  • 31. Data: 2003-11-01 15:51:17
    Temat: Re: Wznosc prawo jazdy zrobionego w USA, w Polsce
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    <c...@w...pl> wrote in message news:bnvsep$huo$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zaluzmy tak hipotetycznie ze jestem apatryda (staly pobyt to nie
    > obywatelstwo) - oczywiscie
    > w tej chwili nie bede pisal wniosku o zrzeczenie polskiego obywatelstwa,
    > gdyz to by bylo bez sensu.
    > Jak wtedy wydlada moja sytucja ??

    Gdzie w Polsce?
    W Polsce masz obywatelstwo w polskie i masz mieć polskie prawo jazdy.
    W Stanach jesteś traktowany jak rezydent i masz mieć ich prawo jazdy.

  • 32. Data: 2003-11-01 16:04:56
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    " Witek" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > przerobilem dziesiatki razy w Polsce. Prawa jazdy n.p. USA lub Kanady
    wazne
    > sa na 6 miesiecy od daty wjazdu do Polski, i tylko 6 miesiecy. Wystarczy
    ze
    > wyjedziesz na jeden dzien i dostaniesz pieczatke wbita w paszport. Dla
    > swietego spokoju nalezy wozic paszport ze soba i policja nie przyczepia
    sie.
    > Jedynie co moga mowic to ze jestes bogaty bo "obcy" i trzeba dac w lape ;)
    >
    > I niech nikt nie pisze ze jest innaczej bo juz raz stalem gdzies pod
    Radomiem
    > o 3 nad ranem z drogowka i szukalismy w K.Drogowym, Pan Sierzant znalazl
    > wyzej wymienione informacje.

    Art. 94. 1. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą,
    określone w konwencjach o ruchu drogowym, może kierować odpowiednim pojazdem
    silnikowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie 6 miesięcy od
    daty rozpoczęcia stałego lub czasowego pobytu.

    2. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą może otrzymać
    prawo jazdy odpowiedniej kategorii po oddaniu zagranicznego dokumentu
    organowi wydającemu prawo jazdy, z zastrzeżeniem ust. 4. Jeżeli prawo jazdy
    wydane za granicą nie jest określone w konwencjach o ruchu drogowym,
    dodatkowym warunkiem otrzymania polskiego prawa jazdy jest zdanie części
    teoretycznej egzaminu państwowego i przedstawienie uwierzytelnionego
    tłumaczenia zagranicznego dokumentu..

  • 33. Data: 2003-11-01 17:13:55
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <p...@s...com> napisał
    w wiadomości news:bo0960$dqu$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [....................]
    > wiesz, nie kazdy ma OE 6.0 ze spell checkerem ;-)
    > czesc osob wysyla przez www
    > [....................]

    Bardzo dawno temu na pewnej z grup pewna bardzo
    inteligentna i elokwentna dziewczyna_kobieta (ona tu
    też bywa) na różnego rodzaju tłumaczenia się z błędów
    m.in. odpowiadała tak - http://sjp.pwn.pl/ :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Żonę należy trzymać krótko. Najwyżej dwa, trzy lata."

  • 34. Data: 2003-11-01 19:40:04
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Bardzo dawno temu na pewnej z grup pewna bardzo
    > inteligentna i elokwentna dziewczyna_kobieta (ona tu
    > też bywa) na różnego rodzaju tłumaczenia się z błędów
    > m.in. odpowiadała tak - http://sjp.pwn.pl/ :)
    rzeczywiscie, inteligentna
    p.
    W,

  • 35. Data: 2003-11-01 20:56:44
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik " Witek" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wazne
    > sa na 6 miesiecy od daty wjazdu do Polski, i tylko 6 miesiecy.

    Sam również nie popisałeś się niczym lepszym jak "pierdołą".

    Art. 94. 1. Osoba posiadająca krajowe prawo jazdy wydane za granicą,
    określone w konwencjach o ruchu drogowym,

    Sęk w tym że prawka USAmańskie są niezgodne z konwencją o ruchu drogowym
    (tzw. konwencja genewska).Ładnie przeproś.

    Podr.
    Leszek

  • 36. Data: 2003-11-01 22:15:16
    Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>

    A do tej burzliwej dyskusji chce dorzucic nowy aspekt.
    Otóż w niektórych krajach min. limit wieku potrzebny do uzyskania prawa
    jazdy niższy jest niż w Polsce. Czy zatem cudzoziemiec posiadający prawo
    jazdy, ale nie mającym jeszcze wymaganych w Polsce 18 lat może kierować
    samochodem u nas?
    Pozdr

  • 37. Data: 2003-11-02 08:22:06
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

    > Sęk w tym że prawka USAmańskie są niezgodne z konwencją o ruchu drogowym
    > (tzw. konwencja genewska).Ładnie przeproś.

    Nie przeprosze :)

    Wedlug Policjanta ktorego spotkalem: "jak jest konwecja to waznosc jest 12
    miesiecy. Jak nie to 6 miesiecy."

  • 38. Data: 2003-11-02 08:40:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Nie przeprosze :)
    >
    > Wedlug Policjanta ktorego spotkalem: "jak jest konwecja to waznosc jest 12
    > miesiecy. Jak nie to 6 miesiecy."

    Na złą grupę trafiłeś. Pomyliłeś pl.soc.prawo z pl.rec.banialuki lub
    pl.misc.babyna targumówiły ;))
    Albo też nastąpił zbieg okoliczności.Twoja mizerna wiedza spotkała się z
    unikatowym policjantem ustawodawcą;)

    Pozdr
    Leszek

  • 39. Data: 2003-11-02 08:58:51
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

    > Na złą grupę trafiłeś. Pomyliłeś pl.soc.prawo z pl.rec.banialuki lub
    > pl.misc.babyna targumówiły ;))
    > Albo też nastąpił zbieg okoliczności.Twoja mizerna wiedza spotkała się z
    > unikatowym policjantem ustawodawcą;)

    Nie wiem, moze to jest nie logiczne co powiedzialem ale jak przyjezdzam do
    kraju i mi cos "wladza" mowi to rozumiem ze ma racje a nie zmysla lub
    klamie. To juz inny problem.

    W.

  • 40. Data: 2003-11-02 10:16:22
    Od: "LeNiN" <y...@c...barg.cy (ROT13)>

    Witam,
    To ja sie podlacze do tego watku ;)
    Otoż jest taki problem. Ojciec który mieszka w USA (jest obywatelem) chciał
    żeby mu wymienic prawojazdy (stare straciło juz waznosc)
    W tym celu udałem sie do stosownego urzędu i powiedziałem o sprawie. Pani
    powiedziala mi że wlsciwie to on musi byc osobiscie ale w drodze wyjatku
    moga to zrobic tyle że ojciec musi mi napisac upowaznienie potwierdzone
    notarialnie. Upoważnienie mam ale jest nastepny problem ponieważ nie mam
    jego dowodu osobistego (oddał kiedy wyrabiał paszport, ponoć kiedys taki był
    wymóg), a co najgorsze nie jest w Polsce zameldowany na stałe (tzn. wogóle
    nie jest zameldowany ;)) Cała sparawa utknęła w miejscu i wydaje sie iz nie
    jest do rozwiazania. Czy rzeczywiście ??

    --
    Pozdrawiam ----> Krzysztof
    GG: 1079451