  • 1. Data: 2010-07-26 17:34:13
    Temat: Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
    Od: David Morella <u...@g...com>

    Witam,

    wynająłem mieszkanie parze, byli przed ślubem, przy oddawaniu kluczy
    po miesiącu okazało się że dziewczyna (już żona) jest z widocznym
    brzuszkiem. Umowa podpisana jest tylko z chłopakiem, o ciązy nie
    powiedzieli ani słowem. Umowa jest na pół roku, podejrzewam że bedzie
    konczyć się akurat mniej więcej w okolicy rozwiązania(tak
    podejrzewam) mieszkanie kawalerka jest malutka i nie wyobrazam sobie w
    niej pary z dzieckiem, wiem też że kobieta w ciąży i z małym dzieckiem
    jest nietykalna, może nie płacić, nie można jej wypowiedzieć umowy itd
    Dlatego chce jak najszybciej wcześniej już teraz wypowiedzieć. Teraz
    pytanie czy nie będę mieć kłopotów, zaznaczam że umowa jest tylko z
    nim, w chwili jej podpisywania nie byli małżeństwem. Jak to wygląda od
    strony prawnej?
    obawiam się że po prostu za te pół roku w grudniu nie bedą chcieli się
    wyprowadzić pomimo skończonej umowy , a teraz też zaczną robić problemy

  • 2. Data: 2010-07-26 17:39:20
    Temat: Re: Wynajem mieszkania-problem, proszę o radę
    Od: gacek <g...@w...pl>

    David Morella wrote:
    > obawiam się że po prostu za te pół roku w grudniu nie bedą chcieli się
    > wyprowadzić pomimo skończonej umowy , a teraz też zaczną robić problemy

    No pewnie że powinni zacząć. Podpisali umowę na pół roku w jakimś
    krytycznym dla siebie okresie życia a ty się głupio wykręcasz.

    gacek

  • 3. Data: 2010-07-26 17:47:01
    Od: "Kastet" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "David Morella" <u...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    >Dlatego chce jak najszybciej wcześniej już teraz wypowiedzieć.

    A pomyślałes sobie że jakby twoją matkę ktoś z mieszkania wyjebał jak
    ciebie miała w brzuchu to może byś teraz wcale nie wynajmował tej kawalerki?

    K.

  • 4. Data: 2010-07-26 17:47:41
    Od: "deal?" <m...@k...pl>

    > A pomyślałes sobie że jakby twoją matkę ktoś z mieszkania wyjebał jak

    raz skłąmali to tera będzą cały czas kłamac i penie nie płacić

    jk

  • 5. Data: 2010-07-26 17:49:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    David Morella wrote:
> [...]
    > konczyć się akurat mniej więcej w okolicy rozwiązania(tak
    > podejrzewam) mieszkanie kawalerka jest malutka i nie wyobrazam sobie w

    spoko, oni sobie wyobrażają.

> [...]
    > obawiam się że po prostu za te pół roku w grudniu nie bedą chcieli się
    > wyprowadzić pomimo skończonej umowy , a teraz też zaczną robić problemy

    czy wypowiesz czy nie, dokładnie niczego to nie zmienia.
    jak sie nie wyprowadza to i tak ich na siłę nie wyniesiesz niezaleznie
    od tego co zrobisz.
    Dodatkowo zlozenie im teraz wypowiedzenia, to dokładnie woda na ich młyn.
    Z dobrą papugą oskarżą cię o dyskryminację, bo w momencie składania
    wypowiedzenia ciąża była widoczna, łatwo mogłeś się o tym przekonać, że
    jest w ciąży i łatwiej będzie sędziego przekonać, że to był jedyny powód
    wcześniejszego wypowiedzenia.

    Co ci wisi czy mieszkaja z dzieckiem czy bez. Wazne zeby płacili.

  • 6. Data: 2010-07-26 18:04:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    David Morella pisze:

    > wiem też że kobieta w ciąży i z małym dzieckiem
    > jest nietykalna, może nie płacić, nie można jej wypowiedzieć umowy itd

    Tak ci się tylko wydaje. Za dużo TV oglądasz. Mniej TV a więcej prawa
    czytaj, zanim zawrzesz umowę.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2010-07-26 19:26:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-07-26, David Morella <u...@g...com> wrote:
> [...]
    > brzuszkiem. Umowa podpisana jest tylko z chłopakiem, o ciązy nie
    > powiedzieli ani słowem. Umowa jest na pół roku, podejrzewam że bedzie

    A niby dlaczego mieliby mówić? Wybacz, nie Twój p. interes.

