  • 11. Data: 2008-01-05 04:54:16
    Temat: Re: Wzrost placy minimalnej
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:flll6g$g8v$1@news.onet.pl Darek. <t...@n...nie.ma>

    > Czyli - o ile dobrze zrozumiałem - na umowach minimalna krajowa i od
    > tego wszystkie składki, podatki itp., a reszta pod stołem z łapy do łapy?
    > Jeśli tak, to pozornie w porządku: minimalna w 2007 wynosiła 936, od
    > 01.01.2008 wynosi 1126, dostaliście aneksy dotyczące nowej stawki i
    > teraz opłaty będą od tej kwoty.
    > Oszustwa popełniane przez pracodawcę, a w których wy bierzecie czynny
    > współudział, to osobna kwestia.

    Niekoniecznie pod stołem, ja mam podobną sytuacje w pracy, minimalna
    krajowa na umowie o prace i od tego wszystkie składki, a reszta na umowe
    zlecenie i teoretycznie jest to zgodne z prawem.

  • 12. Data: 2008-01-05 05:02:22
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Plantator pisze:
    > Niekoniecznie pod stołem, ja mam podobną sytuacje w pracy, minimalna
    > krajowa na umowie o prace i od tego wszystkie składki, a reszta na umowe
    > zlecenie i teoretycznie jest to zgodne z prawem.

    a ta umowa zlecenie to nie jest aby umową o pracę?

    KG

  • 13. Data: 2008-01-05 10:18:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fln2k8$jmm$2@atlantis.news.tpi.pl Plantator
    <x...@o...pl> pisze:

    > Niekoniecznie pod stołem, ja mam podobną sytuacje w pracy, minimalna
    > krajowa na umowie o prace i od tego wszystkie składki, a reszta na umowe
    > zlecenie i teoretycznie jest to zgodne z prawem.
    Czyżby?
    Czy również zgodnie z art. 22 §1, §1^1 i §1^2 KP?

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-01-05 10:32:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Czyżby?
    > Czy również zgodnie z art. 22 §1, §1^1 i §1^2 KP?

    Oczywiście że zgodne.
    Przecież pracownik może zawrzeć z pracodawcą dwie umowy: umowe o pracę i
    umowe zlecenia.
    I nie koniecznie stanowi to obejście prawa, i ile dobrze się to zrobi.
    Nie zakładaj że tamten pracodawca jest głupi :)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 15. Data: 2008-01-05 10:48:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:flnmeu$h59$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Oczywiście że zgodne.
    Oczywiście?
    Jasnowidz?

    > Przecież pracownik może zawrzeć z pracodawcą dwie umowy: umowe o pracę i
    > umowe zlecenia.
    Żadne odkrycie.

    > I nie koniecznie stanowi to obejście prawa, i ile dobrze się to zrobi.
    Nie zakładaj, że zrobiono to dobrze. W poście Plantatora nic na to nie
    wskazuje, wręcz przeciwnie.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-01-05 10:53:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > wręcz przeciwnie.

    A to przeciwnie to mianowicie co?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 17. Data: 2008-01-05 20:00:57
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:fln2k8$jmm$2@atlantis.news.tpi.pl Plantator

    > Czyżby?
    > Czy również zgodnie z art. 22 §1, §1^1 i §1^2 KP?

    Ta umowa zlecenie jest z inną firmą zawarta, ale obie firmy należą do
    tego samego właściciela. My pracujemy tylko w jednej, a ta druga firma
    to chyba tylko na papierze istnieje.