  • 41. Data: 2009-02-24 13:52:30
    Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, futszaK wrote:

    > On Fri, 20 Feb 2009 23:38:31 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    >
    > jeśli urzędnikom rzeczywiście zależałoby na poprawie bezpieczeństwie a
    > nie na wyciąganiu kolejnych ukrytych podatków z kieszeni kierowców to
    > by postawili światła na przycisk zamiast fotoradaru

    ...się narażę.
    Ale całkiem sporo świateł na przycisk (przy przejściach dla pieszych,
    nie przy skrzyżowaniach) potrafi "umilić" życie.
    Wersje są dwie: zarówno pieszym jak i kierowcom jak i tylko
    (oraz mniej) kierowcom.

    Te pierwsze to te, które dają nie wiedzieć dlaczego (wiedzieć,
    konstruktorowi nie płacili za myślenie) dają długi timeout PRZED
    włączeniem zielonego pieszym.
    W efekcie piesi idą jeszcze na czerwonym (i jest okazja płacić
    mandaty) a później kierowcy stoją jak ... niech będzie że osły
    przed pustym przejściem.
    Drugie to te z rosądniejszym czasem reakcji, co umniejsza czas
    czekania kierowców (bo najpierw czekają z sensem, czyli kiedy
    idą piesi, ale i tak jest "zapas").

    Przy *rzeczywiście ograniczonej* prędkości samochodów, jakby
    jeszcze stosować zasadę że "pieszy też człowiek i przejść musi",
    żadnych świateł by NIE POTRZEBA.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2009-02-24 16:17:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    >w ogóle przypadków, gdzie wprowadzenie dynamicznie >działających
    >ograniczeń prędkości rozwiązałoby problem bezpieczeństwa >jest bardzo
    >wiele

    To jest b.dobry pomysł. Szkoły, zakręty chronione znakiem ze względu na brak
    widzialności w nocy.
    Tylko czy w Polsce takich urządzeń nie rozkradną....?

  • 43. Data: 2009-02-24 19:06:03
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0902241445520.2116@quad>:

    > Przy *rzeczywiście ograniczonej* prędkości samochodów, jakby
    > jeszcze stosować zasadę że "pieszy też człowiek i przejść musi",
    > żadnych świateł by NIE POTRZEBA.

    Gotfryd, zapraszam na Krakowskie Przedmieście/Kapucyńska w Lublinie
    przy Galerii Centrum.

    Kierujący tez człowiek i skręcić by *chciał*, i pojechać dalej, tylko
    te lemmingi

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 44. Data: 2009-02-25 12:27:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 24 Feb 2009 17:17:39 +0100, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@N...o2.pl> wrote:

    >To jest b.dobry pomysł. Szkoły, zakręty chronione znakiem ze względu na brak
    >widzialności w nocy.
    >Tylko czy w Polsce takich urządzeń nie rozkradną....?

    radarów jakoś nie rozkradają, więc skąd pomysł że od razu rzucą się na
    znaki ?

  • 45. Data: 2009-02-25 12:31:30
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 24 Feb 2009 14:52:30 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Te pierwsze to te, które dają nie wiedzieć dlaczego (wiedzieć,
    >konstruktorowi nie płacili za myślenie) dają długi timeout PRZED
    >włączeniem zielonego pieszym.

    kwestia ustawień. ja w myśl zasady że znaki/światła są dla ludzi a nie
    odwrotnie, bym powiesił kamere i na podstawie zachowań
    pieszych/kierowców optymalnie to ustawił

  • 46. Data: 2009-02-25 12:33:56
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 24 Feb 2009 19:06:03 +0000 (UTC), TomN <s...@i...dyndns.org>
    wrote:

    >Gotfryd, zapraszam na Krakowskie Przedmieście/Kapucyńska w Lublinie
    >przy Galerii Centrum.
    >Kierujący tez człowiek i skręcić by *chciał*, i pojechać dalej, tylko
    >te lemmingi

    w takim miejscu to powinno być przejście podziemne a nie światła na
    przycisk, w końcu galeria płaci potężne podatki, więc pieniądze na
    rozbudowe/przebudowe infrastruktury komunikacyjnej są

    przypominam, że dyskusja jest o stadach ograniczeń/fotoradarów na
    drogach krajowych, nie zaś o ścisłych centrach miast