  • 11. Data: 2009-02-20 23:10:42
    Temat: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
    Od: MM <n...@i...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Większość fotoradarów, które znam, stoi przed przejściami dla pieszych.
    > Rozumiem, że tam to praktycznie zagrożenia nie ma i nie warto zwalniać...?
    > Są miłe kraje w Europie cywilizowanej, jak się obrócisz w stronę jezdni to
    > auta stoją, żeby Cię przepuścić, nawet jak nie chciałeś przechodzić. To co
    > się obserwuje na polskich drogach to jest po prostu chlew. W końcu trzeba
    > się nauczyć przestrzegać, choć podstawowych reguł. Ale cóż..., u nas każdy
    > jest świetnym kierowcą, świetnie zna się na piłce nożnej i polityce, no i
    > może jeszcze medycynie naturalnej...

    1. "Większość fotoradarów, które znasz" to bynajmniej nie wszystkie
    fotoradary.

    2. Wprowadzasz do dyskusji kwestię wcześniej nie poruszaną (twierdyenie
    jako wzrost liczby radarów zapewniał wzrost bezpieczeństwa) w dodatku
    bez dowodzenia tego twierdzenia. By dowieść nieprawdziwości wystarczy
    przeprowadzić eksperyment myślowy. Załóżmy, że po zainstalowaniu
    fotoradaru _żaden_ z kierowców nie zmienił swoich nawyków. Oczywiste, że
    nie zmieniło się bezpieczeństwo, więc i nie "wzrosło". Jeśli zaś choć
    jeden kierowca przekroczył prędkość to został wystawiony mandat. Czyli
    istnieją potencjalnie sytuacje, gdy fotoradar funkcjonuje jedynie dla
    kasy z mandatów.

    Teraz odwrotnie - po zainstalowaniu fotoradaru wzrosło bezpieczeństwo
    (założenie), ale nie został wystawiony żaden mandat. Co nastąpi? Można
    przypuszczać, że fotoradar jako "nieefektywny" zostanie przeniesiony w
    inne miejsce.

    Tak więc widać, że w logice fotoradarowej mandaty są priorytetem a
    niekiedy może nawet wyłącznym celem.

    3. Chciałbym obserwować równie ochocze działania w budowie usprawnień
    drogowych (jak bezkolizyjne skrzyżowania) co w instalowaniu fotoradarów.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 12. Data: 2009-02-20 23:18:42
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > 3. Chciałbym obserwować równie ochocze działania w budowie usprawnień
    > drogowych (jak bezkolizyjne skrzyżowania) co w instalowaniu fotoradarów.

    Też bym chciał obserwować. Brak takich obserwacji jednak nie wywołuje u mnie
    przekonania, że mamy mieć w głębokim poważaniu ograniczanie prędkości, z
    powodu braku infrastruktury.

  • 13. Data: 2009-02-20 23:36:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@i...dyndns.org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I następnie wykresiki, które eksponują *niedostosowanie prędkości
    > do* *war. ruchu*

    > Maja /foto/ taką funkcjonalność, że wyłapują _niedostosowanie_, czy
    > tylko odnotowują przekroczenie przepisów, gdy są z wsadem, a jak są
    > puste (bardzo często) to nie odnotowują.

    z dzisiejszych wiadomosci radiowych:
    jakis czs temu w Poznaniu miał miejsce karambol kilkunastu pojazdów na
    drodze, ktora nie była posypana, była natomiast oblodzona.
    Konstatacja dziennikarza - po wypadku wielu kierowców twierdziło, ze bedzie
    domagac sie odszkodowania od miasta, tymczasem nie wplynał do ZDM zaden
    wniosek.
    Po tej wypowiedzi radosna wypowiedz kogos z ZDM ze rzeczywiscie nic nie
    wplyneło, ale przeciez kierowcy zobowiazani sa dostosowac predkosc do
    warunków, wiec wlasciwie powodu wyplaty odszkodowania ZDM i tak by nie
    widzial.
    A wszystko dotyczy drogi gdzie predkosc przelotowa ze wzgledu na ciagle
    trwajaca budowe to jakies 30-40km/h.
    I znow zawiniła predkosc a nie urzednicy...
    To ja dziekuje za takie statystyki.

    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
    to znaczy, że coś przeoczyłeś." Ed Murphy

  • 14. Data: 2009-02-20 23:44:34
    Od: MM <n...@i...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Też bym chciał obserwować. Brak takich obserwacji jednak nie wywołuje u mnie
    > przekonania, że

    1. Przypominam, że dyskutowaliśmy o fotoradarach.
    2. Jeśli tej infrastruktury jest za mało lub jest zbyt kiepska to po co
    zastępować ją czymś co nie realizuje założonych celów?

    > mamy mieć w głębokim poważaniu ograniczanie prędkości, z
    > powodu braku infrastruktury.

