  • 1. Data: 2010-12-02 16:10:37
    Temat: Wypowiedzenie umowy w ORANGE w związku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
    Od: "M" <m...@w...pl>

    Witam

    Chciałbym się zapytać czy ORANGE ma prawo ukarać mnie za wypowiedzenie umowy z
    nimi w związku z wprowadzeniem w życie od 19 stycznia nowych warunków umowy na
    które mam prawo się ne zgodzić i wypowiedzieć im rzeczoną umowę? Wydaje mi się,
    że jeśli to ORANGE zmienia warunki umowy to mam prawo chyba ich nie przyjąć i
    wypowiedzieć umowę bez żadnych konsekwencji? W pisemku które od nich dostałem
    jest to nazwane tak:
    "W związku z tym, w przypadku wypowiedzenia przez Państwa Umowy przed upływem
    czasu, na który została ona zawarta, Operatorowi przysługuje uprawnienie do
    żądania zwrotu ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia
    zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania."

    Pzdr

  • 2. Data: 2010-12-02 16:17:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 17:10, M pisze:
> [...]
    > uprawnienie do żądania zwrotu ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej
    > wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania."

    Zmiany są spowodowane dostosowaniem regulaminu do obowiązującego prawa i
    w tym przypadku takie wypowiedzenie pociągać może określone konsekwencje
    (przepisy dotyczące tej kwestii zmieniły się ok. pół roku temu).

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-12-02 16:19:57
    Od: "M" <m...@w...pl>

    > Zmiany są spowodowane dostosowaniem regulaminu do obowiązującego prawa i w tym
    > przypadku takie wypowiedzenie pociągać może określone konsekwencje (przepisy
    > dotyczące tej kwestii zmieniły się ok. pół roku temu).

    Tzn może czy musi? Jeśli jest szansa się wydostać z umowy bez kar to chętnie bym
    to zrobił...

    Pzdr

  • 4. Data: 2010-12-02 16:24:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 17:19, M pisze:

    > Tzn może czy musi? Jeśli jest szansa się wydostać z umowy bez kar to
    > chętnie bym to zrobił...

    Nie ma przymusu - to w końcu umowa.
    Spróbuj ich jednak przekonać aby z tego zrezygnowali ... ;)

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-12-02 16:54:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Dec 2010 17:10:37 +0100, M napisał(a):

> [...]
    > nimi w związku z wprowadzeniem w życie od 19 stycznia nowych warunków umowy na
    > które mam prawo się ne zgodzić i wypowiedzieć im rzeczoną umowę?

    To nie jest kara.

    A nie można kontynuować umowy na starych warunkach?
    Co to za nowe warunki?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2010-12-02 18:27:09
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "M" <m...@w...pl> napisał

> [...]
    > warunków umowy na które mam prawo się ne zgodzić i wypowiedzieć im
    > rzeczoną umowę? Wydaje mi się, że jeśli to ORANGE zmienia warunki umowy

    Chodzi Ci o stawkę VAT?
    Jeśli tak, to Orange nie zmienia warunków.
    Będziesz płacił tyle samo, ile płaciłeś dotąd.
    Zmieni się tylko kwota netto, ale akurat na Twoją korzyść ;-)

    K.

  • 7. Data: 2010-12-02 18:41:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 17:54, Henry(k) pisze:

    > To nie jest kara.
    >
    > A nie można kontynuować umowy na starych warunkach?
    > Co to za nowe warunki?

    a. nie można;
    b. przedefiniowanie pewnych pojęć, likwidacja opłat które zostały uznane
    za niedposzczale w postępowaniu przed UOKiK - wszystkie dostosowujące
    regulamin do obowiązującego prawa.

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-12-03 07:22:25
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Krzysztof napisał:
> [...]
    > Będziesz płacił tyle samo, ile płaciłeś dotąd.
    > Zmieni się tylko kwota netto, ale akurat na Twoją korzyść ;-)

    Skąd wiesz, że kwota netto się zmieni?
    A jeśli zmieni się brutto?
    Na moich fakturach jest wpisywana kwota netto i dopiero od niej jest
    liczona kwota brutto.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 9. Data: 2010-12-03 07:39:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-12-03, Tapatik <t...@b...spamu> wrote:

    > Skąd wiesz, że kwota netto się zmieni?

    Bo w TPSA/Orange zapowiadali, że wezmą podwyżkę "na siebie".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2010-12-03 08:42:19
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Tapatik" <t...@b...spamu> napisał

    > Skąd wiesz, że kwota netto się zmieni?
    > A jeśli zmieni się brutto?

    Orange zapowiedział, że ceny usług zostaną na tym samym poziomie.
    Oczywiście chodzi o ceny z punktu widzenia odbiorcy końcowego, a więc
    brutto.
    Jeśli cena brutto zostanie taka sama, a VAT wzrośnie ustawowo, to chyba
    logiczne, że cena netto będzie musiała być niższa, niż dotychczas. Koszty
    pokrywa operator. Ot, taka miła promocyjka dla klientów ;-) Zresztą TP też
    zapowiedziało podobne działania.

    > Na moich fakturach jest wpisywana kwota netto i dopiero od niej jest
    > liczona kwota brutto.

    Wiesz, tak się "dziwnie" składa, że nie tylko na Twoich ;-)

    K.