  • 1. Data: 2010-12-02 00:11:02
    Temat: Obowiązkowe OC - problem
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Witam.
    Nabywca kupił auto ubezpieczone w TU "AAA", wypowiedział umowę, zakupił
    ubezpieczenie w TU "BBB".
    Po pewnym czasie odezwało się TU "CCC", twierdząc, że ma prawo żądania
    pieniędzy za ubezpieczenie tegoż pojazdu (jeszcze na numerach poprzedniego
    właściciela).

    Czy nowy właściciel musi zapłacić? Jak wyjaśnić całą sprawę?

  • 2. Data: 2010-12-02 01:23:31
    Temat: Re: Obowiązkowe OC - problem
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/1/2010 6:11 PM, Marcin [3M] wrote:
> [...]
    > poprzedniego właściciela).
    >
    > Czy nowy właściciel musi zapłacić? Jak wyjaśnić całą sprawę?

    a skad sie umowa w TU "CCC" wzięła?

    czyżby poprzedni właścicie miał dwie umowy? w AAA i CCC, tylko nabywca
    nie został o tym poinformowany.

    juz to bylo kiedys na tapecie
    i z tego co pametam, to zdaje sie nie ma wyjścia, bo nie wypowiedział
    umowy, która się automatycznie przedłużyła.
    przepisy faktu ze o umowie nie wiedział, nie uwzględniają.

    no chyba, że sie coś zmieniło.

    w kazdym razie odszkodowania w postaci zapłaconej składki mozna sobie
    dochodzic od sprzedajacego.

    przede wszystkim wyjasnic skad CCC ma umowe, od kiedy i czy była
    zapłacona czy tez to jakas stara, której nawet poprzedni właściciel nie
    opłacił, bo wowczas sie nie przedłuza.

  • 3. Data: 2010-12-02 08:42:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.12.2010 Marcin [3M] <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > właściciela).
    >
    > Czy nowy właściciel musi zapłacić? Jak wyjaśnić całą sprawę?

    Jest to wada obecnej ustawy - można nie wiedzieć, ze auto ma więcej niż
    jedną umowę OC. Nowy nabywca musi zapłacić, chyba, że wypowie na czas. Nie
    jest to sytuacja typowa, ani normalna, ale możliwa.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2010-12-02 12:08:41
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości

    > Jest to wada obecnej ustawy - można nie wiedzieć, ze auto ma więcej niż
    > jedną umowę OC. Nowy nabywca musi zapłacić, chyba, że wypowie na czas. Nie
    > jest to sytuacja typowa, ani normalna, ale możliwa.

    Wypowiedział przecież. Kupił auto już z polisą od TU-A, wypowiedział polisę
    u TU-A i zawarł polisę z TU-B.
    Jest czysty. Skąd miałby mieć świadomość, że jakaś stara umowa z TU-C nie
    została rozwiązana? Nie miał na ten temat żadnej informacji. Miał informację
    jedynie o TU-A. Musiałby dzwonić do wszystkich TU i sprawdzać, czy aby takie
    auto, o takiej rejestracji nie było przypadkiem u nich ubezpieczone :)

    Obowiązek wypowiedzenia polisy (lub opłacenia składki, jeśli się zagapił)
    należy w tej konkretnej sytuacji do poprzedniego właściciela, a nie
    obecnego, bo ten nie miał z nią nic wspólnego. Szczerze mówiąc nie bardzo
    rozumiem, z jakiej paczki wezwanie dostał nowy właściciel, skoro na polisie
    TU-C osobą ubezpieczającą jest stary właściciel.

  • 5. Data: 2010-12-02 12:22:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.12.2010 Mordzia <m...@n...pl> napisał/a:

    > Wypowiedział przecież. Kupił auto już z polisą od TU-A, wypowiedział polisę
    > u TU-A i zawarł polisę z TU-B.

    Umowy C nie wypowiedział i nikogo to nie interesuje, że o niej nie
    wiedział.

    > jedynie o TU-A. Musiałby dzwonić do wszystkich TU i sprawdzać, czy aby takie
    > auto, o takiej rejestracji nie było przypadkiem u nich ubezpieczone :)

    Jest to prawdopodobnie jedyny skuteczny sposób, przynajmniej dopóki nie
    powstanie jakiś rejestr, w którym to będzie można sprawdzić jednym
    zapytaniem.

    > Obowiązek wypowiedzenia polisy (lub opłacenia składki, jeśli się zagapił)
    > należy w tej konkretnej sytuacji do poprzedniego właściciela, a nie
    > obecnego, bo ten nie miał z nią nic wspólnego.

    Nieprawda.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2010-12-02 12:42:45
    Temat: Re: ObowiÄ?zkowe OC - problem
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    .

> [...]
    >
    > Jest to prawdopodobnie jedyny skuteczny sposób, przynajmniej dopóki nie
    > powstanie jakiś rejestr, w którym to będzie można sprawdzić jednym

    Dokladnie. NIeprawda. Teraz (niestety) kupuje sie samochod lacznie z
    ubezpieczeniem. Kiedys tak nie bylo (sprzedajacy przedstawial w TU umowe
    kupna-sprzedazy i otrzymywal zwrot czesci skladki proporcjonalnie do
    pozostalego okresu ubezpieczenia) dzialanie takie (a wlasciwie nowe
    przepisy) maja zabezpieczyc to ze kupisz samochod i go nie ubezpieczysz.
    Sprzedawalem samochod, zglosilem to w TU, otrzymalem potwierdzenie, poni
    spisali sobie kto ode mnie kupil i.. to "prawie" wszystko. czemu prawie? Bo
    otrzymalem jeszcze zwrot czesci skladki NNW,ktora dobrowolnie place :-)
    "Nowy" samochod - zglosilem w TU w ktorym byl on ubezpieczony fakt nabycia
    pojazdu, przed zakonczeniem umowy (na JEDEN dzien przed jej uplywem)
    zlozylem wymowienie umowy ubezpieczenia, ubezpieczylem w inym TU i.... tyle.
    Problem w opisywaneym przypadku zapewne lezy w tym, iz moze kiedys tenze
    samochod byl ubezpieczony w TU "C", nie zostala tam wypowiedziana umowa,
    jednoczesnie po ilus tam latach zostal ubezpieczony w TU "A" i.... juz :-).

