  • 1. Data: 2003-10-31 22:51:20
    Temat: Wznosc prawo jazdy zrobionego w USA, w Polsce
    Od: <c...@w...pl>

    Witam Grupowiczow:)
    Mam nastepujacy problem.
    Czy prawo jazdy zrobione w USA jest tez chonorowane w Polsce, podkreslam
    ze nadal mam stale miejscie zameldowania w Polsce. A samochod na ktorym bym
    jezdzil jest zarejestrowany na mojego ojca.
    Jak sprawa by wygladala gdybym sie wymeldowal tutaj w Polsce.
    Porosilbym o podanie mi jakis linkow na aktow prawnych regulujacych ten
    fakt.

    Podkreslam z nie mialem zadnych problemow z prawem tylko nie oplaca mi
    sie wyrabiac polskiego prawa jazdy, z oczywistych wzgledow:
    -> koniecznosc chodzenie na jakies kursy, a co za tym idzie
    -> koszt 200 USD, dla porownania w IL, USA 20 USD
    -> a takze meczenie sie na stick'u, w calkiem duzym miescie
    jakim jest Bydgoszcz w osrodku egzaminacyjnym nie moja zadnego automatika
    -> bede tu mieszkal jeszcze jedynie przez 1,5 roku :))

    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-11-01 00:00:01
    Temat: Re: Wznosc prawo jazdy zrobionego w USA, w Polsce
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    <c...@w...pl> wrote in message news:bnup1t$ctm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > jakim jest Bydgoszcz w osrodku egzaminacyjnym nie moja zadnego automatika
    > -> bede tu mieszkal jeszcze jedynie przez 1,5 roku :))

    Krótka, piłka.
    Dopóki masz obywatelstwo polskie, obowiązuje cię polskie prawo jazdy i
    amerykańskie jest nieważne.
    W momecie, w którym będziesz miał obywatelstwo amerykańskie (ale nie oba)
    będziesz mógł jeździć na amerykańskim prawku.

  • 3. Data: 2003-11-01 00:23:35
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Krótka, piłka.
    > Dopóki masz obywatelstwo polskie, obowiązuje cię polskie prawo jazdy i
    > amerykańskie jest nieważne.
    prawda

    > W momecie, w którym będziesz miał obywatelstwo amerykańskie (ale nie oba)
    > będziesz mógł jeździć na amerykańskim prawku.
    nie bardzo - prawo polskie obowiazuje na terytorium RP a nie Polskich
    Obywateli

    polskie i amerykanskie prawa jazdy nie sa wzajemnie chonorowane.

    kurs chyba nie potrzebny - jedynie tlumaczenie dokumentu na polski przez
    tlumacza przysieglego oraz oczywiscie pomyslne przejscie egzaminu...
    W,

  • 4. Data: 2003-11-01 00:33:00
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Wirtualna" <p...@s...com> wrote in message

    > nie bardzo - prawo polskie obowiazuje na terytorium RP a nie Polskich
    > Obywateli
    zgadzam się

    > polskie i amerykanskie prawa jazdy nie sa wzajemnie chonorowane.
    jak dobrze pamiętam to Polacy honorują amerykańskie, ale nie odwrotnie.
    Dlatego napisalem, ze jak bedzie "prawdziwym" amerykaninem", a nie tylko
    przyszywanym, to na amerykanskim w Polsce pojeździ.
    Mogę się mylić, jeśli chodzi o to honorowanie.

