  • 1. Data: 2004-03-06 14:16:08
    Temat: dziwny problem: Serwis i zgubiony dysk
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Witam

    Oddalem laptopa do autoryzowanego serwisu HP, nie dosc, ze naprawa
    trwala wiecznosc... to w dodatku z laptopa zniknal dysk. Co prawda w
    serwisie powiedzieli, ze moga oddac taki sam jak byl fabrycznie wlozony
    (upgreadowalem dysk na wiekszy i potrzebuja faktury). Pytanie jest
    proste = co z danymi? Czy moge zadac od nich jakiej rekompensaty za
    utracone dane albo cos w tym rodzaju? Co prawda mialem backupy etc, ale
    serwis traktruje swoich klientow jak smieci, wiec skoro nadarza sie
    sytuacja, gdzie można im utrzec nosa, to moze chetnie bym z tego
    skorzystal :). Co moge zrobic w tym kierunku... jakies podstawy prawne?

    --
    pozdrawiam rafi
    www.TwojSklep.bazarek.pl - Twój naprawdę DARMOWY sklep internetowy...

  • 2. Data: 2004-03-06 15:14:38
    Temat: Re: dziwny problem: Serwis i zgubiony dysk
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 06 Mar 2004 15:16:08 +0100, na pl.soc.prawo, ErkA napisał(a):

    > Witam
    Ja też witam
    > skorzystal :). Co moge zrobic w tym kierunku... jakies podstawy prawne?

    Miałem podobną sytuację : notebook HP na gwaracji - uszkodzenie DVD-R;
    Odpowiedź : proszę przysłać do serwisu;
    Moje Pytanie: A co z danymi na dysku - poufność, gwarancja nie utracenia
    danych itd.
    Ich odpowiedź : BRAK ODPOWIEDZI !!!

    Zostaje tylko zażądać wymiany z gwarancją bezpieczeństwa danych. Sam się
    zastanawiam jak to zrobić. Robienie backupu na XXX płytach CD-R nie
    uśmiecha mi się. Ponadto nawet sformataowanie dysku nie gwarantuje
    bezpieczeństwa przed odczytaniem.

    Inna sprawa - to zapytałem o możliwość dostarczenia innego notebooka na
    czas naprawy - zero odpowiedzi.
    Przecież to urządzenie jest moim źródłem utrzymania i każdy dzień jego
    braku powoduje moje straty.

    Czy jest jakaś możliwość dochodzenia naprawy gwarancyjnej na innych
    warunkach czy pozostaje tylko szukanie innego producenta który spełni
    wymienione wyżej wymagania.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-06 16:53:23
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Czy jest jakaś możliwość dochodzenia naprawy gwarancyjnej na innych
    > warunkach czy pozostaje tylko szukanie innego producenta który spełni

    Ciezko bedzie, bo wiekszosc producentow w umowach gwarancyjnych
    wylacza odpowiedzialnsoc za dane, wrecz zastrzega, ze diagnostyka
    sprzetu komputerowego *powoduje utrate danych z dysku*.

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 4. Data: 2004-03-06 17:03:40
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanawiam jak to zrobić. Robienie backupu na XXX płytach CD-R nie
    > uśmiecha mi się. Ponadto nawet sformataowanie dysku nie gwarantuje

    http://www.killdisk.com/

    i po problemie - jakby jakubowska nie formatowała/mazała tylko użyła takiego
    softu to by nie było problemu .... tym programikiem możesz x razy nadpisywać
    dane - ale po jednym czy dwa razy na przebieg z tego co pamiętam;
    reklamują to jako low-level format, ale to zwykłe nadpisywanie - także dysku
    nie uszkodzi

    pozdr

    opyros

  • 5. Data: 2004-03-06 17:14:31
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 18:03:40 +0100, na pl.soc.prawo, ag napisał(a):

    [...]
> [...]
    > dane - ale po jednym czy dwa razy na przebieg z tego co pamiętam;
    > reklamują to jako low-level format, ale to zwykłe nadpisywanie - także dysku

    Znam ten program ( inne też np. HandyBits File Shreder ). ale chodzi o to,
    że serwis w ramach gwarancji powinien np. pokryć koszty czyszczenia dysku,
    wykonania kopii zapasowych itp.
    Przecież to ich wina że produkt nie działa tak jak gwarantowali.
    Pomijam problem pozbawienia ( z reguły na dwa - trzy tygodnie ) możliwości
    korzystania ze sprzętu, który częstom jest źródłem zarobkowania.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    No problem is so large it can't be fit in somewhere.

