  • 1. Data: 2003-03-13 21:00:18
    Temat: Wypowiedzenie w okresie przedemerytalnym - dlugie
    Od: "Iwona" <j...@w...pl>

    Hej,
    Liczac na pomoc jakiegos prawnika specjalizujacego sie w prawie pracy,
    przyblize jak wyglada sprawa:
    Kobieta jest nauczycielka (czyli obowiazuje ja karta nauczyciela) i zgodnie
    z informacjami uzyskanymi w ZUS'ie brakuje jej 10 miesiecy do emerytury -
    tzn. przepracowala juz 30 lat, a tyle jest wymagane przez karte nauczyciela,
    ale nie ma 20 lat w szkolnictwie - bedzie je miec w grudniu. Do tego ta
    osoba jest czlonkiem ZNP - czy innego zwiazku zawodowego. I ta osoba w
    poniedzialek dostala pismo o nastepujacej tresci:
    "... W zwiazku ze zmianami organizacyjnymi w szkolnictwie, informuje pania,
    ze zmniejszam pani wymiar etatu do 8 godzin tygodniowo..." i niestety to
    pismo podpisala.
    Pytanie moje jest nastepujace - czy tej osobie mozna bylo zmienic warunki
    pracy na mniej korzystne? Czy powyzsze pismo bylo porozumieniem stron?,
    jesli tak i jesli przez to ze go podpisala - istnieje jakas mozliwosc aby go
    uznac za bezsadne (np. powolujac sie na ten zwiazek zawodowy?

    Prosze o odpowiedz lub o namiary na osobe, ktora takiej odpowiedzi moglby mi
    udzielic.

    Z gory bardzo dziekuje
    pzdr
    iwona

  • 2. Data: 2003-03-14 17:14:38
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Iwona <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4qrbr$ln7$...@a...news.tpi.pl...
    > "... W zwiazku ze zmianami organizacyjnymi w szkolnictwie, informuje
    pania,
    > ze zmniejszam pani wymiar etatu do 8 godzin tygodniowo..." i niestety to
    > pismo podpisala.

    i tu błąd ...

    > Pytanie moje jest nastepujace - czy tej osobie mozna bylo zmienic warunki
    > pracy na mniej korzystne?

    art. 91c karty nauczyciela oraz art.42 k.p zmiany warunków pracy i płacy
    można dokonać po przeprowadzeniu konsultacji ze zwązkami zawodowymi jednak
    dot. to pracowników nie objetych ochroną w mysl art.39k.p

    Czy powyzsze pismo bylo porozumieniem stron?,

    przez podpisanie wyraziła zgodę na powyższe warunki...

    > jesli tak i jesli przez to ze go podpisala - istnieje jakas mozliwosc aby
    go
    > uznac za bezsadne (np. powolujac sie na ten zwiazek zawodowy?

    zwróciłabym sie pisemnie do związku uzasadniając ,ze jest to dla niej
    krzywdzące i wpłynie na wysokość świadczenia emerytalnego ... jak to nie
    pomoże pozostaje sąd pracy...

    Sandra