  • 1. Data: 2005-03-05 21:46:50
    Temat: Wynajem mieszkania - problem
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Witam

    Mam oferte wynajecia mieszkania, z tym ze trzeba zaplacic za 6 miesiecy z
    gory
    To akurat nie stanowi najwiekszego problemu :)

    Problem w tym ze kobieta najchetniej chcialaby podpisac umowe uzyczenia
    lokalu na ten okres zamiast standardowej umowy najmu (wiadomo, pewnie zeby
    nie placic podatku)

    Jestem w stanie sie na to zgodzic, ale jak sie zabezpieczyc przed tym, aby
    babka np. po 3 miesiacach nie wypowiedziala takiej umowy uzyczenia i zebym
    nie zostal na lodzie??

    Myslalem, ze mozna podpisac umowe na pozyczke, ze pieniadze na 6 miesiecy po
    prostu jej pozyczam, a ona mi je np. co miesiac oddaje, w rownych ratach
    (wysokosc comiesiecznego wynajmu).

    Czy taka umowe pozyczki trzeba gdzies zglaszac?? Czy wystarczy ja normalnie
    sporzadzic miedzy dwoma zainteresowanymi osobami i podpisac??

    Jak widzicie ta sprawe??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-05 21:49:16
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - problem
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    castrol wrote:

    > Jak widzicie ta sprawe??

    Nie chcesz mieć kłopotów, idź szukaj innego mieszkania.
    Nie lubię ludzi, którzy kombinują.

  • 3. Data: 2005-03-05 23:18:39
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...cruso.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokalu na ten okres zamiast standardowej umowy najmu (wiadomo, pewnie zeby

    A skadzes ty sie urwal ?
    Zeby nie placic podatku? Dlaczego miala by go nie placic?
    Predzej podejrzewalbym ze chce uzyczyc zeby uciec przed ustawa o ochronie
    lokatora
    i w sumie sie nie dziwie bo ty jeszcze nie wynajales a juz kombinujesz!!!!

    > Jestem w stanie sie na to zgodzic, ale jak sie zabezpieczyc przed tym, aby
    > babka np. po 3 miesiacach nie wypowiedziala takiej umowy uzyczenia i zebym
    > nie zostal na lodzie??

    A dlaczego chcialbys jej ograniczac prawo do wypowiedzenia jako
    wlascicielce?
    Moze umowcie sie ze w jakims tam okresie nie wypowie i zapiszcie to w umowie
    i skoncz tu cwaniaczyc bo tak mi sie wydaje ze to ty chcesz kogos nabrac!

    jaka pozyczka? nie rozumiem

    TB

  • 4. Data: 2005-03-05 23:22:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Bednarz wrote:

    [ciach]

    Ale o co ci chodzi?

    O to, że babka chce pieniądze, za 6 miesięcy z góry i zamiast umowy
    najmu chce podpisać umowę użyczenia i że chłopka się pyta, że jak
    zapłaci za 6 miesięcy, to czy przypadkiem za 3 nie zostanie na lodzie?

  • 5. Data: 2005-03-05 23:26:04
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

> [...]
    > najmu chce podpisać umowę użyczenia i że chłopka się pyta, że jak
    > zapłaci za 6 miesięcy, to czy przypadkiem za 3 nie zostanie na lodzie?

    chodzi mi o to ze niedoszly najemca zamiast zajac sie meritum sprawy to
    dziwi sie krokom wynajmujacego!

    sam bylem wlascicielem i dobrze wiem ze "lokator twoj wrog"
    na szczescie pozbylem sie tej wszawicy i teraz wynajmuje pod dzialanosc
    gospodarcza a lokatorowi juz nigdy w zyciu nie wynajme i kazdego przed tym
    bede przestrzegal
    a kombinujacych przyszlych lokatorow ganil!!!

    TB

  • 6. Data: 2005-03-05 23:41:27
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
    > A jednak piłeś.

    pudlo jestem 100% abstynentem

    > Właścicielka każe sobie zapłacić za pół roku z góry, do rączki, bez
    pokwitowania.
    > On chce się zabezpieczyć, żeby po miesiącu nie wypowiedziała mu umowy,
    > bo nie udowodni nikomu, że dał jej kasę za sześć miesięcy mieszkania.

    widac nie doczytales tego co napisalem!
    gosc zamiast siasc z wlascicielka do negocjacji i zapisac w umowie dokladnie
    wszystkie szczegoly
    zaczyna szukac na nia haka - moze prawnego

    w sumie Witek napisal mu dobrze
    "Nie chcesz mieć kłopotów, idź szukaj innego mieszkania.
    Nie lubię ludzi, którzy kombinują."

    tylko nie wiem o czyje kombinowanie mu chodzilo?

