  • 1. Data: 2004-05-26 18:35:44
    Temat: Zabezpieczenie dowodu w prawie karnym
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Grupowicze,
    Zostałem wezwany na świadka w postępowaniu karnym, jednak termin rozprawy
    wyznaczony został na dzień w którym będę przebywał na delegacji zagranicą.

    Czy mogę w jakiś sposób złożyć zeznania wcześniej, w ramach np.
    zabezpieczenia dowodu jak w prawie cywilnym albo w inny sposób??

    proszę o pomoc
    Mrls

  • 2. Data: 2004-05-26 21:55:08
    Temat: Re: Zabezpieczenie dowodu w prawie karnym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy mogę w jakiś sposób złożyć zeznania wcześniej, w ramach np.
    > zabezpieczenia dowodu jak w prawie cywilnym albo w inny sposób??

    Takiej możliwości w praktyce nie ma.

    Ale ponieważ jako świadek nie masz obowiązku informowania sądu o zmianie
    adresu możesz zastosować wybieg. Napisz z za granicy pismo, że czasowo tam
    przebywasz i planujesz powrót w takim i takim dniu. Warunek, że wezwanie
    odebrała inna osoba z domowników.

    Jeśli nie, to zostaje Ci napisać pismo do sądu z wnioskiem o wyznaczenie
    innego terminu. W sumie konieczność zagranicznego wyjazdu służbowego,
    którego terminu przesunąć nie można jest moim zdaniem silnym argumentem.
    Zwłaszcza, jeśli świadków w sprawie jest wielu, i w sumie nic się nie
    stanie, jeśli zostaniesz przesłuchany na innym posiedzeniu.