  • 61. Data: 2011-11-28 08:55:11
    Temat: Re: Wyrzucony z zajęć za... ładowanie laptopa
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "qwerty" <q...@p...fm> napisał

    > Firmy wykupują moc i jak cos fi <0,8 to płacą ekstra, a jak pobierają moc
    > bierną pojemnościową to płacą jak za zboże.

    Napiszę jak Andrzej Lawa komuś tam wcześniej - mało wiesz o życiu :)

    N.

  • 62. Data: 2011-11-28 11:11:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2011, Andrzej Lawa wrote:

    > Najwyżej bezumowne korzystanie.
    >
    > Proszę uprzejmie - niech wyliczą koszt i wystawią fakturę ;->

    *W ZASADZIE*, to *SKORO* uznali że tak jest, nie ewidencjonując
    *należnej* zapłaty popełniają wykroczenie skarbowe z VAT i CIT :>
    (tak, wiem, grosz :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2011-11-28 11:12:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2011, Maruda wrote:

    A nie mógłbyś tak nie wycinać wrotek od ZOSTAWIANYCH cytatów?
    Marudzić Ci trzeba, żeby nick się utrwalił czy co? ;)
    (dokleiłem)

    > W dniu 2011-11-24 19:35, Paweł pisze:
    >Dnia Thu, 24 Nov 2011 18:02:25 +0100, "qwerty" <q...@p...fm>
    >Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał>

    Zacznijmy od tego: "w rozumieniu prawa".
    art.278 KK, 255KC, w razie potrzeby można się rozejrzeć po przepisach
    podatkowych... ;) (VAT: art.2..6)

    > No - nie tak samo...

    Zdecydowanie nie.

    > Oprogramowanie i muzykę, jeśli ktoś "sobie weźmie", to nikogo nie pozbawia
    > możliwości korzystania z faktu posiadania tego dobra (?).
    > Prąd ma bardziej materialny charakter.

    Tak właśnie.
    I dlatego np. dla VAT "sprzedaż muzyki" to jest usługą.
    A energia jak wyżej.

    > Jednak...

    A to inna sprawa :)
    (zgoda)

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2011-11-28 11:12:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2011, Jacek wrote:

    > Ponieważ temat może się powtórzyć więc podaję wyliczenia:

    Powtarza się.
    Kilka lat temu było w prasie o którymś banku.
    Zarząd zabronił pracownikom ładowania prywatnych komórek
    "służbowym" prądem.

    > Godzina ładowania = 0,4 * 24/1000 = 0,0096 zł czyli niecały JEDEN grosz
    > Godzina pracy = 0,4 * 60/1000 = 0,024 zł czyli DWA i pół grosza
    >
    > Warto w razie czego wiedzieć o jakich sumach gadamy.

    Warto, ale ta pani to widać taki "teoretyk zasadniczy".

    > tym mówimy).......... Kradzież rzeczy, której wartość nie przekracza 250 zł
    > stanowi wykroczenie, o ile sprawca nie popełnił przy tym [...]

    Do energii stosuje się te same przepisy co do rzeczy :), co nie zmienia
    faktu że *formalnie* za wykroczenie też można oberwać aresztem.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2011-11-28 13:03:43
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Delikatnie mówiąc: mało wiesz o życiu ;)

    Płacę w dwóch miejscach za prąd, tam gdzie mogę mieć G11 jest taniej.
    Uświadomisz mnie?

    a.

  • 66. Data: 2011-11-28 13:07:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.11.2011 14:03, Wemif pisze:

    > Płacę w dwóch miejscach za prąd, tam gdzie mogę mieć G11 jest taniej.
    > Uświadomisz mnie?

    Widać jesteś za małym odbiorcą, żeby ktoś chciał z tobą negocjować
    konkurencyjne ceny.