  • 1. Data: 2007-03-07 20:01:33
    Temat: Wyrzeczenie sie obywatelstwa. Pytanie teoretyczne.
    Od: tangie <t...@W...pl>

    Witam

    Kolega ostatnio poruszyl kwestie wyrzeczenia sie obywatelstwa polskiego.
    Czy cos takiego prawnie w ogole istnieje i czy brak obywatelstwa chroni
    przed wojskiem (poborem do zsw), jesli wczesniej bylo ono polskie.
    Zapraszam do dyskusji.

    pzdr,

  • 2. Data: 2007-03-07 22:24:56
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-03-07, tangie <t...@W...pl> wrote:
> [...]
    > Czy cos takiego prawnie w ogole istnieje i czy brak obywatelstwa chroni
    > przed wojskiem (poborem do zsw), jesli wczesniej bylo ono polskie.

    A ma inne obywatelstwo? Rzecz w tym, ze jezeli nie ma innego, prezydent
    z pewnoscia nie wyrazi zgody na zrzeczenie sie obywatelstwa.

    --
    Tomasz Trystula

  • 3. Data: 2007-03-07 22:58:20
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > Czy cos takiego prawnie w ogole istnieje i czy brak obywatelstwa chroni
    > przed wojskiem (poborem do zsw), jesli wczesniej bylo ono polskie.

    Przed wojskiem chroni, a zastanawiales sie jakie to powoduje ujemne skutki -
    tak na mysl mi przyszlo od razu : utrata paszportu, klopoty z zatrudnieniem
    jako nieobywatel (moze trzeba jakies specjalnego zgody, jak dla cudzoziemcow
    ? nie wiem, byc moze), a co z kwestia pobytu na terenie RP (chyba trzeba by
    jakas wize dostac na zasadach dla apatrydow; byc moze kiedys tej wizy
    panstwo nie przedluzy i trzeba bedzie spierdzielac; nie wiem - tak se
    gdybam).

    Cezar

  • 4. Data: 2007-03-09 11:39:53
    Od: "Andrzej Wróblewski" <a...@b...pl>

    > panstwo nie przedluzy i trzeba bedzie spierdzielac; nie wiem - tak se

    HO ho.... Fajnie byloby byc wyrzuconym z Polski za zrzeczenie sie
    obywatelstwa :D Np. do kraju, gdzie wolnosci obywatelskie sa traktowane w
    sposob normalny... :-) Mozna byloby uzyskac nawet status uchodzcy
    politycznego :-)

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 5. Data: 2007-03-09 20:42:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 9 marca 2007 12:39
    (autor Andrzej Wróblewski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@n...chmurka.net>):

> [...]
    > obywatelstwa :D Np. do kraju, gdzie wolnosci obywatelskie sa traktowane w
    > sposob normalny... :-) Mozna byloby uzyskac nawet status uchodzcy

    Wszystko fajnie, ale dokładnie to do jakiego plemienia afrykańskiego chcesz
    uchodzić?

    --
    Jego Ponurość Tristan
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/