  • 1. Data: 2010-07-26 08:47:21
    Temat: Ustalenie adresu
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
    osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

    MP-B

  • 2. Data: 2010-07-26 08:57:34
    Temat: Re: Ustalenie adresu
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 01:47:21 -0700, Maurycy Piec-Bocheński napisał(a):

    > Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
    > osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

    Tak, np. via Google. Niektórzy podają swój numer telefonu, można
    zadzwonić i spytać (albo się inaczej skontaktować). Niektórzy nawet
    podają swój adres zamieszkania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 3. Data: 2010-07-26 09:07:14
    Od: s...@v...pl

    > Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub zameldowania jakiejś
    > osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

    policja może, i tylko zameldowania.

  • 4. Data: 2010-07-26 09:17:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@v...pl pisze:

    > policja może, i tylko zameldowania.

    Nie tylko, jak mamy uzasadniony powód, to można próbować w Wydziale
    Udostępniania Informacji Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/381/32/#udost%C4%9
    9pnianie%20danych

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-26 11:02:49
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Czy można legalnie ustalić adres zamieszkania lub >zameldowania jakiejś
    >osoby, mając jej imię, nazwisko i pesel?

    Można. Tak samo jak właściciela pojazdu po numerze rejestracyjnym. O ile ma
    się bardzo ważny i właściwie uzasadniony powód.

  • 6. Data: 2010-07-26 12:25:53
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Chodzi o cywilne pozwanie tej osoby. Jakieś dane trzeba przedstawić
    sądowi. Czy w takim przypadku Policja może te dane podać?

    MP-B

  • 7. Data: 2010-07-26 12:29:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Czy w takim przypadku Policja może te dane >podać?

    Nie Policja, było w tym temacie podane kto.

  • 8. Data: 2010-07-26 13:05:17
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 26 Lip, 14:29, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:

    > Nie Policja, było w tym temacie podane kto.

    Policja jest pod ręką, więc byłoby prościej, dlatego pytałem.
    Rozumiem, że jeśli ktoś da mi w pysk i zabierze portfel, to idę na
    Policję i ona ustala dane sprawcy i sprawę kieruje do sądu. A jak ktoś
    mi powie publicznie "ty chuju", to sam muszę jego dane ustalić?

    Pozostaje więc tylko zwrócić się do Wydziału Udostępniania Informacji
    Departamentu Spraw Obywatelskich MSWiA? Nie ma prostszego rozwiązania?

    MP-B

  • 9. Data: 2010-07-26 13:16:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Maurycy Piec-Bocheński" <m...@g...com>
    napisał
    >A jak ktoś
    >mi powie publicznie "ty chuju", to sam muszę jego >dane ustalić?

    Nie, bo to akurat może wykraczeć poza typową sprawę cywilną. Mówimy tu o
    przestępstwie prywatnoskargowym. Można złożyć skargę na Policji.

  • 10. Data: 2010-07-26 13:25:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 15:16:08 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Nie, bo to akurat może wykraczeć poza typową sprawę cywilną. Mówimy tu o
    > przestępstwie prywatnoskargowym. Można złożyć skargę na Policji.

    Skoro prywatnoskargowe, to policji nic do tego ;-)