  • 1. Data: 2002-12-09 10:29:28
    Temat: Wynajmowanie lokali wchodzących w sklad mieszkaniowego zasobu gminy - problem laika i prośba o pomoc
    Od: "holek" <*holek*@poczta.onet.pl>

    Witam!

    Nie jestem prawnikiem, ale sprawy osobiste zmusily mnie do rozeznania sie w
    temacie prawa lokalowego.

    Taka sytuacja:
    lokal mieszkalny najmowany od miasta (ZGMy), mieszkaja w nim: babcia, jej
    synowa i wnuk, babcia jest najemca. W wypadku smierci babcia juz wiem, ze
    oczywistym jest, iz na podstawie art 691 Kodeksu Cywilnego synowa zostaje
    najemca lokalu.

    Jednak jest uchwala rady miasta, ktora w paragrafie 7 ustep 2 glosi co
    nastepuje:
    "W przypadku śmierci najemcy umowa najmu może być zawarta z pozostającymi w
    lokalu osobami innymi niż wymienione w art. 691 kc stale dotychczas
    zamieszkującymi z najemcą i posiadającymi meldunek na pobyt stały przez
    okres minimum trzech lat. "
    Wnuk mieszka od ponad 20 lat, wiec spelnia wymog.
    I teraz powstaje pytanie czy na podstawie tej uchwaly wnuk tez moze byc
    najemca? Wydaje mi sie, ze tak, jednak w ZGMach niestety nie chca o tym
    slyszec. Interpretuja ten przepis jako obowiazujacy np w sytuacji, kiedy nie
    bylo synowej. Czy mozna tak? Przeciez nie jest w tym przepisie napisane, iz
    w wypadku kiedy nie ma osob o ktorych mowa w art 691 kod. cyw.

    Prosze o pomoc prawnicza. Bardzo mi zalezy na tym, aby wnuk [czyli ja ;-) ]
    zostal najemca, poniewaz ulatwiloby to nam z mama zycie - szczegolnie jesli
    chodzi o finanse na remont i wykup mieszkania.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2002-12-09 13:45:04
    Od: "holek" <*holek*@poczta.onet.pl>

    Czyzby nikt z Szanownych Grupowiczow sie nie orientowal w temacie?

  • 3. Data: 2002-12-09 15:22:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik holek <*holek*@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:at26p5$jjf$...@n...tpi.pl...
    > Czyzby nikt z Szanownych Grupowiczow sie nie orientowal w temacie?

    a myślisz ,że tu kolejka nie obowiązuje :-)
    wpadł i już chce :-)

    Sandra

  • 4. Data: 2002-12-09 20:59:31
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sandra wrote:
    > a myślisz ,że tu kolejka nie obowiązuje :-)
    > wpadł i już chce :-)

    Jeszcze trochę takich niecierpliwych i trzeba będzie kartki
    wprowadzić-:))) (starsi uczestnicy pewnie wiedzą o co chodzi,ale
    młodzieży trzeba będzie wytłumaczyć to "wrogo" brzmiące słowo)
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów