  • 21. Data: 2010-07-26 20:58:15
    Temat: Re: Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-26 22:39, David Morella pisze:

    > hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
    > prawić morały?
    > wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
    > chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi....

    A na jakiej podstawie chcesz mu te umowe wypowiedziec ?

    Co za roznica ile osob mieszka w lokalu, wazne jest czy beda placili.
    Malzenstwo czasami jest lepszym najemca niz banda studentow ktorzy
    potrafia zdemolowac mieszkanie i narobic kosztow na media.

  • 22. Data: 2010-07-26 20:58:20
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "David Morella" <u...@g...com> napisał

    > hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
    > prawić morały?

    Przecież już kilka osób się ustosunkowało.
    Rozumiem, że nie po Twojej myśli, ale czy oczekiwałeś jedynie poklepania po
    pleckach czy raczej trzeźwej oceny sytuacji?

    > wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
    > chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi...

    A czy masz w umowie zapis, że może ona zostać wypowiedziana przed upływem
    terminu jej ukończenia?
    Jeśli tak, to ją wypowiedz z utrzymaniem okresu wypowiedzenia i finito.
    Jakiej jeszcze innej rady oczekujesz?
    Ani tych ludzi siłą nie wyrzucisz, ani nic im nie zrobisz.

    Pozdr.
    K.

  • 23. Data: 2010-07-26 21:04:15
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A na jakiej podstawie chcesz mu te umowe wypowiedziec ?

    Jeśli w umowie ma zapis, że strony dopuszczają możliwość wypowiedzenia
    umowy z zachowaniem jakiegoś tam okresu, to właśnie to będzie ta podstawa.
    Powodu wypowiedzenia nie musi podawać.
    Ale jeśli zapisu nie ma, to imvho nie wolno mu wypowiedzieć umowy bez
    wyraźnego powodu (np. demolowanie mieszkania itp.)

    K.

  • 24. Data: 2010-07-26 21:48:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    David Morella wrote:

    > hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
    > prawić morały?
    > wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
    > chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi....

    na podstawie KRIO może z tym chopakiem mieszkać jego żona i dzieci. Bez
    znaczenia z kim z rodziny jest podpisana umowa.
    Oczywiscie umowę wypowiadasz temu z kim ją podpisałeś.

    Prawo wypowiedzieć masz w każdej chwili. Na ile skutecznie to inna sprawa.
    Poczytaj sobie ustawę o ochronie lokatorów to ci się trochę ciepło zrobi.

  • 25. Data: 2010-07-26 21:49:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zenek wrote:

    > A na jakiej podstawie chcesz mu te umowe wypowiedziec ?

    formalnie: wolno mu. a co. ma taki kaprys.

    co dalej z tego wyjdzie to zupełnie inna sprawa.

    > Co za roznica ile osob mieszka w lokalu, wazne jest czy beda placili.
    > Malzenstwo czasami jest lepszym najemca niz banda studentow ktorzy
    > potrafia zdemolowac mieszkanie i narobic kosztow na media.

    toż mu to od początku tłumacze.

  • 26. Data: 2010-07-26 22:01:27
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Poczytaj sobie ustawę o ochronie lokatorów to ci się trochę ciepło zrobi.

    Fuckt. Ustawa wyjątkowo udupiająca.
    Ale czy nie zmieniło się nic w tej kwestii przez ostatnie paręnaście
    miesięcy?
    Ponoć miały być wprowadzone jakieś zmiany w celu "zrobienia dobrze"
    właścicielom mieszkań, ale przestałem się tym w którymś momencie
    interesować.

    Pozdrawiam
    K.

  • 27. Data: 2010-07-26 22:13:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    n.googlegroups.com
    David Morella <u...@g...com> pisze:

    > hmm a czy ktos potrafi ustosunkować się do pytania a nie oceniac i
    > prawić morały?
    > wiem że umowa jest ważna ale podpisana jest tylko z chłopakiem i
    > chodzi mi o wypowiedzenie właśnie chłopakowi....
    Coś łżesz.
    W poście rozpoczynającym wątek pisałeś, że wynająłeś parze, teraz że
    chłopakowi...
    Ale tak czy inaczej i tak na szczęście niewiele tymczasem możesz im zrobić.

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2010-07-26 22:14:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > Ponoć miały być wprowadzone jakieś zmiany w celu "zrobienia dobrze"
    > właścicielom mieszkań, ale przestałem się tym w którymś momencie

    nie wiem, ostatnio coraz mniej jestem na bieżąco,
    musiałem sie zająć robieniem kasy.

  • 29. Data: 2010-07-26 23:48:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-07-26, Krzysztof <k...@i...pl> wrote:
    > Mam wrażenie, że chodzi mu raczej o obawę, że jak rodzina z dzieckiem, to
    > trudniej ich będzie "usunąć" w razie jakichś problemów.
    > Mały metraż to tylko zgrabna wymówka.

