  • 1. Data: 2007-07-19 09:40:09
    Temat: Wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela - ile czasu?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Jestem w trakcie likwidacji szkody z polisy OC i wysłałem do Towarzystwa
    Ubezpieczeniowego ponad 1,5 miesiąca temu ksero faktury wraz z pismem
    przewodnim. Ksero, ponieważ prowadzę działalnośc gospodarczą, jestem płatnikiem
    vat, a samochód jest w ewidencji środków trwałych. W piśmie prosiłem o wypłate
    kwoty netto. Do tej pory nie otrzymałem ani pieniędzy, ani żadnej odpowiedzi.
    Co dalej? Jeśli dobrze pamiętam, to TU ma na wypłate 30 dni, tak? Wysłać im
    wezwanie do zapłaty?

  • 2. Data: 2007-07-19 13:16:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6847.00000083.469f3178@newsgate.onet.pl Boombastic
    <b...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > pieniędzy, ani żadnej odpowiedzi. Co dalej? Jeśli dobrze pamiętam, to TU
    > ma na wypłate 30 dni, tak? Wysłać im wezwanie do zapłaty?

    Przeczytaj art. 14 Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r. nr 124 poz.
    1152).
    Tam znajdziesz odpowiedź.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-19 16:29:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r. nr 124 poz.

    Dzięki za nakierowanie, jednak pkt. 2 jest dla mnie trochę niejasny. TU
    wypłaciło mi część bezsporną odszkodowania, ja przedstawiłem im końcowe
    rozliczenie, a oni nie zajęli stanowiska w tej sprawie przez ponad 30 dni. Co
    robić dalej? Z góry dziękuję.

  • 4. Data: 2007-07-19 17:23:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6847.0000012e.469f9157@newsgate.onet.pl Boombastic
    <b...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > wypłaciło mi część bezsporną odszkodowania, ja przedstawiłem im końcowe
    > rozliczenie, a oni nie zajęli stanowiska w tej sprawie przez ponad 30
    TU zawsze usiłują oszukiwać. Zaniżają roboczogodziny i stawki za nie, ceny
    części, kwalifikują do naprawy elementy nadające się ewidentnie do wymiany,
    zawyżają stopień zużycia elemntów itp. Dodam, że wyniki generowane przez
    oprogramowanie typu Eurotax, Audatex dają się bez przeszkód manipulować.
    Podstawą jest jednak zawsze protokół szkód.
    Niezłym sposobem na takie sytuacje jest przyjęcie formy bezgotówkowej
    likwidacji szkody. Oznacza to, że wybierasz sobie warsztat naprawczy,
    udzielasz mu upoważnienia do reprezentowania ciebie w działaniach wobec TU
    oraz zrzekasz się na jego rzecz odszkodowania.
    Ale rozumiem, że tu już na to za późno.
    W przypadku sporu toczonego indywidualnie warto dokonać niezależnej
    ekspertyzy wynajmując np. rzeczoznawcę z PZMOT (ok. 200-300 zł). Nie wiem,
    czy i na to nie za późno (auto naprawione).
    Ja bym spróbował załatwić sprawę bezposrednio, tzn. udał się do tego TU.
    Zorientujesz się co kombinują. Następnie wezwanie do zapłaty. Jak upłynie
    termin (max. 90 dni) to pozostaje ci jedynie powództwo do sądu cywilnego o
    wypłatę części spornej, ale tam ty będziesz musiał przedstawić dowody, że ta
    naprawa rzeczywiście była tyle warta.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-07-19 19:40:07
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    [cut]
> [...]
    > wypłatę części spornej, ale tam ty będziesz musiał przedstawić dowody, że ta

    To że TU oszukuja to wiem od dawna. Zastanawiam sie tylko nad jedna sprawą.
    Skoro wypłacono kwotę bezsporną, w sposobie rozliczenia szkody zadeklarowałem,
    ze rozliczę się na podstawie faktur za naprawę, przesłałem fakturę, a TU nie
    odpowiedziało w ogóle przez 30 dni to czy moge domniemywać, że moje roszczenie
    zostało uznane? Na zasadzie - jakby odpisali, ze nie wypłacą, bo nie, to
    rozumiem, ale nie udzielono żadnej odpowiedzi. Czy w tym wypadku obowiązuje
    mnie limit 30 czy 90 dni?

  • 6. Data: 2007-07-19 20:02:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6847.0000016c.469fbe16@newsgate.onet.pl Boombastic
    <b...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > przesłałem fakturę, a TU nie odpowiedziało w ogóle przez 30 dni to czy
    > moge domniemywać, że moje roszczenie zostało uznane?
    Nie.

    > Na zasadzie -
    > jakby odpisali, ze nie wypłacą, bo nie, to rozumiem, ale nie udzielono
    > żadnej odpowiedzi. Czy w tym wypadku obowiązuje mnie limit 30 czy 90 dni?
    Czy oprotestowałeś kosztorys przedstawiony przez TU?

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-07-19 20:55:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie.

    Czy to znaczy, że moga mnie olac bezterminowo?

    > Czy oprotestowałeś kosztorys przedstawiony przez TU?

    Po przedstawieniu kosztorysu i wypłaci odszkodowania wysłałem im pismo, że
    kwituje odbiór kwoty bezspornej, a ostateczne rozliczenie nastapi po
    przedstawieniu faktury za naprawe po likwidacji szkody. Zreszta oni w ogóle
    zignorowali wskazany przeze mnie sposób likwidacji szkody wpłacając mi
    pieniądze na konto bez naprawy auta.

  • 8. Data: 2007-07-20 18:29:48
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Boombastic wrote:
> [...]
    > Co dalej? Jeśli dobrze pamiętam, to TU ma na wypłate 30 dni, tak? Wysłać im

    W takiej na przyklad Warcie moja sprawa ciagnie sie od marca i jak na
    razie "konca nie widac"...

    Pozdro

    Maseł

  • 9. Data: 2007-07-29 07:34:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6847.00000187.469fcfa5@newsgate.onet.pl Boombastic
    <b...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy to znaczy, że moga mnie olac bezterminowo?
    Nie tak całkiem bezterminowo, ale przynajmniej do czasu kiedy ich podasz do
    sądu.

> [...]
    > ogóle zignorowali wskazany przeze mnie sposób likwidacji szkody
    > wpłacając mi pieniądze na konto bez naprawy auta.
    Moim zdaniem źle przeprowadziłeś tę sprawę. Należało wybrać drogę naprawy
    bezgotówkowej (no chyba, że chciałeś na tej szkodzie nieco zarobić).
    Najkorzystniejsza dla TU jest sytuacja kiedy weźmiesz kasę - potem martw się
    sam.
    Ewentualnie należało pisemnie oprotestować przedstawiony kosztorys i dokonać
    niezależnej ekspertyzy (np. przez rzeczoznawcę z PZMot.).
    Teraz masz dość trudną sprawę. Wziąłeś kasę, auto naprawione, jedyny
    protokół szkody i kosztorys są sporządzone przez TU. Musisz wykazać, że
    kosztorys był zaniżony. Raz jeszcze polecam wizytę u niezależnego
    rzeczoznawcy.

    --
    Jotte