  • 1. Data: 2003-11-01 10:13:53
    Temat: zwolnienie z pracy podczas zwolnienia lekarskiego
    Od: "poe" <p...@i...pl>

    Witam
    Mam nastepujacy problem...
    Sprawa dotyczy pracownika Sluzby Celnej (konkretnie - celnik)
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Osoba znajduje sie aktualnie na zwolnieniu lekarskim, oczywiscie stosowne
    zaswiadczenie zostalo dostarczone do Urzedu Celnego. W trakcie trwania tego
    zwolnienia, do domu tejze osoby doreczono (osobiscie, a nie poczta) decyzje
    zwalniajaca ze sluzby.
    I teraz pytanie:
    Czy taki sposob zwolnienia jest prawomocny a jesli tak to na jakiej
    podstawie prawnej? Jesli jest to zwolnienie niezgodne z prawem to tez
    poprosze o podstawe prawna.
    Z gory dziekuje

    pozdrawiam
    poe

  • 2. Data: 2003-11-01 11:05:12
    Od: "nvjaj1py" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik poe <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bo014c$che$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > zwalniajaca ze sluzby.
    > I teraz pytanie:
    > Czy taki sposob zwolnienia jest prawomocny a jesli tak to na jakiej

    art.53 kp jezeli spelniasz warunki do takiego zwolnienia to i owszem byla
    podstawa zwolnienia cie w trakcie choroby

    Sandra

  • 3. Data: 2003-11-01 11:35:45
    Od: "poe" <p...@i...pl>

    > art.53 kp jezeli spelniasz warunki do takiego zwolnienia to i owszem byla
    > podstawa zwolnienia cie w trakcie choroby
    >
    > Sandra

    pracowniik jest na zwolnieniu lekarskim ok 2 miesiecy
    jego staz pracy to ok. 30 lat....

    ja sie nie orientuje w przepisach wiec ponawiam swoje pytanie....
    zaznaczam ze jest to celnik, wiec moze Sluzba Celna ma swoje wewnetrzne
    przepisy (choc i tak wydaje mi sie ze kp ma wieksze znaczenie niz wewnetrzne
    przepisy)?

    poe

  • 4. Data: 2003-11-01 12:59:12
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > art.53 kp jezeli spelniasz warunki do takiego zwolnienia to i owszem byla
    > podstawa zwolnienia cie w trakcie choroby
    >
    > Sandra

    Nie koniecznie. Jesli stosunek pracy nawiazal sie na podtawie powolania to
    zastosowanie bedzie mial art. 70 par 1 zgodnie z ktorym pracownik
    zatrudniony na podstawie powołania może być w każdym czasie - niezwłocznie
    lub w określonym terminie - odwołany ze stanowiska przez organ, który go
    powołał. Z kolei art 72 par 1 kp stanowi ze jeżeli odwołanie nastąpiło w
    okresie usprawiedliwionej nieobecności w pracy, bieg wypowiedzenia
    rozpoczyna się po upływie tego okresu. W takim razie samo odwolanie bedzie
    skuteczne mimo usprawiedliwionej nieobecnosci tylko okres wypowiedzenia
    rozpocznie sie dopiero po ustaniu jej przyczyny. Wszystko przy zalozeniu ze
    chodzi o stosunek z powolania.

    Dan.

  • 5. Data: 2003-11-01 13:10:11
    Od: Dredd<...@...pl>

    A czy celnicy nie mają jakiejś swojej tzw. "pragmatyki zawodowej"
    (ustawy regulującej tok ich służby)? To byłoby bardzo istotne.
    Pragmatyki takie mają np. żołnierze, policjanci, straż graniczna...
    Może mają i celnicy? Wówczas należałoby po pierwsze sprawdzić czy w
    ogóle stosuje się do celników kodeks pracy.
    Osobiście spodziewałbym się że się nie stosuje, ale to tylko
    subiektywne podejrzenie, bo nie mam przepisów pod ręką

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-11-01 20:08:58
    Od: kam <X...@X...plX>

    Dredd wrote:
    > Osobiście spodziewałbym się że się nie stosuje, ale to tylko
    > subiektywne podejrzenie, bo nie mam przepisów pod ręką

    ustawa o służbie celnej Dz.U.1999.72.802

    KG