  • 1. Data: 2002-01-25 23:43:39
    Temat: Sprawa rozwodowa podzial majatku itd
    Od: Dym <d...@d...pl>

    Witam
    Zalozmy jest sobie malzenstwo, maz nie mieszka z zona ok 2 lat,
    dochodzi do sprawy rozwodowej, jednak zona chce uniemozliwisc
    malzonkowi "spieniezenie" dotychczasowych dobr jak np samochod, drugi
    dom lub firma, w jaki sposob moze byc pewna, ze maz aby uniknac
    podzialu majatku np nie spieniezy czesci dobytku i nie powierzy
    pieniedzy innej osobie aby po rozwodzie ponownie ja odzyskac w postaci
    gotowki ?

  • 2. Data: 2002-01-26 08:07:52
    Temat: Re: Sprawa rozwodowa podzial majatku itd
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 26 Jan 2002, Dym wrote:

> [...]
    > podzialu majatku np nie spieniezy czesci dobytku i nie powierzy
    > pieniedzy innej osobie aby po rozwodzie ponownie ja odzyskac w postaci

    Ponieważ rozporządzenie tym majątkiem bez zgody współmałżonka jest
    nieważne (art. 37 ust. 3 KRO). Żona ma wtedy roszczenie do osoby trzeciej
    o zwrot bezpodstawnego wzbogacenia.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting