    From: Paweł S. Piotrowski <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wyrok w zawieszeniu i kolejne przestepstwo
    Date: Tue, 13 Sep 2005 16:36:40 +0200

    Witam

    Jestem (a w zasadzie bylem bo wyrok juz zapadl) powodem w sprawie o
    podrobienie podpsu - w firmie ktorej bylem wlascicielem moj ojciec skladal
    deklaracje do Urzedu Skarbowego (bylo to wielokrotnie podrobienie
    deklaracji VAT oraz zezniania rocznego PIT). Wyrok niedawno zapadl na moja
    'korzysc' - 6 miesiecy w zawieszeniu na 2 lata, koszty postepowania + 50
    nawiazek 10 złotowych.
    Jednak w wyniku zle prowadzonego postepowania na policji i w prokuraturze
    akt oskarzenia nie objal wszystkich czynow - w tym np zlozenia przez
    oskarzonego podpisow na wpisie do ewidencji, wyrejestrowania w ZUSie,
    fikcyjnej umowy dzierzawy. Zaczelo sie wiec kolejne postepowanie na
    policji, ktore zapewne skonczy sie znow sprawa w sadzie.

    I tu moja watpliwosc - czyn jest bez watpienia do udowodnienia i zapewne
    skonczy sie znow wyrokiem. Jezeli w tym przypadku zakonczy sie to
    powtornym skazaniem z tego samego paragrafu to tym razem wyrok bedzie bez
    zawieszenia jezeli czyny przestepcze popelniane byly w tym samym okresie
    co w pierwszym przypadku? Czy moze musi dojsc do popelnienia przestepstwa
    w czasie trwania zawieszenia wyroku aby 'zawiasy' utracily swoja moc?
    Czy w tym momencie moge liczyc na chec ugody ze strony oskarzonego ?

    PS. Chociaz bylem strona w sprawie to na sali sadowej sedzina nie
    pozwolila mi na wystapienie w roli oskarzyciela posilkowego, gdyz uznala
    ze jest to przestepstwo 'przeciw dokumentom' a nie przeciwko mnie, a mimo
    tego nie mialem problemow z dostepem do akt. Czy miala racje?

    Paweł S. Piotrowski
    xmpp://p...@j...at