03-06 16:47:06
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 17:28:08 +0100, na pl.soc.prawo, Feanor napisał(a):

    > Chce zarobić!!!! Duzo!
    >
    > Pozdr.

    A czy musisz na czyimś nieszcęściu ?????
    Wybacz, ale każdy chciałby *zarabiać dużo*. Znam wiele sposobów takiego
    zarabiania - ale bez *wykorzystywania czyjegoś nieszczęcia*.
    Dla mnie, jak już pisałem wcześnie jest to wielce nieetyczne i wręcz takimi
    ludźmi się brzydzę.

    Jeżeli masz ochotę zarobić dużo - mogę parę sposobów podpowiedzieć ( z
    gwarancją zarobku).
    Ale ponieważ wiedza kosztuje - trzeba będzie za nią zapłacić.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Due to circumstances beyond your control, you are master of your fate and
    captain of your soul.

  • 14. Data: 2004-03-06 17:19:16
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Słyszeliście kiedyś o firmie "PROVIDENT" ?
    Czy to aby przypadkiem nie podlega pod lichwę ? Oni to rozwiązali tak:
    pożyczasz 1000 PLN (żeby było łatwo liczyć), oprocentowanie 9% (czyli 90
    PLN), koszty manipulacyjne 510 PLN(nie wiadomo za co) i wychodzi na koniec
    do zapłaty 1600. Gdyby się okazało, że pożyczkobiorca niestety spłaci
    wcześniej, to zawsze można mu udzielić rabatu - zapłaci mniejsze odsetki,
    ale od 1000 PLN, czyli np. 20 PLN.
    Firma nie traci, klient zadowolony i nikt nie zwraca uwagi na lichwę.

  • 15. Data: 2004-03-06 17:52:59
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > i idę siedzieć za lichwę...

    a w pierwszej kolejnosci przepisy KC
    art 58 o niewazności umowy.
    W całości - jako sprzecznej z zasadami współzycia społecznego bądź też tylko
    w czesci dotyczącej odsetek przekraczających ustawowe - obecnie 12,25%

    RF

  • 16. Data: 2004-03-07 11:22:01
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Mieczyslaw wrote:
    > Przy kupnie - o cenie decyduje wola obojga stron. Jedynie US może
    > zakwestionować cenę i pobrać PCC od wartości rynkowej. Natomiast umowa jest
    > niepodważalna.

    nie do końca

    KG