  • 11. Data: 2005-06-17 07:55:48
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług a zakaz konkurencji
    Od: "IT" <g...@w...pl>

    Anna wrote:

    > Ale gdzieś mi sie obiło o ucho, ze jeżeli nie ma okreslonej stawki to
    > przysługuje 25% wynagrodzenia przez 12 miesięcy. Chyba , ze
    > Zleceniodawca odstapi od klauzuli.

    W Kodeksie Pracy. A w umowie cywilno-prawnej trzeba takie rzeczy ustalac
    przy podpisywaniu umowy.

    pzdr

    Ma Du

  • 12. Data: 2005-06-17 14:20:29
    Od: Anna <a...@w...pl>

    IT napisał(a):

    > W Kodeksie Pracy. A w umowie cywilno-prawnej trzeba takie rzeczy ustalac
    > przy podpisywaniu umowy.
    >

    > pzdr

    Dobra, to w takim razie na podstawie czeko określam co jest
    konkurencyjne a co nie dla byłego Zleceniodawcy.

    W załączniku nr 1 Przedmiot umowy Zleceniobiorcy jest tak:

    1. Podstawowy zakres podejmowanych działań

    Współpraca z sieciami handlowymi ( w wyznaczonym regionie) w celu
    zapewnienia ekspozycji artykułów będących w ofercie zleceniodawcy i
    przedsiębiorców współpracujących ze Zleceniodawcą, wskazanych przez niego.

    2. Szczególowy zakres działań w ramach przyjętego zlecenia - wskazówki
    Zleceniodawcy

    - przygotowanie i wystawienie produktów do sprzedazy - na terenie sklepu
    w danym regionie,
    - wykładanie dostarczonego towaru wg informacji otrzymanych:
    telefonicznie, pisemnie lub na spotkaniach ze Zleceniodawcą,
    - informowanie Zleceniodawcy o zmianach zachodzących w danych sklepach w
    zakresie konkurencyjnego asortymentu np: pojawienie sie nowego dostawcy,
    pojawienie sie nowych artykułów,
    - dbanie o ekspozytory będące własnością Zleceniodawcy lub
    przedsiebiorców współpracujących ze Zleceniodawcą,
    - inwentaryzacja ekspozytorów
    - kontrola i uzupełnianie stoków magazynowych
    - regularne generowanie zamówień
    - dbanie o dobry wizerunek firmi

    No i tyle> Ja pakowałam w pułki płyty i kasety ale rónie dobrze mogłam
    pakowac kefir i nie wiadomo co. I co tu jest konkurecją?

    pozdrawiam

    ANIA

  • 13. Data: 2005-06-17 14:22:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anna wrote:

    > No i tyle> Ja pakowałam w pułki płyty i kasety ale rónie dobrze mogłam
    > pakowac kefir i nie wiadomo co. I co tu jest konkurecją?

    pakowanie w półki tego, co mogłoby ewentualnie stać obok tego co on pakuje.

  • 14. Data: 2005-06-17 14:42:12
    Od: Anna <a...@w...pl>

    witek napisał(a):

    > pakowanie w półki tego, co mogłoby ewentualnie stać obok tego co on pakuje.

    zasadniczo nie zamierzam juz pracować w marketach i bawic sie w
    jakiekolwiek ekspozycje ani być handlowcem, tak z ciekawosci sie pytam,
    bo tak naprawde jakbym zdradziła tajemnice handlowe byłej firmy to
    konkurencja umarłaby ze śmiechu. ( cos mi sie wydaje , ze dlatego jest
    ta klauzula, zeby nie było pośmiewiska :)

    Ania

  • 15. Data: 2005-06-17 14:43:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anna wrote:

> [...]
    > konkurencja umarłaby ze śmiechu. ( cos mi sie wydaje , ze dlatego jest
    > ta klauzula, zeby nie było pośmiewiska :)

    więc jak nie zamierzasz, to w ogóle nie ma problemu.
    Ta klauzula jest zwykle po to, abyś nie mogła praktyki i doświadczenia
    nabytego w firmie wykorzystać od razu u konkurencji przeciwko tej firmie.
    Bo firma chciałaby wykształcić pracownika jak najlepiej jak potrafi, a z
    drugiej strony sama na siebie kręci bicz, gdy taki pracownik odchodzi i
    idzie do konkurencji. Każa firma chciałaby dostać pracownika od razu z
    doświadceniem i nie musieć w niego inwestować.
    Stąd te klauzule.

  • 16. Data: 2005-06-17 16:01:49
    Od: Anna <a...@w...pl>

    witek napisał(a):
> [...]
    > idzie do konkurencji. Każa firma chciałaby dostać pracownika od razu z
    > doświadceniem i nie musieć w niego inwestować.

    dobra mam nadzieję ze przez 12 miesiecy jakos przetrwam :o) A jeszcze
    jedno : czy jest jakaś ogólna definicja rażącego zaniedbania? Bo w
    umowie nie mam sprecyzowanego tego okreslenia.

    Ania