    3. Ponownie próbujesz bez dowodzenia (i w dodatku po obaleniu przeze
    mnie) przemycić twierdzenie o wzroście bezpieczeństwa pod wpływem
    fotoradarów. Bynajmniej "ograniczanie prędkości" to nie synonim fotoradarów.
    4. Nie lubię pustych sloganów zamiast argumentów.

    --
    pzdr, MM
    http://finances.pl

  • 15. Data: 2009-02-21 00:49:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009 22:22:59 +0100, Rafał "SP" Gil wrote:
    >... Pomyślałem se : A co by było, gdybym zatrzymywał się przy
    >każdym foto i zaciągał im reklamówę na głowę. Nie chcę tu
    >dywagacji o technicznych walorach takiej akcji. Zamalowywanie
    >sprejem, jak to ma miejsce w wielu przypadkach odpada - podpada
    >to to pod *niszczenie* ...
    >
    >Pytanie do teoretyków pl.soc.prawo - czy zaciąganie wielkiego
    >wora na foto może mieć "konsekwencje" karno-wykroczeniowe ????
    >Doi łba nic mi nie wpada w tym momencie.

    Jak zaladowany, to pewnie cos o utrudnianiu pracy policji by sie
    znalazlo .. ale jak pusty, to juz znacznie mniej..

    J.

  • 16. Data: 2009-02-21 05:01:15
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    >
    > Pytanie do teoretyków pl.soc.prawo - czy zaciąganie wielkiego wora na
    > foto może mieć "konsekwencje" karno-wykroczeniowe ???? Doi łba nic mi

    A gdybyś tak sobie, bandyto jeden, zarzucił sobie taką reklamówkę na
    łeb? Może lekkie podduszenie by trochę osłabiło te anarchistyczne zapędy?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 17. Data: 2009-02-21 05:05:08
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Czy ważne są w ogóle zamysły wynalazcy? Za to wykorzystanie chyba jest
    > ważne.

    Zamysły wynalazcy są zawsze kwestią _pierwotną_, wykorzystanie i bieżące
    nadużycia wynikające ze słabości ludzkiej tylko _wtórną_.

    Wtórną można zmieniać, pierwotna leży u podstawy i jest niezmienna bez
    zmiany całości rozpatrywanego zagadnienia.

  • 18. Data: 2009-02-21 08:38:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "MM" <n...@i...pl> wrote
    > 2. Jeśli tej infrastruktury jest za mało lub jest zbyt kiepska to po co
    > zastępować ją czymś co nie realizuje założonych celów?

    Ty zakładasz, że nie realizuje. Może wszystkie zdemontujemy, a policja w
    ogóle rozwiąże drogówkę....?
    Po co? Lepszy jest półśrodek niż wcale.
    Nie łudzę, że pieniądze spadną z nieba i w ciągu roku będziemy mieli
    szerokie autostrady, bezkolizyjne obwodnice itp.
    Ale wielokrotnie spotkałem się ze zdarzeniami, do których by nie doszło,
    gdyby prędkość była mniejsza. I być może pierwotną przyczyną była zbyt wąska
    droga, błąd innego kierowcy, ale do wypadku doszło na skutek zbyt krótkiego
    czasu na reakcję czy braku możliwości opanowania samochodu, z powodu
    nadmiernej prędkości

    >Bynajmniej "ograniczanie prędkości" to nie synonim >fotoradarów.

    A masz jakiś pomysł, aby inaczej egzekwować prawidłową prędkość???

    > 4. Nie lubię pustych sloganów zamiast argumentów.

    Takim sloganem może być też teza, że fotoradary instaluje się wyłącznie w
    celu zarobkowania i nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem. O ile jeszcze
    lokalnie, fotoradary ustawiane przez władze i mandaty straży miejskiej
    faktycznie zasilają budżet gminy to mogę zrozumieć te pokusy.
    Ale forsowanie tezy, że jedynym kluczowym czynnikiem przy wyborze miejsc ich
    usytuowania jest łatwy zarobek mija się z prawdą. W takim razie po co
    ustawia się puste skrzynki oraz tabliczki ostrzegające przed foto? Po to, że
    łatwiej zarobić czy jednak zmobilizować do zwolnienia...???

  • 19. Data: 2009-02-21 09:13:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel> napisał w wiadomości

    > A gdybyś tak sobie, bandyto jeden, zarzucił sobie taką reklamówkę na łeb?

    PLONK

  • 20. Data: 2009-02-21 12:52:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@i...peel napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A gdybyś tak sobie, bandyto jeden, zarzucił sobie taką reklamówkę na
    > łeb? Może lekkie podduszenie by trochę osłabiło te anarchistyczne zapędy?

    o widze, ze uz nie tylko piwko na rowerze to przejaw bandytyzmu...

    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
    W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE