  • 1. Data: 2005-11-10 11:28:25
    Temat: Remont balkonow - problem finansowy
    Od: "Jurek S." <j...@k...pl>

    Krotko przedstawie sprawe. Rzecz dzieje się we wspolnocie, gdzie wiekszosc
    udzialow ma MZBM.

    W marcu Zarzad podjal uchwale Nr 5/2005 (dotyczaca zmiany planu
    gospodarczego) m.in. o remoncie 6 balkonow.
    Dokladny zapis:
    "Remont czesci wspolnej:
    - biezace:
    a)remont plyt balkonowych - 6szt. - koszt 3300 zl"

    W tym samym dniu podjeto kolejna uchwale Nr 6/2005 (wiekszoscia glosow).
    Dokladny zapis:
    "naprawy biezace:
    1) remont balkonow 6 szt w następujący sposob:
    ad1) wg zakresu wykonanego w lokalu płatne przez wlasciciela mieszkania"

    W lipcu przyszla ekipa i zrobila remont.
    Dzisiaj przyszla faktura na ponad 900 (tj. 1/3 calej faktury za remont - te
    6 balkonow przylepione jest do 3 mieszkan)

    Moje watplwosci:
    - zarzad podjal uchwale i wynajal firme za moje pieniadze?
    - nie powiadomiono nas o podjeciu takiej uchwaly mimo, ze dotyczy tylko
    wybrancow (tak do konca to chyba z tresci nie wynika kogo dotyczy - moze tu
    mam jakis haczyk na nich)
    - moze zarzad powinien tylko nakazac czy zalecic remont - poinformowac mnie
    o koniecznosci - ja taki remont zalatwilbym za polowe tej kwoty.
    - w pierwszej uchwale jest mowa o remoncie czesci wspolnej, czyli przyznali
    że balkony sa czescia wspolna, a w drugiej uchwalili, ze w trojke mamy
    ponosic tego koszty - zgodne to jest z prawem?

    Balkony te maja powierzcnie ok. 2,5m^2 kazdy i maja fome plyty
    "przylepionej" do muru plus balustrada metalowa z pretow. Okna balkonowe sa
    do podlogi.
    Remont polegal na postawieniu rusztowania, zdjeciu starej wylewki i
    opierzenia oraz wykonaniu nowego opierzenia + podwojnej wylewki i izolacji.
    Na koniec pomalowali to farba olejna, albo czyms takim.

    Co mam zrobic, jak uniknac ponoszenia pelnych kosztow?

    pozdrawiam
    Jurek S.

  • 2. Data: 2005-11-10 11:39:18
    Temat: Re: Remont balkonow - problem finansowy
    Od: "H5N1" <u...@n...pl>

    mieszkasz we wspólnocie mieszkaniowej?
    szczere współczucia przesyłam

  • 3. Data: 2005-11-10 11:39:50
    Od: "musta" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > że balkony sa czescia wspolna, a w drugiej uchwalili, ze w trojke mamy
    > ponosic tego koszty - zgodne to jest z prawem?

    Tak to tez wydaje mi sie dziwne. Albo czesc wspolna albo prywatna.
    O ile pamietam elewacja jest czescia wspolna i koniec. Nie placic,
    zaskarzyc.

    musta

  • 4. Data: 2005-11-10 18:27:47
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dkvase$8d7$1@atlantis.news.tpi.pl>, Jurek S. wrote:
    > Moje watplwosci:
    > - zarzad podjal uchwale i wynajal firme za moje pieniadze?

    No chyba jakaś bzdura, jeśli to ty w całości pokrywasz remont.

    > - nie powiadomiono nas o podjeciu takiej uchwaly mimo, ze dotyczy tylko
    > wybrancow (tak do konca to chyba z tresci nie wynika kogo dotyczy - moze tu
    > mam jakis haczyk na nich)

    Zajrzyj do UoWL, tam znajdziesz info o powiadamianiu o podjętych
    uchwałach.

> [...]
    > że balkony sa czescia wspolna, a w drugiej uchwalili, ze w trojke mamy
    > ponosic tego koszty - zgodne to jest z prawem?

    No chyba albo wspólne, albo twoje. Moim zdaniem wspólne, więc zrzuca
    się cała wspólnota.

    Renata