    TB

  • 7. Data: 2005-03-05 23:42:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@i...pl> napisal(a):

> [...]
    > lokatora
    > i w sumie sie nie dziwie bo ty jeszcze nie wynajales a juz kombinujesz!!!!

    Piłeś -> nie pisz na newsy. ;)

    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-03-05 23:58:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Bednarz wrote:

    > chodzi mi o to ze niedoszly najemca zamiast zajac sie meritum sprawy to
    > dziwi sie krokom wynajmujacego!

    Ja też się dziwię. Bo żądanie zapłaty z góry, za coś co jest płatne
    miesięcznie nie należy do normalnych rzeczy, szczególnie gdy zamiast
    umowy najmu kombinuje z umową o użyczenie.
    Nie wiem kto tu bardziej kombinuje, czy właściciel, czy lokator.

> [...]
    > bede przestrzegal
    > a kombinujacych przyszlych lokatorow ganil!!!

    no to albo miałeś pecha do wynajmujących, albo też należysz do tych co
    chcieli by wynając, biorąc opłatę z góry za cały okres wynajmu ale
    najlepiej, żeby loaktor nigdy tam nie zamieszkał, bo nie daj boże
    jeszcze coś zniszczy.
    A i oczywiście nie ma mowy o żadnym meldunku, ani umowie, z rączki do
    rączki i cisza, bo jeszcze będę musiał podatek od tego zapłacić.

  • 9. Data: 2005-03-06 00:02:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Bednarz wrote:

    > widac nie doczytales tego co napisalem!
    > gosc zamiast siasc z wlascicielka do negocjacji i zapisac w umowie dokladnie
    > wszystkie szczegoly
    > zaczyna szukac na nia haka - moze prawnego

    o nie chce mieć haka, on chce się zabezpieczyć przed straceniem
    pieniędzy za 6 miesięcy.

    > tylko nie wiem o czyje kombinowanie mu chodzilo?

    mam wrażenie, że chyba ty jednak czytasz inaczej, bo z wyjątkiem ciebie
    wszyscy odebrali ten tekst, że to jednak właściciel kombinuje.

    Bo wg mnie "niekombinowanie" polega na tym, że podpisuje się umowę
    najmu, biorąc miesieczny depozyt i płaci się miesięczny czynsz.
    A kombinowanie polega na tym, że zamiast umowy najmu probuje się
    podpisać umowę użyczenia i jeszcze wziąć całą kasę z góry.

    mam rację czy nie?
    Czy od "swojej" firmy też zażądałeś zapłaty za rok z góry?

  • 10. Data: 2005-03-06 00:22:26
    Od: "castrol" <j...@w...cruso.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości

    > A skadzes ty sie urwal ?
    > Zeby nie placic podatku? Dlaczego miala by go nie placic?

    Zeby zaoszczedzic?? Nie wiem, dlaczego, o to chyba trzeba by ja zapytac, nie
    mnie :)

    > Predzej podejrzewalbym ze chce uzyczyc zeby uciec przed ustawa o ochronie
    > lokatora
    > i w sumie sie nie dziwie bo ty jeszcze nie wynajales a juz kombinujesz!!!!

    Ze jak niby kombinuje?? Moze mnie uswiadomisz??
    Ze chce zaplacic z gory za 6 miesiecy i sie jakos zabezpieczyc nazywasz
    kombinowaniem??

    > A dlaczego chcialbys jej ograniczac prawo do wypowiedzenia jako
    > wlascicielce?

    Niczego nie chce jej ograniczyc, prosze bardzo, mieszkanie moze
    wypowiedziec, ale wtedy za miesiace ktore zaplacilem, a ktorych nie
    wykorzostalem, chcialbym odzyskac swoje pieniadze. Proste prawda??

    > Moze umowcie sie ze w jakims tam okresie nie wypowie i zapiszcie to w
    umowie
    > i skoncz tu cwaniaczyc bo tak mi sie wydaje ze to ty chcesz kogos nabrac

    Ale jak cwaniacze?? Wytlumacz mi prosze bo albo ty albo ja czegos
    nierozumiem

    Pozdrawiam
    Jacek