  • 1. Data: 2005-03-05 18:19:58
    Temat: pracownik,przedsiębiorca a zus
    Od: "pawelo" <p...@m...pl>

    Witam. w "Poradniku absolwenta,wyprawka maturzysty 2005" wyczytałem ,ze

    " .. Składek na ubezpieczenia społeczne w ogóle nie musi płacić
    przedsiębiorca, który jest już objęty ubezpieczeniem z innego tytułu (np.
    jest pracownikiem, a dodatkowo prowadzi działalność gospodarczą - pod
    warunkiem, że jego pracodawca odprowadza za niego składki na ubezpieczenia
    społeczne od podstawy wymiaru nie mniejszej niż minimalne wynagrodzenie). Ma
    jednak w takiej sytuacji obowiązek opłacania składki na ubezpieczenie
    zdrowotne z tytułu prowadzonej działalności. ..."

    Moje pytanie brzmi: czy muszę poinformowac swojego pracodawcę o rozpoczęciu
    działalnosci gospodarczej??

    Za odpowiedzi serdeczne dzięki
    pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2005-03-05 18:46:36
    Temat: Re: pracownik,przedsiębiorca a zus
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    pawelo wrote:
    > Witam. w "Poradniku absolwenta,wyprawka maturzysty 2005" wyczytałem
    > ,ze
    > Moje pytanie brzmi: czy muszę poinformowac swojego pracodawcę o
    > rozpoczęciu działalnosci gospodarczej??

    Jezeli nie skladales oswiadczenia PIT-2 to nie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-07 09:08:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    SDD wrote:

    > Jezeli nie skladales oswiadczenia PIT-2 to nie.

    Jeśli składałeś PIT-2 i jesteś opodatkowany
    a) kartą podatkową
    b) ryczałtem ewidencjonowanym
    c) na zasadach ogólnych liniowo 19%
    to też nie musisz