> [...]
    > niej pary z dzieckiem, wiem też że kobieta w ciąży i z małym dzieckiem
    > jest nietykalna, może nie płacić, nie można jej wypowiedzieć umowy itd

    Z praktycznego p. widzenia niewielka różnica. Jak się zachowają tak jak
    ich o to bezpodstawnie i apriori podejrzewasz to i tak się będziesz z
    nimi szamotał pewnie ze 2 lata, czy z ciążą czy bez.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2010-07-26 19:43:07
    Od: David Morella <u...@g...com>

    On 26 Lip, 21:26, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > ich o to bezpodstawnie i apriori podejrzewasz to i tak się będziesz z
    > nimi szamotał pewnie ze 2 lata, czy z ciążą czy bez.

    a mnie sie wydaje że jest to moj interes, komu i na jakich zasadach
    wynajmuje. Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
    jest malutka kawalerka.Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
    nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.
    Umowa wynajmu to porozumienie dwoch stron i obydwu musi wszystko
    odpowiadać a ukrywanie tak waznego faktu nie jest fair. Pytanie było
    konkretne i oczekuje odpowiedzi na poziomie. Tu nie chodzi o wywalenie
    kogoś na ulice ale załatwienie sprawy bez szkody dla żadnej ze stron,
    skoro tylu osobom odpowiada taka sytuacja to nie będą mieć problemu ze
    znalezieniem innego mieszkania, nie róbmy z takich osób nietykalnych,
    ciąża to nie choroba...

  • 9. Data: 2010-07-26 20:01:25
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-26 21:43, David Morella pisze:

    > a mnie sie wydaje że jest to moj interes, komu i na jakich zasadach
    > wynajmuje.

    Skoro mieszkanie miało być wynajęte tylko jednej osobie to dlaczego
    wydałeś klucze trzem osobom?
    Trzeba było im powiedzieć, że to jest niezgodne z ustaleniami i umową,
    więc ...

    >Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
    > jest malutka kawalerka.

    Z malutkim dzieckiem problemu nie ma dopóki nie raczkuje.

    >Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
    > nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.

    To dlaczego ich nie pognałeś tylko jeszcze dałeś im klucze?
    Nie wygrali by w sądzie, bo przecież umowa była na 1 osobę. 1 osoba
    miała mieszkać, tak?

    --
    animka

  • 10. Data: 2010-07-26 20:04:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    David Morella wrote:

    > a mnie sie wydaje że jest to moj interes, komu i na jakich zasadach
    > wynajmuje.

    tak, do momentu dopoki nie wynajmiesz.
    potem juz niestety nie.

    > Mieszkanie nie nadaje sie dla rodziny z dzieckiem, bo to
    > jest malutka kawalerka.

    To tylko twoje zdanie.
    Moje np. jest takie, ze jeszcze trójka by sie zmieściła.

    > Od wynajmującego oczekuje uczciwości i skoro
    > nie mowi mi o tym że zaraz będzie dziecko to jest to nie w porzadku.

    j.w.
    to tylko twoje zdanie.

    > Umowa wynajmu to porozumienie dwoch stron i obydwu musi wszystko
    > odpowiadać a ukrywanie tak waznego faktu nie jest fair.

    ale oprócz umowy są jeszcze ustawy, które mówią, że nawet nie masz prawa
    o to zapytac.

    > Pytanie było
    > konkretne i oczekuje odpowiedzi na poziomie.

    dostałeś konkretną.

    co ci przeszkadza czy im bedzie ciasno czy nie? To ich sprawa.
    Jak uznają, że im ciasno i ich stac, to poszukaja sobie wiekszego.
    Oni ci do majtek nie zaglądaja, wiec tym im bądź łaskaw też.

    Narazie jesteś na dobrej drodze, że jak się połapią dlaczego chcesz
    rozwiązać umową, wylądować przed wysokim sądem jako oskarżony.