  • 7. Data: 2010-12-02 13:03:25
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Umowy C nie wypowiedział i nikogo to nie interesuje, że o niej nie
    > wiedział.

    Czy dysponujesz jakąś podstawą prawną, która tak to reguluje?
    I napisz proszę w jaki sposób można wypowiedzieć umowę, o której istnieniu
    nie ma się pojęcia.

    > Jest to prawdopodobnie jedyny skuteczny sposób,

    No proszę Cię. Towarzystw ubezpieczeniowych jest od groma i ciut-ciut. To
    raz. A dwa - to nie w gestii nabywcy jest odgadnięcie, gdzie_być_może_kiedyś
    tam ubezpieczał samochód poprzedni właściciel, tylko w gestii poprzedniego
    właściciela jest zadbać o dopełnienie obowiązku wypowiedzenia wcześniejszej
    polisy, zastąpionej tą, która przekazuje się nabywcy.
    Właściwie to idąc tym tropem, należałoby przy każdym kupnie pojazdu upewniać
    się, obdzawaniając dziesiątki towarzystw, czy przypadkiem nie istnieje w
    którymś z nich jakaś dodatkowa polisa.

    > przynajmniej dopóki nie
    > powstanie jakiś rejestr, w którym to będzie można sprawdzić jednym
    > zapytaniem.

    Więc dopóki nie ma takiego rejestru, nie ma też możliwości sprawdzenia, czy
    taka umowa istnieje i czy należy ją wypowiedzieć. Na dobrą sprawę nie musi
    być przecież jedna umowa, bo poprzedni właściciel mógł ich zawrzeć kilka
    (brak zakazu zmiany ubezpieczycieli w trakcie trwania okresu
    ubezpieczeniowego). I co wówczas? Dzwonić do_każdego_bez wyjątku, aż
    wyeliminujemy wszystkie?

    > Nieprawda.

    Ależ prawda.
    Nie mówimy przecież o wypowiedzeniu umowy przy sprzedaży pojazdu (TU-A ->
    TU-B), bo tutaj wypowiedzenie składa nabywca, tylko o wypowiedzeniu umowy
    przy_zmianie_ubezpieczyciela w trakcie, gdy jeszcze było się właścicielem
    tego pojazdu (TU-C -> TU-B).
    Co wspólnego ze starą polisą, obowiązującą poprzedniego właściciela jeszcze
    przed sprzedażą, ma nowy właściciel? To poprzedni właściciel nie dopełnił
    obowiązku złożenia wypowiedzenia w stosownym czasie (bodaj dzień przed
    zawarciem nowej polisy), a nie nowy.

  • 8. Data: 2010-12-02 14:26:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/2/2010 6:08 AM, Mordzia wrote:

    > Wypowiedział przecież. Kupił auto już z polisą od TU-A, wypowiedział
    > polisę u TU-A i zawarł polisę z TU-B.
    wyglada na to ze kupil auto z polisami w TU-A i w TU-C.
    jedną wypowiedzial, drugą nie.
    to, ze o niej nie wiedział, nie oznacza, ze jej nie kupił.

    > Jest czysty. Skąd miałby mieć świadomość, że jakaś stara umowa z TU-C
    > nie została rozwiązana?

    ustawa nie mowi, ze masz miec swiadomosc.
    przechodza na ciebie wszystkie ubezpieczenie, nawet te o ktorych nie wiesz.

    > Nie miał na ten temat żadnej informacji. Miał
    > informację jedynie o TU-A. Musiałby dzwonić do wszystkich TU i
    > sprawdzać, czy aby takie auto, o takiej rejestracji nie było przypadkiem
    > u nich ubezpieczone :)

    tak została napisana ustawa i nic na to nie poradzisz.
    co najwyzej moze dochodzic odszkdowania od sprzedawcy.

    > Obowiązek wypowiedzenia polisy (lub opłacenia składki, jeśli się
    > zagapił) należy w tej konkretnej sytuacji do poprzedniego właściciela, a
    > nie obecnego, bo ten nie miał z nią nic wspólnego.

    nieprawda
    polisa wraz ze wszystkimi prawaami i obowiazkami przechodzi na nabywce.

    > Szczerze mówiąc nie
    > bardzo rozumiem, z jakiej paczki wezwanie dostał nowy właściciel, skoro
    > na polisie TU-C osobą ubezpieczającą jest stary właściciel.

    nie rozumiesz bo pewnie ani razu nie przeczytales ustawy.

  • 9. Data: 2010-12-02 14:27:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/2/2010 6:42 AM, Misiek wrote:
> [...]
    > jednoczesnie po ilus tam latach zostal ubezpieczony w TU "A" i.... juz :-).

    kwestia jeszcze czy polisa w C była opłacona czy nie.

  • 10. Data: 2010-12-02 14:28:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/2/2010 7:03 AM, Mordzia wrote:
    > Ależ prawda.

    ale po co dyskutujesz, na zasadzie, bo tak mi sie wydaje
    wez poczytaj ustawe, pogooglaj troche, bo to nie pierwszy taki
    przypadek, do wowczas zobaczysz, ze logika i prawo troche sie rozjezdzaja