  • 5. Data: 2003-11-01 06:50:34
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    > "Wirtualna" <p...@s...com> wrote in message

    > zgadzam się
    choc nie do konca - nie wolno przeciez sluzyc Polakom w obcych armiach, nie
    wolno szpiegowac, bez znaczenia czy na terenie RP czy nie...
    (troche sobie sam przecze)

> [...]
    > przyszywanym, to na amerykanskim w Polsce pojeździ.
    > Mogę się mylić, jeśli chodzi o to honorowanie.
    "mam przekonanie graniczace z pewnoscia" /cyt.LM/
    ze wg stanu na rok 2000 nie bylo ono chonorowane.

    pozdr
    W,

  • 6. Data: 2003-11-01 08:01:35
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    > "mam przekonanie graniczace z pewnoscia" /cyt.LM/
    > ze wg stanu na rok 2000 nie bylo ono chonorowane.

    troche to popieprzone mowiac delikatnie i totalnie bez sensu, bo z koleii
    wyksztalcenie nabyte za granica jest chonorowane, ale wracajac do tematu
    moze warto w stanach wyrobic sobie prawko miedzynarodowe, chyba maja cos
    takiego tak jak u nas i wtedy nie ma problemu gdzie to bylo zrobione

  • 7. Data: 2003-11-01 08:50:55
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> napisał w
    wiadomości news:zLJob.87927$vL1.1091095@news.chello.at...

    > troche to popieprzone mowiac delikatnie i totalnie bez sensu, bo z koleii
    > wyksztalcenie nabyte za granica jest chonorowane,
    problem w tym, ze zasady ruchu drogowego moga byc tam inne, poza tym tam
    mozna np. zdawac na automatach - jest INACZEJ. ma to wszystko troche sensu

    > ale wracajac do tematu
    > moze warto w stanach wyrobic sobie prawko miedzynarodowe, chyba maja cos
    > takiego tak jak u nas i wtedy nie ma problemu gdzie to bylo zrobione
    i tu ironia - polskiego prawa jazdy nie chonoruja w USA, ale wystarczy za
    30pln dokupic w blankiet miedzynarodowy (bo chyba nie zdaje sie nan jakichs
    egzaminow) i w usa z tymi samymi umiejetnosciami i wiedza prowadzic juz
    mozemy.

    podobnie w druga strona

    p.
    W,

  • 8. Data: 2003-11-01 08:55:32
    Od: <c...@w...pl>

> [...]
    > W momecie, w którym będziesz miał obywatelstwo amerykańskie (ale nie oba)
    > będziesz mógł jeździć na amerykańskim prawku.

    Zaluzmy tak hipotetycznie ze jestem apatryda (staly pobyt to nie
    obywatelstwo) - oczywiscie
    w tej chwili nie bede pisal wniosku o zrzeczenie polskiego obywatelstwa,
    gdyz to by bylo bez sensu.
    Jak wtedy wydlada moja sytucja ??

  • 9. Data: 2003-11-01 09:34:00
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

> [...]
    jakichs
    > egzaminow) i w usa z tymi samymi umiejetnosciami i wiedza prowadzic juz

    Bo ja wiem czy to ironia ...
    Musisz miec przeciez ten blankiet miedzynarodowy zeby wogole jezdzic autem
    poza granicami naszego kraju ...
    Dodatkow na polskim miedzynarodowym prawku mozesz jezdzic w USA przez 3
    miesiace (niestety nie mozesz wykupic na nie ubezpieczenia ani auta :) -
    sprawdzone empirycznie przez mojego brata w wakacje ...

    Dodatkowo dla c...@w...pl uwazam ze jesli nie potrafisz jezdzic na stiku
    to nie potrafisz jezdzic :) Bo przesiasc sie z stika na auto odbywa sie
    wlasciwie bez problemu ... jednak z auto na stika i juz masz problem ...

    Aaaa i jeszcze jedno :) Nie musisz chodzic na kurs jak chcesz zdawac prawko
    ... szczegolnie ze masz juz udowodnione ze potrafisz jezdzic ...

  • 10. Data: 2003-11-01 09:51:45
    Od: <c...@w...pl>

> [...]
    > to nie potrafisz jezdzic :) Bo przesiasc sie z stika na auto odbywa sie
    > wlasciwie bez problemu ... jednak z auto na stika i juz masz problem ...

    Nie chcialem aby ta dyskusja sprowadzila sie do wyzszosci automata na
    stick'iem:)
    Flashi: to czyli twierdzisz ze 85% amerykanow nie potrafi jezdzic
    samochodem.