  • 1. Data: 2002-01-26 01:37:15
    Temat: Wypowiedzenie umowy w trybie dyscyplinarnym przez pracownika
    Od: Łukasz Dąbrowski <w...@k...pl>

    Mam pytanie: czy nie wypłacenie przez pracodawcę wynagrodzenia za pracę w
    godzinach nadliczbowych w ustawowym terminie może stanowić podstawę do
    wypowiedzenia przez pracownika umowy w trybie dyscyplinarnym ze skutkiem
    natychmiastowym? Czy takie postępowanie jest, zgodnie z k.p., naruszeniem
    podstawowych obowiązków pracodawcy?

    Pzdr,

    --

    -------------
    Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash

  • 2. Data: 2002-01-26 23:58:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002, Łukasz Dąbrowski wrote:

> [...]
    >+ wypowiedzenia przez pracownika umowy w trybie dyscyplinarnym ze skutkiem

    Nie.

    >+ natychmiastowym? Czy takie postępowanie jest, zgodnie z k.p., naruszeniem
    >+ podstawowych obowiązków pracodawcy?

    IMHO - tak. Art. 94.
    I może stanowić podstawę rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia !
    http://www.kodeks.wirt.pl/kp/index.htm
    Dział 2 oddz. 5. art.52
    Tylko dobrze byłoby mieć jakoś udokumentowane, że pieniądze
    się należały...
    "oświadczam że wobec...i niewywiązania...mimo mojego upominania..."

    >+ Pzdr,

    Pozdrowienia, Gotfryd