    No tak z pierwszego postu wynika i daj Bóg aby choć było to to, a nie, bo
    się znalazł lepszy najemca.
    To co wpienia to przypinanie na siłę komuś łatki nieuczciwych gdy się
    samemu próbuje im zrobić duże kuku.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2010-07-26 23:59:47
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-27 00:01, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Ponoć miały być wprowadzone jakieś zmiany w celu "zrobienia dobrze"
    > właścicielom mieszkań, ale przestałem się tym w którymś momencie

    Mozesz sobie jeszcze poszukać na google, bo ja mam pod ręką akurat to:
    http://gazetadom.pl/nieruchomosci/1,102725,7424792,J
    ak_wynajac_mieszkanie_bezpiecznie_i_tanio.html?as=1&
    startsz=x

    Nowe przepisy objęłyby wyłącznie prywatnych właścicieli (osoby
    fizyczne), którzy nie wynajmują mieszkań w ramach działalności gospodarczej.

    Ustawa przewiduje, że najemca będzie musiał złożyć oświadczenie, że
    jeśli nie wywiąże się z warunków umowy, wyprowadzi się na żądanie
    właściciela. Takie oświadczenie musiałoby być poświadczone przez
    notariusza. Ponadto lokator musiałby wskazać miejsce, w którym mógłby
    zamieszkać, a dysponent tego lokalu - wyrazić na to zgodę (jego podpis
    musiałby być poświadczony przez notariusza).

    A gdyby lokator nie chciał się wyprowadzić? Właścicielowi wystarczyłaby
    sądowa pieczęć nadająca żądaniu klauzulę wykonalności. Wówczas do akcji
    wkraczałby komornik.

    Uwaga! Mógłby on wyeksmitować lokatora nawet na bruk (choć teoretycznie
    powinno to być miejsce wskazane w umowie najmu). Lokatora nie będzie
    bowiem chronił słynny art. 1046 par. 4 kodeksu postępowania cywilnego,
    który nakazuje komornikowi wstrzymanie eksmisji "do czasu, gdy gmina
    wskaże tymczasowe pomieszczenie lub gdy dłużnik znajdzie takie
    pomieszczenie".

    Jakie przepisy się nie zmienią

    Właścicieli będzie dotyczyć w dalszym ciągu kilka innych przepisów z
    ustawy o ochronie lokatorów, m.in. regulujący kwestię usuwania awarii
    (pod nieobecność lokatora właścicielowi nie wolno wejść do mieszkania
    bez policjanta lub strażnika miejskiego) oraz wypowiedzenia umowy (w
    okresie obowiązywania umowy właściciel może ją rozwiązać tylko w
    określonych przypadkach, np. gdyby lokator zdewastował lokal lub zalegał
    z czynszem).

    Uwaga! Właściciel może zażądać od lokatora kaucji, która nie może
    przekraczać sześciokrotnego czynszu. Zarówno jego stawkę, jak też zasady
    podwyżek właściciel i najemcy ustalają sami w umowie. Nie dotyczą ich
    żadne ograniczenia, o których mówi obecna ustawa o ochronie praw
    lokatorów, np. konieczność uzasadniania podwyżki (chyba że taki wymóg
    znajdzie się w umowie najmu).

    Zminimalizuj ryzyko

    Jednak nawet jeśli takie rozwiązania zaczną obowiązywać (a mają one
    dotyczyć tylko zawartych od tego czasu umów), nie zniknie ryzyko strat,
    którym jest obarczony wynajem. Dlatego spróbuj to ryzyko zminimalizować.

    Metrohouse jest prawdopodobnie pierwszą agencją, która w ramach akcji
    "Bezpieczny wynajem" pomaga sprawdzić dokumenty potencjalnego najemcy w
    systemie "Dokumenty zastrzeżone", który prowadzi Związek Banków Polskich
    (ZBP). To system zastrzegania skradzionych i zagubionych dokumentów,
    który chroni przed wyłudzeniami z użyciem cudzej tożsamości. W
    centralnej bazie danych systemu "Dokumenty zastrzeżone" znajduje się
    informacja o ponad 800 tys. zastrzeżonych dokumentów (m.in. dowody
    osobiste, paszporty i prawa jazdy).

    Uwaga! Metrohouse ma dostęp do tych danych na podstawie umowy z ZBP. Ale
    niewykluczone, że podobne umowy mają lub wkrótce będą miały także inne
    biura pośrednictwa. Zapytaj w nich o to.

    Poproś potencjalnego lokatora, by przedstawił swoją historię kredytową.
    Każdy może pobrać taki raport w biurze obsługi klienta Biura Informacji
    Kredytowej (BIK). Oczywiście wyłącznie dla siebie, bo BIK nie wyda tego
    dokumentu osobie, której on nie dotyczy.

    Metrohouse proponuje również w ramach swojej usługi prześwietlenie
    potencjalnego najemcy w InfoMonitorze Biura Informacji Gospodarczej
    (BIG), które prowadzi Centralną Ewidencję Dłużników. BIG gromadzi w niej
    dane o przeterminowanych zobowiązaniach konsumentów i przedsiębiorców. Z
    tej możliwości powinni skorzystać zwłaszcza ci właściciele mieszkań,
    którzy chcą je wynająć firmie, a niewiele wiedzą na jej temat.

    --
    animka