  • 6. Data: 2004-03-06 19:37:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mieczyslaw wrote:

    > Zostaje tylko zażądać wymiany z gwarancją bezpieczeństwa danych. Sam się
    > zastanawiam jak to zrobić. Robienie backupu na XXX płytach CD-R nie
    > uśmiecha mi się.

    Serwisowi też nie. To są Twoje dane i to Ty się masz o nie troszczyć.

    W ogóle trzymanie ważnych danych w jednym tylko miejscu, w jednej kopii,
    jest - bez urazy - głupotą najwyższych lotów.

    Poza tym policz sobie, czy czasem te dane na pewno zajmą ponad 70GB
    (3-cyfrowa liczba płytek, czyli minimum 100*700MB - oczywiście to pewne
    przybliżenie). Może jednak duuuuuużo mniej? Bo np. gros dysku zajmują
    przerośnięte produkty wiadomej firmy - czyli programy, które można od
    nowa zainstalować z posiadanych oryginalnych płytek?

    > Ponadto nawet sformataowanie dysku nie gwarantuje
    > bezpieczeństwa przed odczytaniem.

    ...o ile ktoś przez 'formatowanie' rozumie skasowanie tablicy partycji i
    ewentualne skasowanie katalogów logicznych dysków. Prawdziwe
    formatowanie powinno obejmować testowanie powierzchni z zapisem włącznie
    - czyli tak czy inaczej skończycz potem z dyskiem z 'szumem' albo samymi
    zerami.

  • 7. Data: 2004-03-07 16:35:02
    Od: "Jaku-b" <b...@e...pl>

    > Poza tym policz sobie, czy czasem te dane na pewno zajmą ponad 70GB
    > (3-cyfrowa liczba płytek, czyli minimum 100*700MB - oczywiście to pewne

    Witam!
    Ja mam pytanie dodatkowe. Nie widzialem niestety zadnego Hapeka z bliska, ale moja
    Toshiba ma klapke, przez ktora mozna wyjac hadziorka ze srodka. Hapek tak nie ma?
    Kto mnie zmusi do oddania do naprawy laptopa razem z hadziorem? (Oczywiscie jezeli
    padlo cos innego, a nie on)

    --
    Jaku-b.

    Posprzatalem pokoj, wiec moge poczytac grupy.

  • 8. Data: 2004-03-07 22:51:59
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Jaku-b napisał(a):

    > Ja mam pytanie dodatkowe. Nie widzialem niestety zadnego Hapeka z
    > bliska, ale moja Toshiba ma klapke, przez ktora mozna wyjac
    > hadziorka ze srodka. Hapek tak nie ma?
    Nie, trzeba odkrecic srubke

    > Kto mnie zmusi do oddania
    > do naprawy laptopa razem z hadziorem?
    Tlumacza to tym, ze nie beda mogli w 100% dac gwrancji na dana naprawe
    (jesli np cos nie dziala albo cos), oczywiscie mozna dac bez dysku -
    ale robia problemy :-/

  • 9. Data: 2004-03-08 03:17:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <X...@1...110.122.80>, ErkA wrote:
> [...]
    > proste = co z danymi? Czy moge zadac od nich jakiej rekompensaty za
    > utracone dane albo cos w tym rodzaju? Co prawda mialem backupy etc, ale

    A podpisywałeś może jakąś klauzulę w stulu że przyjmujesz do wiadomości że
    serwis nie odpowiada za takie zniknięcia danych?

    --
    Marcin