  • 21. Data: 2010-12-03 11:15:02
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy w ORANGE w związku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:idai3m$trc$1@news.onet.pl...

    > I o jakich karach mówisz? Po prostu zwracasz przyznaną ulgę - to chyba
    > oczywiste. ;)

    Pardon, jaką ulgę?

    K.

  • 22. Data: 2010-12-03 11:19:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-03 12:13, Krzysztof pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Trochę dyskusyjne :)
    > Cena - ilość pewnego dobra (najczęściej pieniądza), za przyjęcie której
    > sprzedający jest gotów zrzec się swoich praw do danego dobra, lub też
    > kupujący jest gotów ją kupić, aby do tego dobra nabyć prawa.
    > Teraz wszystko rozbija się o to, czy sprzedający i kupujący są VATowcami
    > czy nie, bo dla każdego z nich cena wg powyższej definicji będzie miała
    > inną wartość.

    Fakt, jeśli chcemy o czymś dyskutować, warto na początek ustalić
    definicje. Zatem:

    cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; *w* *cenie*
    *uwzględnia* *się* *podatek* *od* *towarów* *i* *usług* oraz podatek
    akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru
    (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem
    akcyzowym,

    (Ustawa o cenach)

    > Trochę abstrahowałem od tematu i miałem na myśli sytuację, gdy nagle
    > zachciewa mi się rozwiązać umowę (żeby nie było - z jakimś rozsądnym
    > okresem wypowiedzenia) ale nie mogę, bo muszę czekać te 12 czy 24
    > miesiące, żeby nie płacić kary.

    Nie ma w tym nic dziwnego, niektórych umów nie rozwiążesz nawet gdybyś
    chciał zapłacić karę. W końcu chcącemu nie dzieje się krzywda, skoro
    chciał umowę na czas X, to ma.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-12-03 11:20:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-03 12:15, Krzysztof pisze:

    > Pardon, jaką ulgę?

    Rabat na telefon lub abonament.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-12-03 11:21:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Pardon, jaką ulgę?

    A to jest wyjaśnione w jakimś innym poście tego wątku.
    Teraz promocje polegają na tym, że teraz telekomy nie dają 'rabatów' a
    'ulgi', które musisz zwrócić jak rozwiążesz umowę. ;)

    --
    spp

  • 25. Data: 2010-12-03 11:32:57
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Teraz promocje polegają na tym, że teraz telekomy nie dają 'rabatów' a
    > 'ulgi', które musisz zwrócić jak rozwiążesz umowę. ;)

    Podpisując z orendżem umowę nie dostałem ani ulgi ani rabatu, tylko zapis,
    że muszę się cieszyć ich usługami 24 miesiące, bo jak nie to płacę karę
    (może nie była to dosłownie "kara", ale też nie "zwrot ulgi" - muszę
    zajrzeć do umowy przy okazji).

    K.

  • 26. Data: 2010-12-03 11:37:25
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    [co do cen - masz rację, więc tego już nie komentuję]

    > Nie ma w tym nic dziwnego, niektórych umów nie rozwiążesz nawet gdybyś
    > chciał zapłacić karę. W końcu chcącemu nie dzieje się krzywda, skoro
    > chciał umowę na czas X, to ma.

    Nie tyle chciał, ile nie miał innej możliwości.
    W przypadku operatorów komórkowych to chyba standard.

    K.

  • 27. Data: 2010-12-03 11:40:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-03 12:32, Krzysztof pisze:

> [...]
    > zapis, że muszę się cieszyć ich usługami 24 miesiące, bo jak nie to
    > płacę karę (może nie była to dosłownie "kara", ale też nie "zwrot ulgi"

    W umowie musi być określona ulga, jeśli jej nie ma, możesz rozwiązać
    umowę bez kary.

    Prawo telekomunikacyjne:

    "W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych,[...] związanego z ulgą przyznaną abonentowi,
    wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez
    abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu,
    na jaki umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi
    przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za
    okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania."

    Ja na przykład miałem kiedyś umowę z erą tak tak fon. Kara umowna
    wynosiła 900zł, ale telefon, który kupowałem za 39zł, miał wartość
    rynkową nawet wg Ery 250zł. W umowie oczywiście nie było wskazanej
    wysokości ulgi, bo nie mogła ona wynosić 900zł przy tych warunkach.
    Ergo: umowę można rozwiązać bez kary.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2010-12-03 14:03:51
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    > Całkiem możliwe, ale nie dlatego, że operator musiał zmienić ceny (bo
    > nie musiał), tylko dlatego iż osłowie uchwalili, iż rozwiązanie umowy
    > bez odszkodowania nie przysługuje w tym konkretnym przypadku zmiany VATu.
    >
    > Co tylko potwierdza tezę, że gdyby nie ta fuszerka ustawowa, rozwiązanie
    > umowy bezkarne byłoby możliwe.

    niekoniecznie chyba ze w jego konkretnym przypadku bedzie koniecznosc
    podwyzszenia ceny (bo w przepisach ze zmiana stawki vat jest mowa o
    koniecznosci )

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 29. Data: 2010-12-03 14:05:23
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-12-03 11:46, Krzysztof pisze:
> [...]
    > Inna sprawa, że generalnie brak możliwości rozwiązania umowy przed
    > terminem bez ponoszenia kosztów jest po prostu niedorzeczny.

    jakmasz dupnie sformulowana umowe to tak, ja na swojej mam miesięczna
    kwote zobowiazania rowna kwocie brutto.

    Zreszta watek nie dotyczy vatu a po zatym orange wydalo komunikat ze nie
    bedzie w zwiazku z tym podwyzszac cen obecnym abonentom.

    Sprawa dotyczy ostatnich zmian regulaminu orange, mam dziwne wrazenie ze
    przy okazji koniecznosci zmian niektorych zapisow zmieniono przy okazji
    inne.

  • 30. Data: 2010-12-03 14:28:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Kotlet" <K...@n...eu> napisał

    > jakmasz dupnie sformulowana umowe to tak, ja na swojej mam miesięczna
    > kwote zobowiazania rowna kwocie brutto.

    Owszem, jest dupnie sformułowana, ale nie miałem na to żadnego wpływu.
    Nie wydaje mi się, by klient miał jakąkolwiek możliwość ingerowania w treść
    umowy z operatorem.
    Bierzesz taką albo spadaj.

    K.