  • 1. Data: 2003-03-13 19:10:06
    Temat: Alimenty - zadłużenie wobec ZUS.
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Sąd wydał wyrok w myśl którego alimenty
    wypłacane przez ZUS muszą być zwrócone
    spowrotem do ZUS . Całość spłaty została
    rozłożona na 24 miesięczne raty .
    Dotychczas spłacono regularnie poprzez komornika
    12 miesięcznych rat .
    Pozostałe do spłacenia 12 rat miesięcznych
    osoba spłacająca pragnie spłacić jednorazowo na
    konto ZUS z pominięciem instytucji komornika .
    Czy możliwe jest jednorazowe spłacenie reszty
    zadłużenia alimentacyjnego , jednorazowo do ZUS
    z pominięciem komornika ? Czy opłaca się spłacić
    wcześniej reszte zadłużenia alimentacyjnego ?

    Bogdan

  • 2. Data: 2003-03-13 19:18:09
    Temat: Re: Alimenty - zadłużenie wobec ZUS.
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Bogdan <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b4ql20$hs4$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > zadłużenia alimentacyjnego , jednorazowo do ZUS
    > z pominięciem komornika ? Czy opłaca się spłacić
    > wcześniej reszte zadłużenia alimentacyjnego ?

    gdy wpłynie cała należność do ZUS-u ten powinien wycofać egzekucję
    komorniczą ....a czy się opłaca ? myśle ,że tak... po wycofaniu egzekucji
    nie będą naliczane opłaty za tą czynność jaką wykonuje komornik ...
    myśle jednak ,ze nalezy komornikowi po wpłacie przedstawić potwierdzenie
    przelewu na konto Zus-u egzekwowanej należności ...
    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-14 09:26:04
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Głównym złozeniem spłaty niesłusznie pobranych
    alimentów z ZUS jest pominęcie instytucji komornika .
    Ma to na celu obniżenie kosztów spłaty poprzez nieuiszczanie
    prowizji dla komornika . Być może jest tak , że nie opłaca się
    spłacać całej kwoty lecz co miesiączną należność długu.
    Mam wrażenie że wcześniejsza jednorazowa spłata ,
    oprócz pominięcia prowizji dla komornika nie obnizy dalej
    kasztów spłacanych alimentów , gdyz nie ma w tym odsetek .
    Tak w konsekwencji moze lepiej będzie spłacać co miesiąc
    zasądzony zwrot niesłusznie pobranych alimentów do ZUS ,
    z warunkiem że bezpośrednio na konto ZUS i z pominięciem
    komornika .

    Bogdan