    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS upomniał się teraz o składki za 01-06.1999r
    Date: Thu, 19 Jun 2008 09:35:12 +0200

    Marian pisze:

    > Mysle, ze po prostu logistycznie nei sa w stanie obsluzyc wszystkich
    > zaleglosci. To wybieraja te, co maja sie przedawnic i lapia dzieki temu
    > duze odsetki...

    Ale według wszelkich znaków na niebie i ziemi te zobowiązania są już
    przedawnione, bo w okresie kiedy powstały przedawnienie wynosiło 5 lat.

    Problem wynika z braku przepisów przejściowych gdy na początku tego
    wieku wydłużono przedawnienie do 10 lat.

    W państwie prawa, jakim Polska się mieni, przepisy nie mogą działać wstecz.
    Ale tego trzeba dochodzić w sądzie bo ZUS uważa, że skoro nie ma
    przepisów przejściowych, mówiących jakie przedawnienie obowiązuje dla
    zobowiązań powstałych przed wejściem w życie nowych regulacji, to
    przedawnienie wydłużyło się dla wszystkich zobowiązań jak leci do 10 lat
    wstecz.

    Jak pójdziesz do sądu (a masz duże szanse na wygraną bo sądy poza
    przepisami zusowskimi biorą też pod uwagę konstytucję) - będziesz płacił
    bo inaczej niż sądownie ZUSowskiej egzekucji nie powstrzymasz.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813